Używany Peugeot 206 (1998-2009)
Najbardziej współcześnie wyglądający samochód z aut używanych, które można kupić za kwotę zbliżoną do średniej krajowej.
Trudno w to uwierzyć, bo "206" wciąż wygląda znakomicie, ale to prawda - egzemplarze z lat 1998-2002 (czyli sprzed liftingu) można już kupić za ok. 3000 zł. Przeważnie będą ubogo wyposażone, ale niekoniecznie bardzo zużyte.
Ten model cieszył się w Polsce dużą popularnością i nie stanowi problemu znalezienie egzemplarza od nowości eksploatowanego w kraju. Najczęściej z silnikiem 1.1 lub 1.4 (na zdjęciach - wersja dieslem).
Tradycją Peugeota jest stosowanie grubej, solidnie ocynkowanej blachy, więc nawet niemal pełnoletnie już 206-tki rdzewieją o wiele mniej niż rywale w podobnym wieku.
Nabywcy boją się głównie konieczności regeneracji tylnej belki. Rzeczywiście - ta czynność zabiera z portfela ok. 1000 zł, ale po naprawie można pokonać ok. 50 000 km, nie martwiąc się o zawieszenie.
Inne popularne problemy to zużycie wodzików biegów czy niedziałający przełącznik kierunkowskazów.
+ duża podaż samochodów w niezłym stanie
+ wciąż atrakcyjny wygląd
- droga regeneracja tylnej belki
- szwankująca "elektryka"
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015
Używany Peugeot 206 vs Renault Clio - idealne do miasta – PORÓWNANIE
Peugeot 206 CC (2000-2007) – SAMOCHODY UŻYWANE
Używany Peugeot 207 (2006-2012) – OPINIE O SAMOCHODACH
Używany Peugeot 207 (2006-2012) – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Peugeot 205 GRD - dużo litrów, mało kilogramów – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI