Fiat 500L 1.4 16V Pop Star - test

500L to jedno z niewielu współczesnych aut, które zapewnia tak dobrą widoczność z wnętrza.
500L to jedno z niewielu współczesnych aut, które zapewnia tak dobrą widoczność z wnętrza.Motor
Deska rozdzielcza z lakierowanym pasem wykonana jest z niezłych materiałów i porządnie spasowana. Wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą wymaga dopłaty 600 zł. Zegary mogłyby być bardziej czytelne.
Deska rozdzielcza z lakierowanym pasem wykonana jest z niezłych materiałów i porządnie spasowana. Wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą wymaga dopłaty 600 zł. Zegary mogłyby być bardziej czytelne.Motor

Fiat 500L 1.4 16V Pop Star

Tylna kanapa jest przesuwana, a oparcie ma regulowany kąt. Ogromna ilość miejsca w każdym kierunku.
Tylna kanapa jest przesuwana, a oparcie ma regulowany kąt. Ogromna ilość miejsca w każdym kierunku.Motor
Przeciętna pozycja za kierownicą i fotele przednie, którym brakuje podparcia ud.
Przeciętna pozycja za kierownicą i fotele przednie, którym brakuje podparcia ud.Motor
W trybie eco:Drive auto podpowiada kierowcy, czy jeździ oszczędnie, operując czterema różnymi zmiennymi.
W trybie eco:Drive auto podpowiada kierowcy, czy jeździ oszczędnie, operując czterema różnymi zmiennymi.Motor
5-calowy ekran ma ładne menu oraz czytelnie opisane funkcje. Jego obsługa nie nastręcza problemów.
5-calowy ekran ma ładne menu oraz czytelnie opisane funkcje. Jego obsługa nie nastręcza problemów.Motor
Nie „Ustawienia”, tylko „Nastawienia”. Dotykowy ekran służy też m.in. do zmiany ustawień centralnego zamka.
Nie „Ustawienia”, tylko „Nastawienia”. Dotykowy ekran służy też m.in. do zmiany ustawień centralnego zamka.Motor
Ogromny drążek zmiany biegów znajduje się tuż pod ręką. Pracuje z niezłą precyzją.
Ogromny drążek zmiany biegów znajduje się tuż pod ręką. Pracuje z niezłą precyzją.Motor
Złącza USB i AUX są na wierzchu, dlatego przy wyjściu z auta trzeba wyjąć nośnik muzyki.
Złącza USB i AUX są na wierzchu, dlatego przy wyjściu z auta trzeba wyjąć nośnik muzyki.Motor
Deska rozdzielcza z lakierowanym pasem wykonana jest z niezłych materiałów i porządnie spasowana. Wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą wymaga dopłaty 600 zł. Zegary mogłyby być bardziej czytelne.
Deska rozdzielcza z lakierowanym pasem wykonana jest z niezłych materiałów i porządnie spasowana. Wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą wymaga dopłaty 600 zł. Zegary mogłyby być bardziej czytelne.Motor
Półka może znaleźć się na jednej z trzech wysokości.
Półka może znaleźć się na jednej z trzech wysokości.Motor
Bagażnik pomieści od 343 po 1310 l po złożeniu tylnej kanapy.
Bagażnik pomieści od 343 po 1310 l po złożeniu tylnej kanapy.Motor
500L to jedno z niewielu współczesnych aut, które zapewnia tak dobrą widoczność z wnętrza.
500L to jedno z niewielu współczesnych aut, które zapewnia tak dobrą widoczność z wnętrza.Motor
Nowy Fiat z „pięćsetką” wspólną ma głównie nazwę. Powstał na zmodernizowanej płycie podłogowej Punto, dlatego rozstaw jego osi jest dłuższy aż o 31 cm niż w protoplaście. 500L to zapowiedź całej rodziny, w skład której mają wejść także model 7-osobowy i crossover.
Nowy Fiat z „pięćsetką” wspólną ma głównie nazwę. Powstał na zmodernizowanej płycie podłogowej Punto, dlatego rozstaw jego osi jest dłuższy aż o 31 cm niż w protoplaście. 500L to zapowiedź całej rodziny, w skład której mają wejść także model 7-osobowy i crossover.Motor
Rodzinne podobieństwo 500L i 500 widać najbardziej z przodu. Wszystko za sprawą charakterystycznego układu świateł.
Rodzinne podobieństwo 500L i 500 widać najbardziej z przodu. Wszystko za sprawą charakterystycznego układu świateł.Motor
„Duży Fiat” na drodze ma nieśpieszną naturę, przekonując do siebie dobrym ogólnym komfortem podróżowania. Od tyłu rodzinnego podobieństwa już nie widać.
„Duży Fiat” na drodze ma nieśpieszną naturę, przekonując do siebie dobrym ogólnym komfortem podróżowania. Od tyłu rodzinnego podobieństwa już nie widać.Motor

Fiat 500L – trzy silniki do wyboru

Wersja
1.4 16V
0.9 TwinAir 8V
1.3 MultiJet II 16V
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Moc maksymalna
95 KM
105 KM
85 KM
Prędkość maksymalna
178 km/h
180 km/h
165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,4 s
12,2 s
15,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,0
4,3
3,7
Cena
49 990 zł
70 990 zł
69 990 zł

Dane techniczne: Fiat 500L 1.4 16V Pop Star

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1368 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
95 KM/6000
Maks. moment obrotowy
127 Nm/4500
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1320/485 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
343/1310 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
415/178/166 cm
Rozstaw osi
261 cm
Teoretyczny zasięg
810 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,3/5,0/6,2
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,2 s
Elastyczność 60-100 km/h
13,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
33,0 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,7 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,4/5,9
Rzeczywisty zasięg
700 km
Cena wersji podstawowej**
49 990 zł
Cena
62 000 zł
*auto testowane na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem