Używany Peugeot 206 (1998-2009)

Najbardziej współcześnie wyglądający samochód z aut używanych, które można kupić za kwotę zbliżoną do średniej krajowej.

Trudno w to uwierzyć, bo "206" wciąż wygląda znakomicie, ale to prawda - egzemplarze z lat 1998-2002 (czyli sprzed liftingu) można już kupić za ok. 3000 zł. Przeważnie będą ubogo wyposażone, ale niekoniecznie bardzo zużyte.

Ten model cieszył się w Polsce dużą popularnością i nie stanowi problemu znalezienie egzemplarza od nowości eksploatowanego w kraju. Najczęściej z silnikiem 1.1 lub 1.4 (na zdjęciach - wersja dieslem).

Tradycją Peugeota jest stosowanie grubej, solidnie ocynkowanej blachy, więc nawet niemal pełnoletnie już 206-tki rdzewieją o wiele mniej niż rywale w podobnym wieku.

Reklama

Nabywcy boją się głównie konieczności regeneracji tylnej belki. Rzeczywiście - ta czynność zabiera z portfela ok. 1000 zł, ale po naprawie można pokonać ok. 50 000 km, nie martwiąc się o zawieszenie.

Inne popularne problemy to zużycie wodzików biegów czy niedziałający przełącznik kierunkowskazów.

UŻYWANY PEUGEOT 206 (1998-2009): PLUSY I MINUSY

+ duża podaż samochodów w niezłym stanie
+ wciąż atrakcyjny wygląd

- droga regeneracja tylnej belki
- szwankująca "elektryka"

UŻYWANY PEUGEOT 206 (1998-2009): POLECANY SILNIK

Peugeot 206 1.4 16V (1998-2009)

pojemność1360 cm3
maksymalna moc88 KM
maks. moment obrotowy133 Nm
prędkość maksymalna178 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h12,2 s
średnie zużycie paliwa6,1 l/100 km

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Używany Peugeot 206 vs Renault Clio - idealne do miasta – PORÓWNANIE

Peugeot 206 CC (2000-2007) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Peugeot 207 (2006-2012) – OPINIE O SAMOCHODACH

Używany Peugeot 207 (2006-2012) – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Peugeot 205 GRD - dużo litrów, mało kilogramów – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy