Nowa Toyota Land Cruiser hitem wśród Polaków. W godzinę kupili 462 terenówki
Nowa Toyota Land Cruiser wyprzedała się w Polsce jak gorące bułeczki - wystarczyły zaledwie trzy godziny, by klienci zarezerwowali kilkaset aut przeznaczonych na polski rynek. Tak dużego zainteresowania nie spodziewał się nawet sam importer.
Tak wielkiego zainteresowania nową terenówką nie spodziewał się nawet sam importer. Jak wyjawił w rozmowie z Interią Robert Mularczyk, PR Regional Senior Manager Toyota Central Europe, wszystkie egzemplarze nowej Toyoty Land Cruiser przeznaczone na polski rynek rozeszły się w mgnieniu oka. W pierwszej godzinie przedsprzedaży zarezerwowano 462 samochody - tyle Land Cruiserów sprzedało w ciągu całego ubiegłego roku.
Rezerwacje online ruszyły w piątek, 9 lutego, a już po kilku godzinach samochody były wyprzedane. W pierwszych sześciu dniach dokonano łącznie 702 rezerwacji. Polacy wykupili także wszystkie egzemplarze w specjalnej wersji “First Edition", których dostępność była mocno ograniczona do zaledwie 120 sztuk.
Toyota Land Crusier 250 jest zbudowana na sztywniejszej konstrukcji ramowej, a pod jej maską pracuje mocny i oszczędny silnik wysokoprężny. Dodatkowo nowa generacja została wyposażona w kilka nowoczesnych rozwiązań ułatwiających jazdę w terenie. Na polskim rynku samochód zadebiutował w pięciu wersjach wyposażenia - Prado, Prestige, Invincible, Exectuive oraz limitowanej do 120 sztuk odmianie "First Edition" z charakterystycznymi, okrągłymi światłami do jazdy dziennej.
Nowa generacja terenowej ikony jest napędzana przez mocnego i oszczędnego diesla o pojemności 2,8-litra. To ta sama jednostka, którą znamy z poprzedniej generacji (204 KM i 500 Nm), jednak teraz zastosowano inną mapę silnika, a moment przekazywany na koła przez 8-biegowy automat.
Nowa Toyota Land Cruiser jest już w Polsce. Na zdrowy rozum nie powinna powstać
Samochód jest wyposażony w centralny mechanizm różnicowy typu Torsen, który blokujemy przełącznikiem pod lewarkiem skrzyni (H4L). Z tego miejsca możemy również zaciągnąć do pracy reduktor, blokując centralny dyferencjał (L4L). W droższych wersjach standardem jest również blokada tylnego mostu.
W nowej generacji debituuje duży wyświetlacz centralny (12,3 cala), a w nim najnowszy system multimedialny Toyoty, który bezprzewodowo łączy się z Apple CarPlay i Android Auto. Na pokładzie może się tez znaleźć cyfrowe lusterko wsteczne, cyfrowe zegary z grafikami wysokiej jakości (12,3 cala), szeroki podłokietnik z chłodzonym schowkiem, klasycznie dwa miejsca na napoje, które nie kolidują z pracą lewarka, trzy gniazda USB-C z przodu i jeszcze więcej z tyłu. Opcjonalnie samochód można zamówić z trzecim rzędem siedzeń.
Wiele wskazuje na to, że pula dostępnych aut na ten rok modelowy jest już wyczerpana. Czy z uwagi na tak spore zainteresowanie Polska dostanie jeszcze większy przydział? Wszystko jest możliwe, jednak trzeba wziąć pod uwagę, że importer również musi spełniać normy emisji. Oznacza to tyle, że polski oddział nie może wprowadzać na polski rynek dowolnej ilości terenówek napędzanych dużym silnikiem diesla. Niemniej, tak spore zainteresowanie relatywnie drogim i nietypowym autem wśród polskich klientów jest naprawdę godne podziwu.