Używane: Fiat Croma II, Opel Vectra C

Fiat Croma II i Opel Vectra C mają różne nadwozia, ale wspólne geny.
Fiat Croma II i Opel Vectra C mają różne nadwozia, ale wspólne geny.Motor
Za kierownicą Cromy II jest ponadprzeciętnie dużo miejsca. Jakość materiałów i montażu jest najwyższa w całej gamie Fiata, a wyposażenie wszystkich wersji – kompletne.
Za kierownicą Cromy II jest ponadprzeciętnie dużo miejsca. Jakość materiałów i montażu jest najwyższa w całej gamie Fiata, a wyposażenie wszystkich wersji – kompletne.Motor
Wnętrze Vectry jest obszerne, ale i tak nie może równać się z tym, którym dysponuje Croma. Jakość wykonania – na podobnym poziomie. Wyposażenie – bardziej niż w Cromie – zależy od wersji.
Wnętrze Vectry jest obszerne, ale i tak nie może równać się z tym, którym dysponuje Croma. Jakość wykonania – na podobnym poziomie. Wyposażenie – bardziej niż w Cromie – zależy od wersji.Motor

Fiat Croma II (2005-2010)

Najlepszym wyborem do Cromy jest silnik 1.9 M-jet 120 lub 150 KM.
Najlepszym wyborem do Cromy jest silnik 1.9 M-jet 120 lub 150 KM.Motor
  • Szybko przepalają się żarówki. Szwankuje także alternator.
  • Szybko zużywa się przednie zawieszenie. Wahacze nie podlegają regeneracji.
  • Po 150 tys. km w dieslach rozszczelniają się kolektory ssące. Może także dojść do uszkodzenia systemu klap, które kierują przepływem powietrza.
  • W wersjach benzynowych 2.2 w dolocie zbiera się osad.
  • Przestronne wnętrze.
  • Niskie ceny.
  • Świetne diesle.
  • Bogate wyposażenie.
  • Trudności z powtórną odsprzedażą.
  • Kontrowersyjna stylizacja nadwozia.

Fiat Croma II: orientacyjne ceny rynkowe

Model
2010
2009
2008
2007
2006
2005
1.9 JTD 120 KM
34 000 zł
27 000 zł
26 000 zł
24 000 zł
22 000 zł
20 000 zł
1.9 JTD 150 KM
43 000 zł
39 000 zł
35 000 zł
30 000 zł
26 000 zł
23 000 zł

Dane techniczne: Fiat Croma II (2005-2010)

Wersja
1.8 16V
1.9 M-Jet
1.9 M-Jet
1.9 M-Jet
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1796 cm3
1910 cm3
1910 cm3
2387 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/16
R5/20
Moc maksymalna
140 KM
120 KM
150 KM
200 KM
Maksymalny moment obrotowy
175 Nm
280 Nm
320 Nm
400 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
206 km/h
195 km/h
210 km/h
216 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,2 s
11,3 s
9,6 s
8,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,5
6,0
6,5
7,2

Opel Vectra C (2002-2008)

Do Vectry polecamy silniki czterocylindrowe (1.8 16V lub 1.9 CDTI).
Do Vectry polecamy silniki czterocylindrowe (1.8 16V lub 1.9 CDTI).Motor
  • W starych dieslach 2.0 DTI oraz 2.2 DTI rozszczelnia się układ wtryskowy.
  • Szybko zużywa się zawieszenie. Tak jak w Cromie, wahacze nie podlegają regeneracji.
  • Po 150 tys. km w dieslach CDTI rozszczelniają się kolektor ssące (tak jak w Cromie).
  • Fatalne diesle 3.0 V6. Wypalają się w nich tłoki, pojawiają się problemy z głowicami.
  • Duży wybór.
  • Stabilna pozycja na rynku.
  • Przestronne wnętrze.
  • Szerokie zaplecze części.
  • Drobne awarie elektroniki.
  • Awaryjne zawieszenie.
  • Przecięne turbodiesle 2.0 DTI oraz 2.2 DTI.

Opel Vectra C: orientacyjne ceny rynkowe

Model
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
1.8 16V
27 000 zł
24 000 zł
22 000 zł
19 000 zł
16 000 zł
14 000 zł
12 000 zł
diesel*
37 000 zł
33 000 zł
29 000 zł
26 000 zł
23 000 zł
19 000 zł
14 000 zł
*do 2005 r.: 2.2 DTI, po 2005 r.: 1.9 CDTI

Dane techniczne: Opel Vectra C (2002-2008)

Wersja
1.8
2.0 DTI
1.9 CDTI
1.9 CDTI
Silnik
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1796 cm3
1995 cm3
1910 cm3
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/8
R4/8
R4/8
Moc maksymalna
122 KM
101 KM
120 KM
150 KM
Maksymalny moment obrotowy
167 Nm
230 Nm
280 Nm
320 Nm
Osiągi
 
 
 
 
Prędkość maksymalna
203 km/h
192 km/h
200 km/h
217 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
13,0 s
11,5 s
9,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,7
5,9
5,7
5,8