Ten Opel pali tylko 3,4 l/100. Naprawdę!

Afera "diesel szwindel", dotycząca zaniżania rzeczywistej emisji spalin przez Volkswagena, kładzie się cieniem na wizerunku wszystkich silników wysokoprężnych.

To nie wynik z cyklu pomiarowego, ale z drogi!
To nie wynik z cyklu pomiarowego, ale z drogi!Informacja prasowa (moto)

W ostatnim czasie sprzedaż samochodów z silnikami Diesla w Europie systematycznie spada. By powstrzymać ten trend producenci sięgają po sprawdzone rozwiązania. Opel postanowił odwołać się do rekordowo niskiego zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach drogowych. Rodzinna Insignia EcoFLEX z wysokoprężnym silnikiem 1,6 l CDTi oferowana jest niemieckim klientom ze znakiem efektywności "A+". Wg oficjalnych danych technicznych, samochód - w zależności od wersji - zużywa średnio między 3,6 a 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Felix Egolf - były pilot Airbusa i zapalony entuzjasta ecodrivingu - postanowił udowodnić, że podawane przez producenta spalanie nie jest wcale "wyjęte z kapelusza". W tym celu odbył samochodem długą podróż z Alp nad Morze Północne i z powrotem.

Egolf wyruszył z alpejskiego miasteczka Lucerne 6 kwietnia. Po drodze, najpewniej przez przypadek..., odwiedził rodzinne miasto Opla - Russelsheim, gdzie spotkał się z jednym z szefów koncernu GM - Christianem Mullerem. Na liczącej dokładnie 429 km trasie do Russelsheim Egolf uzyskał średnie zużycie paliwa na poziomie 3,2 l/100 km.

Dalsza trasa przebiegała przez Münster i Oldenburg. Celem było nadmorskie miasto Cuxhaven. W drodze powrotnej Insignia minęła jeszcze Hanover, Kassel i St. Gallen, zanim kierowca, ostatecznie - 8 kwietnia - zakończył swoją podróż w Zurychu. Średnie zużycie paliwa na całym dystansie wyniosło 3,46 l/100 km. Na jednym zbiorniku paliwa samochód pokonał dokładnie 2 111 km!

Samochód był całkowicie seryjnyInformacja prasowa (moto)

Warto podkreślić, że auto nie było specjalnie szykowane do tej próby. Założono mu jedynie opony o niskich oporach toczenia. Do wyniku przyczynił się bezsprzecznie świetny współczynnik oporu powietrza cd, który w przypadku Insignii EcoFlex wynosi zaledwie 0,26.

Przypomnijmy, że nowa rodzina wysokoprężnych jednostek napędowych konstrukcji Opla - 1,6 l CDTi - zadebiutowała w 2013 roku. Jednostki zaprojektowano, by zastąpić starzejący się, bazujący jeszcze na konstrukcji Isuzu, motor 1,7 CDTi. Pierwszym modelem oferowanym z nowym silnikiem była Zafira Tourer. Następnie jednostki trafiły m.in. do Astry i Merivy.

Insignia EcoFLEX 1,6 l CDTi rozwija moc 136 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Na tle konkurencji jednostka wyróżnia się nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale też zaskakująco dużą kulturą pracy.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas