Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street - test

Street jest topową odmianą wyposażenia Fiata Bravo z rocznika 2013. Co oferuje?

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street
Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM StreetMotor

Od najbogatszej wersji wyposażenia można oczekiwać sporej liczby dodatków wliczonych w cenę samochodu. Pod tym względem Street z jednej strony nie sprawia zawodu (standardem są m.in. dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka czy system Hi-Fi ze wzmacniaczem, subwooferem i 8 głośnikami), a z drugiej pozostawia nieco do życzenia. Dopłacić trzeba bowiem np. za czujniki parkowania (3050 zł przód-tył) czy tempomat (1100 zł), które konkurencja oferuje gratis w topowych odmianach swoich aut (m.in. Oplu Astrze, Toyocie Auris czy Kii Cee'd).

W skład wyposażenia wchodzą m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą oraz system Blue&Me z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i sterowaniem w kole kierownicy.Motor

Wersja Street dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet 120 KM oraz dieslem 1.6 Multijet 120 KM (z filtrem cząstek stałych). W przypadku jednostki wysokoprężnej na uwagę zasługuje niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo, chociaż zbliżenie się do wyniku fabrycznego, wynoszącego w trasie 3,9 l/100 km, wydaje się mało realne - i to mimo stosowania się do podpowiedzi komputera pokładowego w kwestii wyboru biegu. Znacznie bliższe rzeczywistości są rezultaty na poziomie 4,6 l/100 km.

Co ważne - dźwięk pracy 120-konnego diesla nie jest natarczywy, a osiągi są na przyzwoitym poziomie. Maksymalny moment obrotowy (300 Nm) jest dostępny od 1500 do 4000 obr./min, dzięki czemu sprawne przyspieszanie, np. podczas wyprzedzania, nie wymaga częstego redukowania biegów.

Jeśli chodzi o wnętrze, to o ile z przodu siedzi się dość wygodnie (pomijając spore szanse na uderzenie kolanem o kolumnę kierownicy), o tyle z tyłu zdecydowanie brakuje miejsca na nogi dorosłych pasażerów.

Standardowa cena Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street z rocznika 2013 wynosi 82 990 zł. Obecnie auto objęte jest promocją i można je kupić za 77 990 zł.

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street (czytaj test)

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM StreetMotor
Podobnie jak skórzana, czarna tapicerka z czerwoną nicią.Motor
Regulacja podparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy nie wymaga w wersji Street dopłaty.Motor
Diesel jest ekonomiczny, ale uzyskanie spalania na poziomie 3,9 l/100 km w trasie to zadanie w zasadzie niewykonalne.Motor
W skład wyposażenia wchodzą m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą oraz system Blue&Me z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i sterowaniem w kole kierownicy.Motor
Standardem jest system nagłośnienia z subwooferem 260 W w bagażniku.Motor
Z zewnątrz odmianę Street wyróżniają m.in. 17-calowe obręcze kół.Motor

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street: plusy

  • bogate wyposażenie,
  • niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo,
  • cicha praca silnika wysokoprężnego.

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street: minusy

  • niezbyt dużo miejsca z tyłu na nogi,
  • kolumna kierownicy wyprofilowana tak, że często uderza w nią kolanami.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
120 KM/4000
Maks. moment obrotowy
300 Nm/1500
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika
400/1175 l
Długość/szerokość/wysokość
434/179/150 cm
Rozstaw osi
260 cm
Opony
225/45 R17
Osiągi
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,5 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
6,0/3,9/4,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
6,2/4,6
Cena
82 990 zł

Tekst: Maciej Pobocha, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas