Ten Opel pali tylko 3,4 l/100. Naprawdę!

Afera "diesel szwindel", dotycząca zaniżania rzeczywistej emisji spalin przez Volkswagena, kładzie się cieniem na wizerunku wszystkich silników wysokoprężnych.

W ostatnim czasie sprzedaż samochodów z silnikami Diesla w Europie systematycznie spada. By powstrzymać ten trend producenci sięgają po sprawdzone rozwiązania. Opel postanowił odwołać się do rekordowo niskiego zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach drogowych. Rodzinna Insignia EcoFLEX z wysokoprężnym silnikiem 1,6 l CDTi oferowana jest niemieckim klientom ze znakiem efektywności "A+". Wg oficjalnych danych technicznych, samochód - w zależności od wersji - zużywa średnio między 3,6 a 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Felix Egolf - były pilot Airbusa i zapalony entuzjasta ecodrivingu - postanowił udowodnić, że podawane przez producenta spalanie nie jest wcale "wyjęte z kapelusza". W tym celu odbył samochodem długą podróż z Alp nad Morze Północne i z powrotem.

Reklama

Egolf wyruszył z alpejskiego miasteczka Lucerne 6 kwietnia. Po drodze, najpewniej przez przypadek..., odwiedził rodzinne miasto Opla - Russelsheim, gdzie spotkał się z jednym z szefów koncernu GM - Christianem Mullerem. Na liczącej dokładnie 429 km trasie do Russelsheim Egolf uzyskał średnie zużycie paliwa na poziomie 3,2 l/100 km.

Dalsza trasa przebiegała przez Münster i Oldenburg. Celem było nadmorskie miasto Cuxhaven. W drodze powrotnej Insignia minęła jeszcze Hanover, Kassel i St. Gallen, zanim kierowca, ostatecznie - 8 kwietnia - zakończył swoją podróż w Zurychu. Średnie zużycie paliwa na całym dystansie wyniosło 3,46 l/100 km. Na jednym zbiorniku paliwa samochód pokonał dokładnie 2 111 km!

Warto podkreślić, że auto nie było specjalnie szykowane do tej próby. Założono mu jedynie opony o niskich oporach toczenia. Do wyniku przyczynił się bezsprzecznie świetny współczynnik oporu powietrza cd, który w przypadku Insignii EcoFlex wynosi zaledwie 0,26.

Przypomnijmy, że nowa rodzina wysokoprężnych jednostek napędowych konstrukcji Opla - 1,6 l CDTi - zadebiutowała w 2013 roku. Jednostki zaprojektowano, by zastąpić starzejący się, bazujący jeszcze na konstrukcji Isuzu, motor 1,7 CDTi. Pierwszym modelem oferowanym z nowym silnikiem była Zafira Tourer. Następnie jednostki trafiły m.in. do Astry i Merivy.

Insignia EcoFLEX 1,6 l CDTi rozwija moc 136 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Na tle konkurencji jednostka wyróżnia się nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale też zaskakująco dużą kulturą pracy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Opel Insignia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy