Peugeot 206
Środa, 9 sierpnia 2023 (12:07)
Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (14:28)
Jednym z najpopularniejszych w całej Europie Peugeotów był model 206. To niewielkie auto z segmentu B, będące następcą Peugeota 205 i zarazem także poprzednikiem Peugeota 206+. Peugeot 206 doczekał się jednej generacji, produkowanej przez 11 lat (od 1998 do 2009 roku), i występował w wielu różnorodnych wariantach nadwozia.
Peugeot 206 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
1998
-
Zakończenie produkcji:
2009
Peugeot 206. Historia modelu
Marka Peugeot słynie głównie z produkcji aut miejskich i nie inaczej jest z modelem 206. To niewielki samochód, którego długość nawet w przypadku wariantu sedan nie przekracza 419 cm.
Występował w wielu wersjach nadwozia: jako standardowy hatchback (zdecydowanie najpopularniejszy, najbardziej lubiany i najpowszechniejszy na naszych drogach), jako sedan, kombi (SW) i coupe-cabrio (CC).
W rezultacie każdy klient mógł wybrać samochód odpowiedni dla siebie i dostosować go do własnych możliwości finansowych.
Peugeot 206 był stale rozwijany i z tego względu z początków produkcji różniły się od aut oferowanych pod koniec. Sprzedaż pojazdu zaczęła się od 3- i 5-drzwiowego hatchbacka. Wkrótce później dołączył do nich model cabrio oraz SW (kombi). Na przestrzeni lat zmieniały się także jednostki napędowe.
Auto, niezależnie od wariantu, cechowało się niską wagą, która wynosiła od 950 do 1145 kg, jak i niewielkimi wymiarami zewnętrznymi. W efekcie samochód doskonale radził sobie zarówno w mieście, jak i poza nim. Mocna konkurencja nie ułatwiła jednak zadania przebicia się na pierwszą pozycję w kwestii sprzedaży.
Peugeot 206 musiał bowiem stanąć w szranki z Volkswagenem Polo, Fordem Fiestą, Oplem Corsą, Nissanem Micrą, Renault Clio, a nawet Toyotą Yaris i Skodą Fabią.
Peugeot 206 – generacje
Peugeot 206 pojawił się na rynku w 1998 roku, zastępując jednocześnie wysłużony już model 205. Auto od początku cieszyło się dużym zainteresowaniem ze względu na małe wymiary zewnętrzne, korzystną cenę oraz sprawdzone jednostki napędowe o dobrej opinii wśród klientów.
Samochód występował w kilku wariantach nadwozia. Dla osób, które oczekiwały dużego bagażnika i przestronnego wnętrza, przygotowano 3- i 5-drzwiowego hatchbacka. Dla klientów bardziej biznesowych – model sedan, a dla wielbicieli ponadprzeciętnej praktyczności – Peugeota 206 SW (kombi). Dla bardziej ekscentrycznych klientów, którzy chcieli poczuć wiatr we włosach, producent przygotował Peugeota 206 CC – coupe-cabrio, wyposażone w twardy dach i charakterystyczny, przedłużony bagażnik. Auto po roku od wejścia do produkcji uzyskało trzecie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku 1999. Wyprzedzili go jedynie Ford Focus i Opel Astra.
W 2003 roku pojazd został poddany kosmetycznemu face-liftingowi, w ramach którego zmieniono przednie i tylne reflektory oraz wybrane elementy karoserii.
Ostatni Peugeot 206 zjechał z linii produkcyjnej w 2009 roku, a gama została zastąpiona przez model Peugeot 206+.
Peugeot 206 – dane techniczne
- Pierwsza generacja Peugeota 206 (1998-2009) – pojemność silników: 1,1-2,0 l; moc silników: 60-177 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: manualne 5b, automatyczne 4b.
Peugeot 206 – ciekawostki
Ciekawostką dotyczącą Peugeota 206 było z całą pewnością pojawienie się na rynku modelu GT – ściśle limitowanej edycji, wypuszczonej na rynek przez koncern PSA wyłącznie w celu spełnienia warunków względem uczestnictwa w wyścigach WRC.
Auto wyróżniało się nieco odmienną stylistyką i określonym nakładem, przez co pozostaje w kręgu zainteresowania kolekcjonerów.
Nie bez znaczenia jest także sportowy styl samochodu. W 2003 roku do gamy modelowej wszedł wariant RC, wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l. Edycja ta miała iście sportowe osiągi – pierwsza „setka” pojawiła się na liczniku już po 7,4 s.
Peugeot 206 – opinie kierowców
Peugeot 206 miał dobre opinie wśród kierowców i fakt ten nie powinien dziwić. Użytkownicy oceniają auto jako świetny przystanek pomiędzy niską ceną zakupu oraz eksploatacji a zwinnego prowadzenia.
Żwawe jednostki napędowe, które uchodzą za bezawaryjne i długowieczne, są także dość oszczędne, w efekcie czego ich użytkowanie nie generuje nad wyraz dużych obciążeń finansowych. Nie bez znaczenia jest również kwestia części zamiennych. Te nie powinny obciążyć żadnego budżetu domowego. W razie większych napraw też nie ma zbyt dużego problemu – najdroższe, dotyczące np. belki tylnego zawieszenia, będą kosztowały około tysiąca złotych.
Więcej na temat Peugeot 206
Peugeot 206 - Wiadomości
-
Najlepsze używane samochody miejskie do 15 tys. zł
Niedziela, 6 października (19:00)Samochody znacznie podrożały, zarówno te nowe jak i używane, ale to nie znaczy, że nie można znaleźć nic ciekawego w tej kwocie. Sprawdzamy, jakie jest najlepsze małe auto używane do 15... -
Niecierpliwił się przez wyprzedzające się ciężarówki. Wbił się pod naczepę
Czwartek, 10 lutego 2022 (10:53)Tragiczny wypadek na autostradzie A74 w pobliżu niderlandzko-niemieckiej granicy. Kierujący Peugeotem 206 niecierpliwił się wyprzedzającymi się ciężarówkami, więc zjechał na pas awaryjny... -
Peugeot 206+!
Piątek, 20 lutego 2009 (15:17)Są samochody, które lepiej niż inne znoszą próbę czasu, i którym nie szkodzi nawet wprowadzenie na rynek ich następcy. -
Peugeot 207 CC
Środa, 6 grudnia 2006 (15:17)Peugeot zaprezentował pierwsze zdjęcie modelu 207 w wersji CC, czyli ze składanym, sztywnym dachem. -
Peugeot 207 epure
Czwartek, 7 września 2006 (15:10)Peugeot 206 CC był jednym z pierwszych samochodów nowej klasy coupe-cabrio. Pojazdy te charakteryzują się sztywnym, metalowym dachem, który można całkowicie automatycznie złożyć. -
Testujemy używane: Peugeot 206
Wtorek, 20 czerwca 2006 (10:32)Gdyby wszystkie samochody sprzedawały się tak dobrze jak ten, to o finansowych kłopotach branży motoryzacyjnej nikt by zapewne nie słyszał. Mały, przeciętnie wykonany i stosunkowo drogi... -
Zobaczyć rajd i... nie zginąć
Poniedziałek, 19 czerwca 2006 (10:02)Wczoraj na Rajdzie Strzelińskim doszło do tragedii. Rozpędzony Peugeot 206 wypadł z drogi i przejechał po skarpie, z której rywalizację obserwowała trójka młodych ludzi. -
Dwa Peugeoty Super 1600 w Polsce!
Środa, 28 kwietnia 2004 (17:24)Peugeot Polska od siedmiu lat czynnie uczestniczy w sporcie samochodowym i to na wszystkich szczeblach rywalizacji: począwszy od Peugeot 206 WRC i Super 1600, poprzez Rajdowy Puchar...