Exlantix wchodzi do Polski. Na początek zaoferuje modele ES i ET
Chiński koncern Chery nie zwalnia tempa i wprowadza do Polski kolejną markę samochodów. Exlantix będzie oferować samochody luksusowe o napędzie elektrycznym.

W skrócie
- Chery wprowadza do Polski nową markę luksusowych samochodów elektrycznych Exlantix, konkurującą z Teslą i Nio.
- W 2025 roku w Polsce zadebiutują dwa modele Exlantixa, sedan ES i SUV ET, oferujące nowoczesne technologie i wysokie osiągi.
- Oba modele przeszły intensywne testy na całym świecie, a samochody Chery coraz śmielej wkraczają na europejski rynek.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Samochody Exlantixa trzeba traktować jako konkurencję Tesli, Nio czy Xpenga. Chiński producent zdradził swoje zamierzenia i wiemy już, jakich pojazdów możemy spodziewać się w naszym kraju.
Na początek, jeszcze w 2025 roku, w Polsce zadebiutują dwa modele Exlantixa - ES i ET. Oba mają cechować się wysokimi osiągami, zaawansowanie technologicznym i wysoką jakością wykonania.
Exlantix ES. Co to za auto?
ES to duży sedan o długości 495 cm, szerokości 198 cm i wysokości 148 cm. Rozstaw osi tego modelu mierzy równe 3 metry, co gwarantuje, że w kabinie nie będzie brakować miejsca. Wręcz przeciwnie, można oczekiwać naprawdę obszernego wnętrza, bowiem pod względem gabarytów samochód może się więc mierzyć np. z Porsche Taycan.
Exlantix ES będzie dostępny w wersji jednosilnikowej, tylnonapędowej o mocy 308 KM (425 Nm) z baterią o pojemności 77 kWh lub w dwusilnikowej (przedni silnik o mocy 165 KM) z napędem wszystkich kół i baterią 100 kWh. Wersja słabsza rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s, a mocniejsza - w 3,7 s. Jak widać, nie tylko rozmiary są na poziomie Porsche.
Exlantix ET. Co to za model?
Exlantix ET to SUV o rozmiarach (495 cm długości, 197 cm szerokości i 167 cm wysokości; rozstaw osi 3 m) zbliżonych do ES. Oba modele mają również bardzo podobne rozwiązania techniczne. ET będzie dostępne w trzech wersjach napędowych o mocach 313 KM, 500 i 562 KM.
Modele ES i ET zostały zbudowane na platformie 800V, co zapewnia szybkie ładowanie, z mocą nawet 420 kW.

Chiński producent zapewnia, że oba modele mają za sobą szeroki program testowy, auta sprawdzano na całym świecie, w różnych warunkach klimatycznych. W 2024 roku samochody pokonały łącznie 32 tys. km na trasach w całej Europie, w tym również w Polsce.
Program testowy obejmował również realistyczne symulacje w ekstremalnych i zróżnicowanych warunkach - od mroźnych regionów Europy Wschodniej, przez gorące pustynie Bliskiego Wschodu, zatłoczone miasta Europy Zachodniej, aż po górskie i wilgotne tereny Ameryki Południowej.
Chery wzmacnia swoją pozycję w Europie
Do koncernu Chery należą marki Omoda i Jaecoo. Dosłownie kilka dni temu w Polsce debiutowały również modele macierzystej marki Chery - Tiggo 7 i Tiggo 8. O ile jednak samochody tych marek mają napędy spalinowe i hybrydowe, o tyle Exlantix zamierza debiutować z autami elektrycznymi. To jest zaskakujące bo w Chinach ES i ET są dostępne w wersjach hybrydowych.
Trzeba przy tym pamiętać, że samochody elektryczne produkowane w Chinach i eksportowane do Europy są obłożone wysokimi cłami. Czy w tej sytuacji cena będzie atutem aut Exlantixa? Przekonamy się jesienią, gdy nowe modele oficjalnie trafią do polskiej dystrybucji.