Ford Fiesta po liftingu. Model roku 2022

Jeden z liderów europejskiego rynku nowych samochodów - Ford Fiesta - doczekał się właśnie liftingu. Jakie zmiany zafundowali autu inżynierowie i styliści?

Ford Fiesta - modele roku 2022
Ford Fiesta - modele roku 2022Informacja prasowa (moto)

Najważniejszą z nowości są reflektory główne wykonane w technologii LED, które teraz - standardowo - oferowane będą w całej gamie modelowej niezależnie od wersji wyposażenia. Wzorem rynkowych rywali topowe odmiany otrzymały diodowe reflektory matrycowe, dzięki którym kierowca może poruszać się wykorzystując oświetlenie drogowe bez obawy o oślepianie kierowców nadjeżdżających z przeciwka. Same reflektory otrzymały czarne obwódki, podobny akcent - w postaci przydymionych kloszy - znajdziemy również z tyłu, gdzie ostały się jeszcze lampy wyposażone w klasyczne żarówki.

Podobnie, jak do tej pory, każda z odmian wyposażeniowych (trend, titanium, ST-line czy vignale) wyróżnia się na tle pozostałych drobnymi akcentami, jak chociażby kształty zderzaków czy osłon chłodnicy. Pojawiły się oczywiście nowe wersje kolorystyczne, jak np. - zarezerwowany dla topowej Fiesty ST - zielony lakier o nazwie Mean Green. W przeciwieństwie do większości konkurentów Ford utrzymał w ofercie wersję trzydrzwiową, co może być dużym atutem chociażby dla klientów biznesowych. 

Ford Fiesta ST - model roku 2022Informacja prasowa (moto)

W kabinie, w zależności od wersji, otrzymamy nawet 12,3-calowe konfigurowalne cyfrowe zegary, które współpracować mogą z nowym, opracowanym przez Forda, systemem ostrzegania o wjeździe na autostradę czy drogę szybkiego ruchu pod prąd. Ten wykorzystuje m.in. skanującą znaki kamerę i dane z systemu nawigacji satelitarnej. Topowa odmiana ST otrzymała też zmodernizowane fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które mają jeszcze lepiej podpierać ciało w zakrętach.

Ford Fiesta 2022

Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 
Ford Fiesta 2022 

Pojawiły się nie bez przyczyny, bowiem odświeżona odmiana oferuje o 10 proc. więcej momentu obrotowego (320 Nm) niż do tej pory. Przypominamy, że pod maską drzemie turbodoładowany motor 1,5 l EcoBoost generujący równe 200 KM, co przekłada się na sprint do 100 km/h w 6,5 s i prędkość maksymalną 200 km/h. Wśród godnych wyboru opcji znajdziemy m.in. aktywny mechanizm różnicowy z mechaniczną (!) blokadą czy 18-calowe obręcze kół (standardowo 17-calowe) - "dark look".

W przypadku mniej "bojowych" wersji - w zależności od rynku - do wyboru jest motor 1,0 l EcoBoost w trzech wariantach mocy: 100 KM, 125 KM i 155 KM. Wszystkie korzystają z technologii mild-hybrid z 48-woltowa instalacją elektryczną i alternatorem z funkcją rozrusznika. Dwie mocniejsze odmiany będzie można zamówić z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Pierwsze odświeżone egzemplarze trafić mają do nabywców z początkiem przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas