Co dalej z polskim autem elektrycznym? Bez chińskiego wsparcia i pieniędzy z KPO ani rusz

Tak wyglądała makieta Izery. Szybko okazało się, że w tej formie auto nie wejdzie do produkcji, bo konieczne jest wsparcie chińskiego partnera
Tak wyglądała makieta Izery. Szybko okazało się, że w tej formie auto nie wejdzie do produkcji, bo konieczne jest wsparcie chińskiego partneraPaweł RygasINTERIA.PL

W skrócie

  • Electromobility Poland planuje rozwój hubu elektromobilności w Jaworznie, opierając się na funduszach z KPO i współpracy z chińskim partnerem.
  • Zmienia się koncepcja projektu – zamiast narodowej marki Izera powstać ma europejski hub z nową marką oraz szerokim udziałem polskich poddostawców.
  • Model współpracy ma przynieść Polsce miejsca pracy oraz chińskim partnerom dostęp do rynku UE, ale podobne projekty jak turecki Togg pokazują, że sukces w tej branży nie jest oczywisty.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Hub zamiast fabryki, nowa marka zamiast Izery?

Zobacz również:

Prezes Electromobility Poland: Spółka z chińskim partnerem niezbędna

Polska zyska miejsca pracy, Chińczycy - dostęp do europejskiego rynku

Historia tureckiego Tooga przestrogą. Niby jest sukces, ale...

Zobacz również:

Słodko-gorzki sukces "tureckiej Izery"

Podwyżki cen badań technicznych samochodów. Ile zapłacimy?Polsat NewsPolsat News