Używany Peugeot 206 (1998-2009)
Najbardziej współcześnie wyglądający samochód z aut używanych, które można kupić za kwotę zbliżoną do średniej krajowej.

Trudno w to uwierzyć, bo "206" wciąż wygląda znakomicie, ale to prawda - egzemplarze z lat 1998-2002 (czyli sprzed liftingu) można już kupić za ok. 3000 zł. Przeważnie będą ubogo wyposażone, ale niekoniecznie bardzo zużyte.
Ten model cieszył się w Polsce dużą popularnością i nie stanowi problemu znalezienie egzemplarza od nowości eksploatowanego w kraju. Najczęściej z silnikiem 1.1 lub 1.4 (na zdjęciach - wersja dieslem).
Tradycją Peugeota jest stosowanie grubej, solidnie ocynkowanej blachy, więc nawet niemal pełnoletnie już 206-tki rdzewieją o wiele mniej niż rywale w podobnym wieku.
Nabywcy boją się głównie konieczności regeneracji tylnej belki. Rzeczywiście - ta czynność zabiera z portfela ok. 1000 zł, ale po naprawie można pokonać ok. 50 000 km, nie martwiąc się o zawieszenie.
Inne popularne problemy to zużycie wodzików biegów czy niedziałający przełącznik kierunkowskazów.




UŻYWANY PEUGEOT 206 (1998-2009): PLUSY I MINUSY
+ duża podaż samochodów w niezłym stanie+ wciąż atrakcyjny wygląd
- droga regeneracja tylnej belki- szwankująca "elektryka"

UŻYWANY PEUGEOT 206 (1998-2009): POLECANY SILNIK
pojemność | 1360 cm3 |
maksymalna moc | 88 KM |
maks. moment obrotowy | 133 Nm |
prędkość maksymalna | 178 km/h |
przyspieszenie 0-100 km/h | 12,2 s |
średnie zużycie paliwa | 6,1 l/100 km |
Peugeot 206 (1998-2009)





















Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015