Kupujemy używanego Fiata - poradnik kupującego

Fiat Linea (od 2007 r.)
Fiat Linea (od 2007 r.)Motor

Fiat Grande Punto/Punto Evo (2005-)

Fiat Grande Punto/Punto Evo (2005-)
Fiat Grande Punto/Punto Evo (2005-)Motor
  • 1.4 8V (77 KM) - trwały silnik benzynowy, idealnie współpracuje z LPG.
  • 1.3 M-JET (75 KM) - wyjątkowo oszczędny, niestety ma słabe osiągi.
  • 1.9 M-JET (120 KM) - doskonały, dynamiczny i oszczędny turbodiesel. W salonie była to bardzo droga wersja.
Na zdjęciu wersja sprzed liftingu. Identyczną deskę ma aktualne Punto w najtańszej wersji wyposażenia.
Na zdjęciu wersja sprzed liftingu. Identyczną deskę ma aktualne Punto w najtańszej wersji wyposażenia.Motor

Fiat Bravo II (2007-)

Fiat Bravo II (2007-)
Fiat Bravo II (2007-)Motor
  • 1.4 16V (90 KM) - oszczędna jednostka benzynowa. Z powodzeniem można ją przerobić na LPG.
  • 1.6 M-Jet (105-120 KM) - oszczędny silnik wysokoprężny o zadowalających osiągach.
  • 1.9 M-Jet (120 KM) - z tym silnikiem Bravo jest dynamiczne i wciąż mało pali.
Doskonałe wyposażenie, piękna stylizacja, łatwa obsługa, ale jakość materiałów - tylko przeciętna.
Doskonałe wyposażenie, piękna stylizacja, łatwa obsługa, ale jakość materiałów - tylko przeciętna.Motor

Fiat Panda II (2003-2012)

Fiat Panda II (2003-2012)
Fiat Panda II (2003-2012)Motor
  • 1.2 8V (60 KM) - ten silnik wytrzyma wszystko. Jest trwały i wystarczająco dynamiczny.
  • 1.3 M-Jet (70 KM) - do Grande Punto ta jednostka jest nieco zbyt słaba, ale w Pandzie sprawdza się idealnie. Co więcej - gwarantuje wyższy komfort jazdy niż silnik benzynowy 1.2.
Wnętrze Pandy jest oryginalne i praktyczne. Szkoda tylko, że konsola ogranicza miejsce na prawą nogę.
Wnętrze Pandy jest oryginalne i praktyczne. Szkoda tylko, że konsola ogranicza miejsce na prawą nogę.Motor

Fiat Sedici (2006-)

Fiat Sedici (2006-)
Fiat Sedici (2006-)Motor
  • 1.6 16V (107-120 KM) - ten silnik nie jest przesadnie oszczędny, ale imponuje trwałością i niezawodnością.
  • 1.6 DDiS (90 KM) - bardzo oszczędny, szkoda tylko, że występuje w konfiguracji z przednim napędem.
  • 1.9 DDiS (120 KM) - dynamiczny, trwały, konfigurowany z napędem 4WD.
Staranne wykonanie, ale tworzywa nie imponują. Deska rozdzielcza jest wykonana z twardego plastiku.
Staranne wykonanie, ale tworzywa nie imponują. Deska rozdzielcza jest wykonana z twardego plastiku.Motor

Fiat Croma II (2005-2010)

Fiat Croma II (2005-2010)
Fiat Croma II (2005-2010)Motor
  • 1.9 M-Jet (120 KM) - optymalna propozycja, ma wystarczające osiągi.
  • 1.9 M-Jet (150 KM) - najczęściej spotykana jednostka w autach po liftingu.
  • 2.4 M-Jet (200 KM) - to bardzo dynamiczny silnik, niestety sporo pali. Wynika to z faktu, ze jest konfigurowany z automatem.
Wszystkie Cromy są bardzo bogato wyposażone. Na jakość montażu i tworzyw nie można narzekać.
Wszystkie Cromy są bardzo bogato wyposażone. Na jakość montażu i tworzyw nie można narzekać.Motor

Fiat Coupe (1993-2000)

Fiat Coupe (1993-2000)
Fiat Coupe (1993-2000)Fiat
  • 1.8 16V (131 KM)
  • 2.0 16V (139 KM)
  • 2.0 20V T (220 KM)

Fiat Multipla (1998-2010)

Fiat Multipla (1998-2010)
Fiat Multipla (1998-2010)Motor
  • 1.9 JTD - polecamy wszystkie wersje mocy tego diesla.

