Używany Ford Fiesta i Peugeot 206

Ford Fiesta i Peugeot 206 - skromność kontra paryski szyk.
Ford Fiesta i Peugeot 206 - skromność kontra paryski szyk.Motor

Ford Fiesta (1995-2002) i Peugeot 206 (1998-2008)

W HDi trzeba się liczyć z wymianą kompletnego sprzęgła.
W HDi trzeba się liczyć z wymianą kompletnego sprzęgła.Motor
Nie wszyscy wiedzą, że w wybranych wersjach w fotelu pasażera jest obszerny schowek.
Nie wszyscy wiedzą, że w wybranych wersjach w fotelu pasażera jest obszerny schowek.Motor
Starsze egzemplarze mają zwykle zużytą belkę skrętną.
Starsze egzemplarze mają zwykle zużytą belkę skrętną.Motor
Jeśli nie używamy koła zapasowego - zapieka się mocowanie.
Jeśli nie używamy koła zapasowego - zapieka się mocowanie.Motor
Białe tarcze wskaźników - nie tylko w wersjach sportowych. Często spotykane w Ghia 1.25.
Białe tarcze wskaźników - nie tylko w wersjach sportowych. Często spotykane w Ghia 1.25.Motor
Sterowniki do szyb znajdują się na konsoli centralnej, obok zapalniczki.
Sterowniki do szyb znajdują się na konsoli centralnej, obok zapalniczki.Motor
Stylistyka i wykonanie detali wyraźnie lepsze niż w Fordzie. Białe tarcze zegarów - dostępne tylko w lepszych wersjach.
Stylistyka i wykonanie detali wyraźnie lepsze niż w Fordzie. Białe tarcze zegarów - dostępne tylko w lepszych wersjach.Motor
Wzorowa funkcjonalność, ale dość płytko. Pojemności to 245 litrów, a po złożeniu oparcia rośnie ona do 1130 l.
Wzorowa funkcjonalność, ale dość płytko. Pojemności to 245 litrów, a po złożeniu oparcia rośnie ona do 1130 l.Motor
Sportowe fotele typowe dla wersji Trendy lub XS.
Sportowe fotele typowe dla wersji Trendy lub XS.Motor
206 zdobył uznanie kierowców. Szkoda, że do idealnego, niemal sportowego układu kierowniczego nie pasuje mało precyzyjna skrzynia biegów.
206 zdobył uznanie kierowców. Szkoda, że do idealnego, niemal sportowego układu kierowniczego nie pasuje mało precyzyjna skrzynia biegów.Motor
Charakterystyczny zderzak "ze skrzydełkami" oferowano początkowo tylko w wersjach sportowych (np. XS). Po liftingu trafił do całej gamy.
Charakterystyczny zderzak "ze skrzydełkami" oferowano początkowo tylko w wersjach sportowych (np. XS). Po liftingu trafił do całej gamy.Motor
Skromność kontra paryski szyk.
Skromność kontra paryski szyk.Motor
Z tyłu i z boku podobieństwo do III generacji Fiesty jest najbardziej widoczne. W latach dziewięćdziesiątych Ford oszczędzał na nowych modelach.
Z tyłu i z boku podobieństwo do III generacji Fiesty jest najbardziej widoczne. W latach dziewięćdziesiątych Ford oszczędzał na nowych modelach.Motor
Pomimo wielu wad, Fiestę można polecić. Warunek: szukamy szesnastozaworowej benzynówki, najlepiej z metalizowanym lakierem i maksymalnym wyposażeniem.
Pomimo wielu wad, Fiestę można polecić. Warunek: szukamy szesnastozaworowej benzynówki, najlepiej z metalizowanym lakierem i maksymalnym wyposażeniem.Motor
Funkcjonalność bagażnika ograniczają rozbudowane nadkola. Pojemność wynosi 250 l. Po złożeniu oparcia - 930 l.
Funkcjonalność bagażnika ograniczają rozbudowane nadkola. Pojemność wynosi 250 l. Po złożeniu oparcia - 930 l.Motor
Fotele są sprężyste, ale mają nieco zbyt krótkie siedziska.
Fotele są sprężyste, ale mają nieco zbyt krótkie siedziska.Motor
Wzorowa ergonomia, sportowe koło kierownicy, świetna obsługa skrzyni biegów. Zdecydowanie za mało miejsca dla wyższych osób.
Wzorowa ergonomia, sportowe koło kierownicy, świetna obsługa skrzyni biegów. Zdecydowanie za mało miejsca dla wyższych osób.Motor
Awaryjny rozrząd w dieslach z pośrednim wtryskiem.
Awaryjny rozrząd w dieslach z pośrednim wtryskiem.Motor
Dźwigienka otwierania maski znajduje się pod kolumną kierownicy. Łatwo ją złamać.
Dźwigienka otwierania maski znajduje się pod kolumną kierownicy. Łatwo ją złamać.Motor
W dieslach zawieszenie nie wytrzymuje ciężaru silnika.
W dieslach zawieszenie nie wytrzymuje ciężaru silnika.Motor
Starsze Fiesty mają niewielkie problemy z korozją nadwozia.
Starsze Fiesty mają niewielkie problemy z korozją nadwozia.Motor

Ford Fiesta

  • Silniki 1.3 wymagają częstej regulacji luzu zaworowego (co 20-30 tys. km). Dość szybko zużywa się wałek rozrządu i zabiegi te przestają przynosić efekt.
  • Jeśli zawieszenie skrzypi na nierównościach — warto wymienić gumy stabilizatora. Przed montażem można pokryć je smarem miedziowym.
  • Falujące obroty (dotyczy silników benzynowych). Winny zwykle jest silniczek krokowy albo przepływomierz. Czyszczenie na ogół nie pomaga. Trzeba kupić nowyw cenie 250-600 zł.

Dane techniczne: Ford Fiesta (1995-2002)

Wersja
1.25 ZETEC
1.8 DI
Silnik
benzynowy
diesel
Pojemność skokowa
1242 cm3
1753 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
75 KM
75 KM
Maks. moment obrotowy
110 Nm
140 Nm
Osiągi
 
 
Prędkość maksymalna
170 km/h
168 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,7 s
14,3 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,0
5,5

Peugeot 206

  • Awarie cewek zapłonowych (dotyczy silników benzynowych). Silnik przestaje równomiernie pracować (brakuje iskry), może zapalić się kontrolka "Check engine". Lekceważenie objawów prowadzi do uszkodzenia katalizatora, ponieważ zatyka się sadzą ze spalin.
  • Przednie fotele podczas jazdy skrzypią. Zdarza się, że pęka delikatny mechanizm regulacji oparcia. Jedyna rada - obchodzić się z fotelami łagodnie, nie szarpać.
  • Wycieki oleju (dotyczy wszystkich starszych wersji). Stan silnika musi ocenić mechanik.

Dane techniczne: Peugeot 206 (1998-2008)

Wersja
1.4i
1.6 HDi
Silnik
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
1361 cm3
1560 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
Moc maksymalna
75 KM
109 KM
Maks. moment obrotowy
111 Nm
240 Nm
Osiągi
 
 
Prędkość maksymalna
170 km/h
190 km/h
Przysp. 0-100 km/h
13,2 s
10,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,0
6,0