Używany Peugeot 206 CC (2000-2007)

Oto pierwszy popularny kabriolet z metalowym dachem składanym elektrycznie: Peugeot 206 Coupe-Cabrio.

Peugeot 206 CC (2000-2007)
Peugeot 206 CC (2000-2007)Motor
Wnętrze ożywiają wstawki w kolorze karoserii i białe tarcze zegarów. Plastiki przeciętnej jakości.Motor

Ten francuski samochód idealnie nadaje się do jazdy w mieście - jest mały, zwinny i zwrotny. Jego wygląd może być jednak łudzący. Po naciśnięciu jednego przełącznika, ze zgrabnego coupe w niespełna pół minuty zmienia się w zadziorny kabriolet. Chowany sztywny dach nie jest może tak estetyczny, jak ten z materiału, ale za to praktyczniejszy. Auto z powodzeniem można eksploatować również zimą.

Z tyłu miejsca są raczej symboliczne. Ten model przeznaczony jest teoretycznie dla czterech osób, ale wygodnie będą podróżować nim tylko dwie, chyba że pozostałe dwie są dziećmi. Bagażnik przy rozłożonym dachu jest wystarczający (410 l), a nawet dużo obszerniejszy niż w wersji hatchback. Niestety przy transformacji z coupe w cabrio niknie on prawie całkowicie (175 l).

Do wyboru są trzy silniki. Najmniejszy 1.6/110 KM przy dość dużej masie auta wystarcza do sprawnej jazdy po mieście. Odmiana 2.0/136 KM naprawdę żwawa i pozwala na szybką jazdę, natomiast 1.6 HDi/109 KM to wersja dla oszczędnych.

Peugeot 206 CC (2000-2007)

Używany Peugeot 206 CC (2000-2007) - czytaj więcej

Przycisk do otwierania dachu znajduje się między siedzeniami.Motor
Peugeot 207 CCMotor
Przód 206CC jest taki sam, jak w hatchbacku.Motor
Wspólne są także tylne lampy i zderzak.Motor
Używany Peugeot 206 CC (2000-2007)Motor
Stelaż dachowy jest delikatny.Motor
Po złożeniu dachu pojemność bagażnika spada do 175 litrów. Da się tu wsunąć tylko płaskie przedmioty.Motor
Wnętrze ożywiają wstawki w kolorze karoserii i białe tarcze zegarów. Plastiki przeciętnej jakości.Motor

W trakcie eksploatacji pojazdu należy zwrócić uwagę na dosyć delikatne zawieszenie oraz często pojawiający się problem wadliwych przełączników zespolonych (zwłaszcza egzemplarze wyprodukowane po roku 2001). Jakość plastikowych elementów we wnętrzu nie zachwyca, a złożony dach poskrzypuje podczas jazdy.

Praca skrzyni biegów jest dosyć głośna. Zdarza się, że wsteczny bieg wchodzi opornie, jednak można się do tego przyzwyczaić. Prawie każdy powypadkowy 206 CC przy choćby lekko naruszonej geometrii jest nieprecyzyjnie spasowany, skutkiem czego są kłopoty ze szczelnością dachu. Elementy takie jak pompa, sterownik, czy mechanizmy podnoszące dach należą do bardzo drogich i często ich wymiana jest nieopłacalna. Przykładowo, mechanizm zamka bagażnika ze stelażem to koszt ok. 3500 zł.

Najtańszy model z początku produkcji można kupić już za niecałe 14 tys. zł. Modele po face liftingu z 2003 r. są lepiej dopracowane zarówno wizualnie, jak i mechanicznie, a ich cena waha się w przedziale 15-25 tys. zł.

Peugeot 206 CC (2000-2007) - podsumowanie

To idealny samochód do miasta i na letnie wypady dla dwojga osób z niewielkim bagażem. Jednak dzięki blaszanemu dachowi można je z powodzeniem użytkować także w zimie. Traci punkty za niezbyt dobrą instalację elektryczną i słabą skrzynię biegów. Uwaga na egzemplarze powypadkowe - raz naruszona, niezbyt sztywna karoseria zawsze będzie sprawiać problemy!

Peugeot 206 CC: historia modelu2000: pierwsze 206 CC opuszczają fabryki.2001: lifting obejmujący instalację elektryczną.2003: lifting wizualny (zmienione grill, tylne lampy i inne detale).2005: premiera CC 1.6 HDi.2007: prezentacja następcy: 207 CC.

Peugeot 206 CC: typowe usterki i problemy

  • Ciężko pracująca, hacząca skrzynia biegów.
  • Awarie przełączników zespolonych we wnętrzu (manetki, przyciski).
  • Wybite zawieszenie.
  • Nieszczelności karoserii.

Peugeot 206 CC: plusy

  • Sztywny dach ułatwia eksploatację zimą.
  • Udane silniki.

Peugeot 206 CC: minusy

  • Bardzo mało miejsca na tylnej kanapie
  • Niewielki bagażnik.
Wersja
1.6 16V
2.0 16V
1.6 HDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1587 cm3
1997 cm3
1560 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
110 KM
136 KM
109 KM
Maksymalny moment obrotowy
147 Nm
190 Nm
240 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
195 km/h
210 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
9,3 s
9,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,0
8,0
5,0

Tekst: Karina Gajdowska, zdjęcia: Rafał Andrzejewski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas