Używane: Fiat Idea, Opel Meriva, Renault Modus

Przed zakupem dowolnego z aut trzeba sprawdzić, czy ma filtr cząstek stałych i w jakim jest on stanie.
Przed zakupem dowolnego z aut trzeba sprawdzić, czy ma filtr cząstek stałych i w jakim jest on stanie.Motor
Opel Meriva: deskę rozdzielczą tworzą liczne elementy plastikowe, które nie są idealnie spasowane i skrzypią podczas jazdy.
Opel Meriva: deskę rozdzielczą tworzą liczne elementy plastikowe, które nie są idealnie spasowane i skrzypią podczas jazdy.Motor
Renault Modus: oryginalnie stylizowana deska rozdzielcza ma więcej przeciwników niż zwolenników, ale jest wykonana starannie i okazuje się łatwa w obsłudze.
Renault Modus: oryginalnie stylizowana deska rozdzielcza ma więcej przeciwników niż zwolenników, ale jest wykonana starannie i okazuje się łatwa w obsłudze.Motor
Fiat Idea: w desce rozdzielczej ukrywa się cała masa schowków. Zaskakująco precyzyjnie – jak na Fiata – pracuje lewarek zmiany biegów.
Fiat Idea: w desce rozdzielczej ukrywa się cała masa schowków. Zaskakująco precyzyjnie – jak na Fiata – pracuje lewarek zmiany biegów.Motor

Fiat Idea, Opel Meriva, Renault Modus - podsumowanie

Opel Meriva I (2002-2010)

Wymiary – długość: 404 cm, rozstaw osi: 263 cm, szerokość: 169 cm.
Wymiary – długość: 404 cm, rozstaw osi: 263 cm, szerokość: 169 cm.Motor
Meriva ma najlepsze fotele z całej trójki. Są dobrze wyprofilowane i trwałe.
Meriva ma najlepsze fotele z całej trójki. Są dobrze wyprofilowane i trwałe.Motor
System aranżacji wnętrza w Oplu Merivie nazywa się Flex Space i robi naprawdę imponujące wrażenie.
System aranżacji wnętrza w Oplu Merivie nazywa się Flex Space i robi naprawdę imponujące wrażenie.Motor
Bagażnik (350-1410 l) jest największy w porównaniu, a wykonanie najlepsze.
Bagażnik (350-1410 l) jest największy w porównaniu, a wykonanie najlepsze.Motor
  • Awarie układu EGR trapią użytkowników wersji benzynowych i diesli. Koszt naprawy - nawet 1200 zł.
  • Zdarzają się przypadki przedwczesnego zużycia łańcucha rozrządu. Problem dotyczy silników 1.3 CDTI (to silnik 1.3 M-Jet zapożyczony z Fiata). Na szczęście koszt naprawy jest niski - oscyluje w okolicy 1400 zł.

Dane techniczne: Opel Meriva I (2002-2010)

Wersja
1.4 16V
1.6 16V
1.3 CDTI
1.7 CDTI
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1364 cm3
1598 cm3
1248 cm3
1686 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
90 KM
105 KM
75 KM
100 KM
Maksymalny moment obrotowy
125 Nm
150 Nm
170 Nm
240 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
168 km/h
181 km/h
157 km/h
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,8 s
13,3 s
17,8 s
12,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,4
6,8
5,0
5,4
Polecamy diesle. Są oszczędne i idealnie pasują do charakteru tego rodzinnego auta.
Polecamy diesle. Są oszczędne i idealnie pasują do charakteru tego rodzinnego auta.Motor

Renault Modus (2004-2011)

Wymiary – długość: 379 cm, rozstaw osi: 248 cm, szerokość: 170 cm.
Wymiary – długość: 379 cm, rozstaw osi: 248 cm, szerokość: 170 cm.Motor
Fotele są wykonane starannie, ale nie zapewniają bocznego podparcia.
Fotele są wykonane starannie, ale nie zapewniają bocznego podparcia.Motor
Zestaw wskaźników nie zawsze idealnie działa. Elektronika płata tutaj figle.
Zestaw wskaźników nie zawsze idealnie działa. Elektronika płata tutaj figle.Motor
W zależności od ustawienia tylnej kanapy bagażnik ma pojemność od 198 do 1283 l.
W zależności od ustawienia tylnej kanapy bagażnik ma pojemność od 198 do 1283 l.Motor
  • W silnikach 1.5 dCi zdarzają się usterki wtryskiwaczy. Niestety - układ wtryskowy tego modelu jest drogi w naprawach.
  • Po przebiegu 150 tys. km rośnie ryzyko zatarcia panewek w 1.5 dCi. Przypadki są incydentalne, ale warto je odnotować.
  • Awarie elektrycznego układu wspomagania. Naprawa: od 1 do 3 tys. zł.

Dane techniczne: Renault Modus (2004-2011)

Wersja
1.2
1.2 16V
1.2 TCe
1.5 dCi
Silnik
benzynowy
benzynowy
benz. turbo
turbodiesel
Pojemność skokowa
1149 cm3
1149 cm3
1149 cm3
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
58 KM
75 KM
100 KM
64 KM
Maksymalny moment obrotowy
93 Nm
107 Nm
145 Nm
160 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
150 km/h
170 km/h
185 km/h
164 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
15,0 s
12,0 s
9,8 s
14,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,6
5,6
5,9
4,3
Diesel 1.5 dCi jest wyjątkowo oszczędny, ale awaryjny. Jeśli ktoś się tego obawia – polecamy 1.2 16V.
Diesel 1.5 dCi jest wyjątkowo oszczędny, ale awaryjny. Jeśli ktoś się tego obawia – polecamy 1.2 16V.Motor

Fiat Idea (2003-2012)

Wymiary – długość: 393 cm, rozstaw osi: 250 cm, szerokość: 170 cm.
Wymiary – długość: 393 cm, rozstaw osi: 250 cm, szerokość: 170 cm.Motor
Atrakcyjna kolorystyka, szeroki zakres regulacji. Ale jakość gorsza niż w Merivie.
Atrakcyjna kolorystyka, szeroki zakres regulacji. Ale jakość gorsza niż w Merivie.Motor
W górnej części deski rozdzielczej kryją się praktyczne schowki.
W górnej części deski rozdzielczej kryją się praktyczne schowki.Motor
Bagażnik jest pakowny. Fotele tylnego rzędu można składać lub przesuwać.
Bagażnik jest pakowny. Fotele tylnego rzędu można składać lub przesuwać.Motor
  • Wycieki oleju - niezależnie od wersji silnikowej - po 100 tys. km włoskie jednostki lubią się rozszczelniać. Zazwyczaj nie są to poważne wycieki.
  • Zdarzają się przypadki przedwczesnego zużycia łańcucha rozrządu. Problem dotyczy silników 1.3 M-Jet. Na szczęście koszt wymiany jest niski - oscyluje w okolicy 1400 zł.

Dane techniczne: Fiat Idea (2003-2012)

Wersja
1.4 8V
1.4 16V
1.3 M-JET
1.9 JTD
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1368 cm3
1368 cm3
1248 cm3
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/16
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
77 KM
95 KM
75 KM
100 KM
Maksymalny moment obrotowy
115 Nm
128 Nm
170 Nm
260 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
163 km/h
175 km/h
160 km/h
179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,5 s
11,5 s
17,6 s
11,5 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
6,2
6,6
5,0
5,2
Doskonały 1.9 JTD jest wręcz za mocny do Idei. 1.3 M-Jet jest wystarczający do jazdy w mieście.
Doskonały 1.9 JTD jest wręcz za mocny do Idei. 1.3 M-Jet jest wystarczający do jazdy w mieście.Motor