Używany Peugeot 206 vs Renault Clio - idealne do miasta

Budżet: maksymalnie 10 tys. zł. Priorytet: niskie koszty eksploatacji. Do porównania stają dwie konstrukcje francuskie: Peugeot 206 i Renault Clio II.

Peugeot 206 i Renault Clio
Peugeot 206 i Renault ClioMotor

Oba porównywane modele debiutowały niemal jednocześnie, w 1998 r. Ze względu na niesłabnące zainteresowanie i obniżaną z biegiem lat cenę, ich produkcja zakończyła się dopiero 16 lat później.

Przyjemność z jazdy

Jeśli ktoś lubi jeździć w sportowym stylu - powinien wybrać Peugeota. Przemawia za nim świetna pozycja za kierownicą i nieźle zestrojone zawieszenie. Pozytywnie zaskakują pod tym względem nawet wersje wysokoprężne. Na zdjęciach prezentujemy odmianę 2.0 HDi - w wersji XS miała skórzaną kierownicę, białe tarcze wskaźników, aluminiową gałkę zmiany biegów oraz sportowe fotele. Renault Clio to raczej propozycja do miasta. Siedzi się w nim nieco wyżej, kierownica jest ułożona bardziej "płasko". Wystrój wnętrza celuje raczej w

stronę komfortu niż sportu. Warto podkreślić, że bogate wyposażenie konfigurowano także z podstawowymi silnikami - na zdjęciach prezentujemy wersję 1.2 16V.

Używane: Peugeot 206, Renault Clio II

Budżet: maksymalnie 10 tys. zł. Priorytet: niskie koszty eksploatacji. W "Motorze" nr 45-46/2014 porównanie dwóch konstrukcji francuskich: Peugeot 206 i Renault Clio II. Zdjęcia: Rafał Andrzejewski.

Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używane Renault Clio II (1998-2012)Motor
Używany Peugeot 206 (1998-2012)Motor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor
Peugeot 206, Renault Clio IIMotor

206: benzyna lub diesel

Bazowy silnik Peugeota ma 60 KM i nadaje się wyłącznie do jazdy w mieście. 1.4 także nie zaskakuje osiągami, ale dla spokojnie jeżdżącego kierowcy będzie w zupełności wystarczający. My polecamy jednostkę 1.6, szczególnie w wersji 109 KM. Pokazuje lwi pazur, a jednocześnie jest tania w eksploatacji. Topowe odmiany 2.0 136 KM (S16) oraz 2.0 172 KM (RC) są skierowane wyłącznie dla hobbystów. Dają dużą przyjemność z jazdy, ale są paliwożerne. W ciemno można natomiast rekomendować diesle - 1.4 HDi oraz 1.6 HDi mają znikome zużycie paliwa i niezłą kulturę pracy. Wersja 2.0 HDi to w modelu 206 konstrukcja starszej daty. W porównaniu z 1.4 HDi i 1.6 HDi jest ciężka i niezbyt ekonomiczna, ale niezawodna i jak na dzisiejsze czasy bardzo tania w naprawach. Jeśli ktoś trafi na zadbany egzemplarz, będzie z niej zadowolony - ma dobre osiągi, a jednoczenie nie jest wysilona.

Clio: tylko benzyna

W przypadku Clio - polecamy wyłącznie silniki benzynowe. Wersje 1.2 (8V oraz 16V) nadają się głównie do miasta - już przy ok. 100 km/h zaczynają się męczyć. Wszystkie mocniejsze - sprawdzają się także na dalszych dystansach. Tak jak w przypadku Peugeota - topowy model 2.0 Sport (172 KM) pozostawiamy entuzjastom szybkiej jazdy. Przestrzegamy przed zakupem diesli. Starsze o pojemności 1.9 swoje najlepsze lata mają za sobą. Nowsze - 1.5 dCi zużywają małe ilości paliwa, ale okazują się awaryjne. Trafiają się egzemplarze, które przejechały ponad 200 tys. km bez problemów, ale nie brakuje aut, w których już wymieniono silnik.

Peugeot 206Motor
Renault ClioMotor

Tekst: J. AmbrozikZdjęcia: R. Andrzejewski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas