Rzetelnie testowali nowe samochody. Rezygnują z pracy przez Donalda Trumpa
Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) straci ponad 25 proc. personelu w wyniku rządowego programu wprowadzonego przez administrację Donalda Trumpa. Eksperci szacują, że jego działanie wpłynie również na inne agencje Departamentu Transportu, a z pracy zrezygnuje łącznie ponad 4,1 tys. osób.

W skrócie
- Rządowy program administracji Donalda Trumpa prowadzi do masowych zwolnień i wcześniejszych emerytur pracowników amerykańskich agencji transportowych.
- Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) straci ponad 25 proc. personelu, a cały Departament Transportu ponad 4,1 tys. osób.
- Eksperci i organizacje konsumenckie wyrażają obawy, że cięcia budżetowe i kadrowe osłabią bezpieczeństwo na drogach i rozwój nowych technologii.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) straci ponad jedną czwartą pracowników w ramach programu zachęt finansowych mających na celu skłonienie zatrudnionych do odejścia. Według danych przekazanych Kongresowi, personel NHTSA zmniejszy się z 772 do 555 osób. Jednak agencja bezpieczeństwa samochodowego nie jest jedyną instytucją, która doświadczy znaczącej redukcji kadr. Eksperci szacują, że wielu pracowników zrezygnuje również z pracy w Federalnej Administracji Autostrad oraz Federalnej Agencji Transportu.
Ponad 4,1 tys. osób straci pracę. To efekt rządowego programu administracji Donalda Trumpa
Cały Departament Transportu USA (USDOT) straci ponad 4,1 tys. pracowników - z 57 tys. pozostanie 52 862, a największa redukcja nastąpi w Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), gdzie odejdzie ponad 2,1 tys. osób. Sekretarz transportu Sean Duffy zapewnia, że cięcia nie dotyczą stanowisk kluczowych dla bezpieczeństwa. Departament będzie nadal analizować potrzeby kadrowe i - jeśli zajdzie taka potrzeba - zatrudniać nowych pracowników.

Rzetelnie testowali samochody. Ponad 25 proc. pracowników odchodzi z pracy
Eksperci, a także organizacje konsumenckie wyrażają obawy co do dalszych cięć budżetowych NHTSA oraz odejścia tak dużej liczby pracowników. Proponowane zmniejszenie funduszy operacyjnych o ponad 10 mln dolarów oraz odebranie niemal 78 mln dolarów z funduszy infrastrukturalnych przewidzianych w ustawie z 2021 r. może znacząco ograniczyć zdolność agencji do działania. Organizacje ostrzegają, że cięcia te osłabią "zdolność agencji do prowadzenia prac legislacyjnych, egzekwowania przepisów oraz realizacji badań i analiz".
NHTSA prowadzi liczne śledztwa w sprawie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i pojazdów autonomicznych, w które zaangażowane są m.in. Tesla czy Waymo. Budżet agencji za kadencji Joe Bidena zwiększył się o 30 proc., a obecne cięcia - w połączeniu z falą zwolnień - budzą poważne wątpliwości co do funkcjonowania różnych instytucji publicznych, a w szczególności Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Pojawiają się obawy, że zmniejszona liczba pracowników negatywnie wpłynie na realizację projektów i poprawę bezpieczeństwa w sektorze motoryzacyjnym.
Masowa fala zwolnień. Reformy Trumpa doprowadziły do rezygnacji i wcześniejszych emerytur ponad 260 tys. pracowników
Po objęciu urzędu w styczniu, prezydent Donald Trump rozpoczął kampanię gruntownej reformy federalnej służby cywilnej liczącej 2,3 mln pracowników, na czele której stanął m.in. kontrowersyjny miliarder Elon Musk oraz nowo utworzony Departament Efektywności Rządu. Tylko do końca kwietnia - czyli około 100 dni od rozpoczęcia reformy - według wyliczeń agencji Reuters działania rządu doprowadziły do zwolnień, rezygnacji i wcześniejszych emerytur łącznie 260 tys. urzędników cywilnych.
Grupy zajmujące się ochroną konsumentów wezwały ustawodawców do wycofania się z dalszych cięć proponowanych w budżecie NHTSA, w tym do obniżenia budżetu operacyjnego i badawczego o ponad 10 mln dolarów. Według nich zaszkodzi to działalności Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i negatywnie wpłynie na rozwój technologii bezpieczeństwa w pojazdach.