Fiat Qubo 1.3 M-Jet Trekking - test

Fiat Qubo ukrywa swoje użytkowe korzenie, stając się ciekawą alternatywą dla minivana.

Przez małe trzecie okienka boczne praktycznie nic nie widać.
Przez małe trzecie okienka boczne praktycznie nic nie widać.Motor
Prosty wystrój wnętrza przypomina o dostawczych korzeniach.Motor

Opracowane wspólnie przez grupę PSA i Fiata lekkie auto dostawcze, znane jako Citroen Nemo, Peugeot Bipper i Fiat Fiorino na rynku jest już od sześciu lat. Jednak tylko Fiat zdecydował się uwypuklenie osobowego charakteru swojego modelu przez zmianę jego nazwy na Qubo.

Fiat postarał się, ażeby dostawczy rodowód Qubo został ukryty - z zewnątrz cieszą oko zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia, a także opcjonalne felgi aluminiowe i relingi. W kabinie mamy wprawdzie do czynienia z gołą blachą, ale nie jest jej dużo, a mało wymyślny wygląd wnętrza rekompensuje nam niezrównana praktyczność. Przesuwne drzwi boczne są znakomite, gorzej z tylną klapą - jest za ciężka, można się nią uderzyć.

Silnik wywołuje mieszane uczucia. Jeśli trzymać się sugestii zmiany biegu, auto będzie zachowywało się jak archaiczny, wolnossący diesel, a elastyczność wypadnie tragicznie. Gdy zmusimy silnik do pracy na obrotach wyższych niż 2000 - przez krótki czas można poczuć realną moc. Ale kosztem o wiele wyższego zużycia paliwa. W trasie Qubo nie wykracza ponad 5,5 l/100 km, w mieście zużywa o litr więcej.

Fiat Qubo 1.3 M-Jet Trekking

Fiat Qubo 1.3 M-Jet Trekking (czytaj test)

Przez małe trzecie okienka boczne praktycznie nic nie widać.Motor
Trekking oznacza, że Qubo jest trochę „uterenowiony”.Motor
Wysoka pozycja za kierownicą poprawia widoczność do przodu.Motor
Czterocylindrowy diesel 1.3 ma bardzo dużą „turbodziurę”.Motor
U szczytu konsoli środkowej znalazł się uchwyt na nawigację.Motor
Prosty wystrój wnętrza przypomina o dostawczych korzeniach.Motor
Bagażnik mieści 330 l, ale po złożeniu siedzeń nawet 2500 l!Motor

"Terenowy" charakter Fiata Qubo podkreśla funkcja Traction+. To działająca na bazie ESP inteligentna blokada mechanizmu różnicowego, wspomagająca jazdę po złych nawierzchniach. Nie zastąpi ona jednak napędu 4x4.

Obecnie cena Qubo wynosi 68 990 zł. To trochę za dużo. Konkurencyjne dla Qubo minivany bez dostawczego rodowodu, takie jak Kia Venga czy Nissan Note, są jednak tańsze.

Fiat Qubo 1.3 M-Jet Trekking: plusy

  • praktyczne nadwozie dzięki przesuwnym drzwiom,
  • małe zużycie paliwa,
  • duży bagażnik,
  • duża liczba autoryzowanych serwisów.

Fiat Qubo 1.3 M-Jet Trekking: minusy

  • nieprzyjemna charakterystyka pracy silnika,
  • wnętrze dość ubogie,
  • niepraktyczna i ciężka tylna klapa,
  • mało atrakcyjna cena.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
95 KM/4000
Maks. moment obrotowy
200 Nm/2000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Pojemność bagażnika (min./maks.)
330/2500 l
Długość/szerokość/wysokość
396/172/172 cm
Rozstaw osi
252 cm
Opony
185/65 R15
Osiągi
Prędkość maksymalna
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,0 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
5,2/3,8/4,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
6,2/5,4
Cena
68 990 zł

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Artur Perzanowski

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas