Chińscy producenci samochodów podbijają Europę. Kryzys ich nie dotyka

Pierwszy salon marki BYD znajduje się przy ul. Grochowskiej 321w Warszawie.
Pierwszy salon marki BYD znajduje się przy ul. Grochowskiej 321w Warszawie.Wiktor Kalkosiński INTERIA.PL

W skrócie

  • Chińscy producenci samochodów odnotowują rekordowe wyniki sprzedaży w Europie, zwiększając swój udział w rynku do 5,4%.
  • BYD i Chery osiągają imponujące wzrosty, szczególnie dzięki hybrydom plug-in i nowym markom na rynku.
  • Unijne cła skłaniają chińskie firmy do promowania hybryd PHEV kosztem aut w pełni elektrycznych.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

BYD odnotowuje największy wzrost. To zasługa modelu Seal U

BYD Seal U DM-i ma 4775 mm długości, 1890 mm szerokości, 1670 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2765 mm.
BYD Seal U DM-i ma 4775 mm długości, 1890 mm szerokości, 1670 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2765 mm.Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Chery zalicza wzrost w Europie na poziomie 900 proc.

MG ZS Hybrid+ to "miejski SUV" segmentu B
MG ZS Hybrid+ to "miejski SUV" segmentu BŁukasz PiotrówINTERIA.PL

Unijne cła skłaniają chińskie marki do przechodzenia na hybrydy PHEV

Zobacz również:

  • BEV (w pełni elektryczne): wzrost o 31 proc. do 17 530 sztuk,
  • PHEV (hybrydy plug-in): wzrost o 874 proc. do 13 040 sztuk,
  • Hybrydy pełne (HEV): wzrost o 991 proc. do 9 560 sztuk,
  • Samochody benzynowe: wzrost o 20 proc. do 17 726 sztuk.
Robert Kubica: Dla mnie Le Mans jest ważniejsze niż Formuła 1Marek Wicher INTERIA.PL