Jaki SUV do 50 tys. zł. Przegląd rynku samochodów używanych
SUV-y to auta, które od wielu lat cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Ceni się w nich łatwiejszy dostęp do kabiny, lepszą widoczność wynikającą z podwyższonej pozycji, a także większe możliwości terenowe, czy dostępne w niektórych modelach napędy 4x4. Nie dziwi zatem, że na rynku samochodów używanych wciąż stanowią one wyraźną większość. Poniżej prezentujemy pięć naszym zdaniem najciekawszych modeli typu SUV w cenie do 50 tys. zł.
SUV-y czy też crossovery (do tych drugich zaliczamy raczej auta, które nie mogą być wyposażone w napęd 4x4, a ich charakter jest typowo miejski) mają dziś w swoich salonach praktycznie wszyscy popularni producenci, a nawet marki, które jeszcze do niedawna o produkcję SUV-a nikt by nie podejrzewał. Działa tu zasada "nasz klient, nasz pan" - skoro moda na SUV-y opanowała świat, to trzeba się do niej dopasować. W naszym zestawieniu prezentujemy auta o różnych charakterach, wielkościach i możliwościach, ale wszystkie łączy podwyższone nadwozie oraz fakt, że kosztują maksymalnie 50 tys. zł. Dolny limit ustaliliśmy na 30 tys. zł, bo większość aut poniżej tej sumy to wątpliwej jakości propozycje, często z dużymi przebiegami i w kiepskim stanie technicznym. Zaczynamy!
Zaprezentowany w 2018 roku Peugeot 2008 miał być odpowiedzią francuskiego producenta na rosnące zainteresowanie crossoverami segmentu B. Jednocześnie miał utrzeć nosa popularnym w swoim czasie konkurentom, jak Nissan Juke i Opel Mokka. Z biegiem czasu auto zyskało wiele dobrych opinii wśród kierowców, którzy docenili jego przestronność, komfort prowadzenia, a także stosunkowo oszczędne jednostki napędowe.
Używane egzemplarze samochodu w większości charakteryzują się dobrym stanem technicznym, a wśród największych bolączek wymienia się problemy z elektroniką czy usterki systemu multimedialnego. Czasami mogą wystąpić wycieki płynu chłodzącego z nagrzewnicy do wnętrza.
Na rynku aut używanych z łatwością można znaleźć egzemplarze w przedziale cenowym 30-50 tys. zł. Najmłodsze Peugeoty 2008 w tych cenach pochodzą z 2017-2018 roku. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Peugeota 2008 znajdziecie w poniższym materiale: Peugeot 2008. Historia modelu, wyposażenie, usterki modelu i ceny.
Ford Kuga drugiej generacji był pierwszym SUV-em amerykańskiego producenta zbudowanym na płycie podłogowej popularnego Focusa. Zaprezentowany w 2012 roku pojazd nie miał łatwego startu na naszym rynku, a jego przesadzone ceny w momencie debiutu skutkowały stosunkowo niewielką sprzedażą. Do łask kierowców auto powróciło jednak na rynku wtórnym, gdzie zdobyło uznanie za sprawą bogatego wyposażenia, świetnego układu jezdnego, czy zaskakująco pojemnego wnętrza.
Wśród typowych usterek modelu wymienia się m.in. kiepską jakość materiałów, czy awaryjność klimatyzacji. Problematyczne w Kudze mogą być uszczelki, które po dłuższej eksploatacji mogą najzwyczajniej w świecie przeciekać.
Zasadniczo jednak Ford Kuga nie należy do aut awaryjnych, a jego zadbane używane egzemplarze można zakupić już w przedziale 40-50 tys. zł. Najczęściej są to modele z lat 2013-2014, nierzadko bogato wyposażone. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Forda Kuga II generacji znajdziecie w poniższym materiale: Ford Kuga II. Silniki, usterki, opinie, ceny.
