Będzie fabryka, ale nie będzie Izery. Firma potrzebuje 8,5 mld zł

Chociaż projekt Izera został zamknięty, EMP nadal chce produkować w Jaworznie samochody
Chociaż projekt Izera został zamknięty, EMP nadal chce produkować w Jaworznie samochodymateriały prasowe
  • ElectroMobility Poland zamyka projekt Izera, nadal planuje budowę fabryki w Jaworznie i produkcję aut elektrycznych oraz hybrydowych.
  • Plany dotyczą współpracy z chińskim partnerem w celu stworzenia europejskiej marki samochodów, z centralą projektu w Polsce.
  • Planowane koszty inwestycji wynoszą około 8,5 mld zł, a EMP oczekuje na finansowanie z KPO oraz kredyty.
  • Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii

Plany stworzenia Izery zmieniały się kilkukrotnie

Co powstanie zamiast Izery?

Studio MotointeriaINTERIA.PL

Ile będzie kosztowała inwestycja zastępująca Izerę?

Nasz aktualny biznesplan zakłada około 2 mld euro. Połowa tych środków miałaby pochodzić z finansowania dłużnego, pozostała część z Krajowego Planu Odbudowy. Przygotowujemy się teraz do złożenia wniosku w tej sprawie. Konkurs ma rozpocząć się w II kw. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z przewidywaniami, to pod koniec tego roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisze umowę z ostatecznym beneficjentem. Jeśli nasz wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, na początku przyszłego roku pieniądze powinny być dostępne.