Japończycy znowu numerem jeden. Wyprzedzili Mercedesa, BMW i Teslę
Według najnowszego rankingu Interbrand Toyota Motor Corporation jest najbardziej cenioną marką sektora motoryzacyjnego. Japoński koncern wyprzedził Mercedesa, BMW i Teslę, zapewniając sobie szóste miejsce w raporcie Best Global Brand 2023. Wartość firmy szacuje się na 64,5 miliarda dolarów. Co stoi za tym sukcesem?
Jak co roku firma Interbrand przygotowała ranking najbardziej cenionych firm świata. W ścisłej czołówce znalazły się marki z sektora technologicznego i sprzedaży tj, Apple, Microsoft, Amazon, Google czy Samsung. Szóste miejsce, według najnowszego raportu Best Global Brand 2023, zajmuje Toyota Motor Corporation.
Japoński koncern odnotowując 8 procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego (64,5 mld dolarów), drugi rok z rzędu zapewnił sobie pozycję lidera w segmencie motoryzacyjnym, wyprzedzając takie marki jak Mercedes (61,4 mld dolarów), BMW (51,1 mld dolarów) i Tesla (49,9 mld dolarów).
- Toyota (6. miejsce - 64,5 mld dolarów)
- Mercedes-Benz (7. miejsce - 61,4 mld dolarów)
- BMW (10. miejsce - 51,1 mld dolarów)
- Tesla (12. miejsce - 49,9 mld dolarów)
- Honda (27. miejsce - 24,4 mld dolarów)
- Hyundai (32. miejsce - 20,4 mld dolarów)
- Audi (45. miejsce - 16,3 mld dolarów)
- Porsche (47. miejsce - 16,2 mld dolarów)
- Volkswagen (50. miejsce - 15,1 mld dolarów)
- Ford (51. miejsce - 14,8 mld dolarów)
W porównaniu do roku ubiegłego w rankingu nie zmieniło się wiele. Na liście dziesięciu najbardziej cenionych marek motoryzacyjnych ciągle widzimy tych samych producentów. Zmieniła się jedynie kolejność na końcu stawki. Wynika to z faktu, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy wartość Porsche (8. miejsce) wzrosła z 13,5 do 16,2 mld dolarów, co pozwoliło marce z Zuffenhausen wyprzedzić Volkswagena (9. miejsce) i Forda (10. miejsce). Niewiele brakowało, by producent sportowych aut przeskoczył również Audi (7. miejsce). Więcej wydarzyło się w rankingu światowym. Coca-Cola (8. miejsce) ustąpiła miejsce Mercedesowi (7. miejsce), a pozycję firmy Disney zajęło Nike (9. miejsce), za którym uplasowało się BMW (10. miejsce).
- Apple (502,6 mld dolarów)
- Microsoft (316,6 mld dolarów)
- Amazon (276,9 mld dolarów)
- Google (260,2 mld dolarów)
- Samsung (91,4 mld dolarów)
- Toyota (64,1 mld dolarów)
- Mercedes-Benz (61,4 mld dolarów)
- Coca-Cola (58 mld dolarów)
- Nike (53,7 mld dolarów)
- BMW (51,1 mld dolarów)
Za sukcesem koncernu Toyota Motor Corporation stoją fenomenalne wyniki sprzedaży. W 2022 roku japońska marka sprzedała na całym świecie prawie 10,5 miliona samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, utrzymując wynik na poziomie 2021 roku. Auta Toyoty trafiają do klientów w 170 krajach i regionach. Ponadto firma może się pochwalić wieloma tytułami mistrzowskimi w WRC, WEC oraz Rajdzie Dakar.