Kia Sorento to flagowy SUV południowokoreańskiego koncernu motoryzacyjnego. Model jako pierwszy stanął w wyraźnej kontrze do ówczesnych opinii dotyczących kiepskiej jakości wykończenia oraz niskiej jakości aut producenta. Jego druga generacja, która zadebiutowała w roku 2009, prezentowała się nowocześnie i oferowała klientom wygodne wnętrze i bogate wyposażenie. Obecnie Kia Sorento jest chętnie wybierana przez kierowców poszukujących przestronnego samochodu, który poradzi sobie także w trudniejszym terenie.
Wśród popularnych usterek wymienia się zazwyczaj awarie elektroniki, w tym np. szyberdachu czy postępującą po pewnym czasie korozję nadwozia.
Pomimo że Sorento nie cieszy się taką popularnością na rynku wtórnym jak mniejsza Sportage, znalezienie zadbanego egzemplarza do 50 tys. zł. nie powinno nastręczyć nam większych problemów. Wśród ogłoszeń znajdują się zarówno egzemplarze z silnikami diesla jak i benzynowymi. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanej Kii Sorento II generacji znajdziecie w poniższym materiale: Kia Sorento II. Egzemplarze używane, historia modelu, wyposażenie i ceny.
BMW X1 trudno nazwać pełnoprawnym SUV-em. Model stanowi jednak całkiem interesującą odpowiedź niemieckiego koncernu na kompaktowe crossovery. Produkowana od 2009 roku, pierwsza generacja samochodu o oznaczeniu E84, przypadła kierowcom do gustu za sprawą bogatego wyposażenia, eleganckiego wnętrza i precyzyjnego układu prowadzenia. Samochód idealnie sprawdza się jako uniwersalny samochód na każde warunki. Nie ma problemu, by wjechać nim na nieutwardzoną nawierzchnię, a ponadto w łatwy sposób znajdziemy nim miejsce do zaparkowania w zatłoczonym mieście. Na szczególną uwagę zasługują warianty z napędem na 4 koła.
Najczęściej pojawiające się skargi dotyczą wysokich kosztów serwisowania oraz szybko zużywającego się zawieszenia i układu hamulcowego. Największym zagrożeniem jest jednak możliwość zapalenia się auta, co dotyczy wyłącznie wersji z silnikami Diesla. Problemem jest Glikol sporadycznie wyciekający z nieszczelnej chłodnicy zaworu EGR.
Przeszukując ogłoszenia samochodów używanych, bez trudu natrafimy na zadbane egzemplarze do 50 tys. zł. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego BMW X1 znajdziecie w poniższym materiale: BMW X1. Modele używane, silniki, usterki, opinie i ceny.
Używane egzemplarze Volvo XC60 niezmiennie cieszą się dużą popularnością na rynku wtórnym. Nic dziwnego - szwedzki SUV nie ma w zasadzie konkurencji pod względem praktyczności i ekonomii. Nie bez znaczenia jest także fakt, że model ten w latach swojej świetlności był uznawany za najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie. Klienci doceniają także jego wolno starzejącą się stylistykę i bogate wyposażenie, które w niektórych wariantach śmiało może konkurować z dużo droższą, niemiecką konkurencją.
W przypadku naprawdę leciwych egzemplarzy trzeba się jednak liczyć z możliwością wystąpienia usterek w elektronice pojazdu. Kierowcy zgłaszają także problemy z klimatyzacją oraz awarie czujników w układzie wydechowym. Nie bez znaczenia jest także fakt, że ze względu na sporą masę auto jego właścicieli czekają częste wizyty w serwisie w celu wymiany opon i hamulców.
Na portalach spokojnie znajdziemy nawet 100 egzemplarzy tego modelu w przedziale cenowym 30-50 tys. zł. Więcej wyczerpujących informacji dot. używanego Volvo XC60 znajdziecie w poniższym materiale: Używane Volvo XC60 I (2008-2017). Typowe usterki, wady, zalety i ceny.