Fiat Linea (2007-)

Fiat Linea (2007-)
Fiat Linea (2007-)Motor
  • 1.4 8V (77 KM) - podstawowa, ale atrakcyjna propozycja. Idealna do LPG.
  • 1.3 M-Jet (90 KM) - w aucie tej wielkości nadaje się raczej tylko do miasta.
  • 1.6 M-Jet (105 KM) - najlepszy silnik do Linei: ekonomiczny i dynamiczny.
Prawie jak w Grande Punto. Linea ma inne tarcze zegarów i większy daszek nad zestawem wskaźników.
Prawie jak w Grande Punto. Linea ma inne tarcze zegarów i większy daszek nad zestawem wskaźników.Motor

Fiat Idea (2004-2013)

Fiat Idea (2004-2013)
Fiat Idea (2004-2013)Fiat
  • 1.3 JTD (70 KM) - bardzo ekonomiczny silnik, niestety ledwo radzi sobie z tym autem.
  • 1.9 JTD (100 KM) - bardzo udany turbodiesel z wtryskiem common rail.
Wnętrze jest bardzo funkcjonalne, kryje dużą liczbę schowków. Fiat zadbał także o kolorystykę.
Wnętrze jest bardzo funkcjonalne, kryje dużą liczbę schowków. Fiat zadbał także o kolorystykę.Fiat

Fiat 500 (2007-)

Fiat 500 (2007-)
Fiat 500 (2007-)Motor
  • 1.2 (69 KM) - tani, trwały.
  • 1.4 (100 KM) - dynamiczny.
  • 1.3 M-Jet (75 KM) - oszczędny. Uwaga, wersja 95 KM ma DPF.
Jeśli ktoś lubił starą „pięćsetkę”, w nowej będzie się czuł idealnie. Za stylizację i wykonanie należy się piątka.
Jeśli ktoś lubił starą „pięćsetkę”, w nowej będzie się czuł idealnie. Za stylizację i wykonanie należy się piątka.Motor

Fiat Seicento/600 (1998-2010)

Fiat Seicento/600 (1998-2010)
Fiat Seicento/600 (1998-2010)Motor
  • Jest tylko jedna sensowna wersja: 1.1 (54 KM).

Fiat Stilo (2001-2007)

Fiat Stilo (2001-2007)
Fiat Stilo (2001-2007)Motor
  • 1.2 16V (80 KM) - bardzo ekonomiczny silnik benzynowy, gwarantuje wystarczające osiągi.
  • 1.9 JTD (115 KM) - udany turbodiesel z wtryskiem common rail.
Stilo to jeden z pierwszych tak starannie wykonanych i tak dobrze wyposażonych samochodów Fiata.
Stilo to jeden z pierwszych tak starannie wykonanych i tak dobrze wyposażonych samochodów Fiata.Motor

Fiat Siena/Albea (1997-2007)

Fiat Siena/Albea (1997-2007)
Fiat Siena/Albea (1997-2007)Motor
  • 1.2 16V (73 KM) - trwały, dobrze współpracuje z instalacjami LPG.
  • 1.6 16V (101 KM) - dynamiczny, ale paliwożerny.
Z założenia miało być tanio. I jest. Podczas jazdy nic nie skrzypi, ale tworzywa mają fatalną jakość.
Z założenia miało być tanio. I jest. Podczas jazdy nic nie skrzypi, ale tworzywa mają fatalną jakość.Motor

Fiat Punto II (1999-2012)

Fiat Punto II (1999-2012)
Fiat Punto II (1999-2012)Motor
  • 1.2 8V (60 KM)
  • 1.2 16V (80-82 KM)

Fiat Marea (1996-2003)

Fiat Marea (1996-2003)
Fiat Marea (1996-2003)Motor
  • 1.2 16V (80-82 KM)
  • 1.9 JTD (100-105 KM)