Ważne informacje z polskiego rynku. Pierwsza taka sytuacja od pięciu lat
Sprzedaż samochodów w Polsce w minionym miesiącu w pewien sposób zapisała się w historii. Łączna liczba zarejestrowanych egzemplarzy była najwyższa od stycznia 2019 roku.
Sprzedaż samochodów w styczniu. Najlepszy wynik od pięciu lat
W styczniu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 42 796 samochodów osobowych - wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego jest to wzrost o 22,1 proc., z kolei względem grudnia 2023 r. sprzedaż była wyższa o 1,6 proc. W efekcie udało się zanotować najlepszy wynik sprzedaży w pierwszym miesiącu roku od czasów stycznia 2019 r.
Znaczącą większość tych samochodów zakupili klienci firmowi - zarejestrowali oni 28,9 tys. samochodów, a to daje im 67,6 proc. udziału w rynku. W przypadku nabywców indywidualnych było to 13,9 tys. aut. Ich udział w rynku wyniósł 32,4 proc.
Toyota najpopularniejszą marką w styczniu 2024 r.
W styczniu 2024 roku w zestawieniu marek samochodowych miejsce lidera należało do Toyoty. Wynik 9 807 zarejestrowanych aut był przeszło dwa razy lepszy od tego uzyskanego przez znajdującą się na drugim miejscu Skodę. Toyota była najchętniej wybieraną marką zarówno przez klientów indywidualnych, jak i firmowych. Pierwsza dziesiątka najczęściej wybieranych marek w styczniu 2024 roku prezentuje się następująco:
- Toyota: 9 807 sprzedanych samochodów, wzrost o 22,7 proc. w porównaniu ze styczniem 2023 r.
- Skoda: 4 006, wzrost o 11,4 proc.
- Kia: 3 066, wzrost o 16,1 proc.
- Hyundai: 2 501, wzrost o 44,2 proc.
- BMW: 2 406, wzrost o 55,3 proc.
- Audi: 2 345, wzrost o 26,4 proc.
- Volkswagen: 1 937, spadek o 4,3 proc.
- Mercedes: 1 772, wzrost o 37,5 proc.
- Renault: 1 609, wzrost o 30,4 proc.
- Dacia: 1 394, spadek o 18,6 proc.
Sprzedaż samochodów w styczniu 2024 r. Które modele Polacy kupowali najchętniej?
Jeśli chodzi o najchętniej kupowane modele, miniony miesiąc również należał do Toyoty. Nie dość, że japoński producent okupuje całe podium, to w pierwszej dziesiątce znalazło się aż pięć modeli z jego logo. Na samochody japońskiej marki stawiali zarówno klienci firmowi, jak i indywidualni - ci pierwsi najczęściej kupowali Corollę, a drudzy - Yarisa Cross. Pierwsza dziesiątka najchętniej kupowanych modeli wygląda następująco:
- Toyota Corolla: 3 075, wzrost o 77,7 proc. w porównaniu ze styczniem roku ubiegłego
- Toyota Yaris Cross: 1 604, spadek o 8,9 proc.
- Toyota Yaris: 1 466, wzrost o 4 proc.
- Skoda Octavia: 1 427, wzrost o 120,9 proc.
- Kia Sportage: 1 205, wzrost o 66,4 proc.
- Hyundai Tucson: 1 148, wzrost o 135,2 proc.
- Toyota C-HR: 1 131, wzrost o 102 proc.
- Toyota RAV4: 1 038, wzrost o 33,2 proc.
- Cupra Formentor: 848, wzrost o 170,1 proc.
- Renault Captur: 666, wzrost o 152,3 proc.