Będzie fabryka, ale nie będzie Izery. Firma potrzebuje 8,5 mld zł

Chociaż projekt Izera został zamknięty, EMP nadal chce produkować w Jaworznie samochody
Chociaż projekt Izera został zamknięty, EMP nadal chce produkować w Jaworznie samochodymateriały prasowe
  • ElectroMobility Poland zamyka projekt Izera, nadal planuje budowę fabryki w Jaworznie i produkcję aut elektrycznych oraz hybrydowych.
  • Plany dotyczą współpracy z chińskim partnerem w celu stworzenia europejskiej marki samochodów, z centralą projektu w Polsce.
  • Planowane koszty inwestycji wynoszą około 8,5 mld zł, a EMP oczekuje na finansowanie z KPO oraz kredyty.
  • Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii

Plany stworzenia Izery zmieniały się kilkukrotnie

Co powstanie zamiast Izery?

Studio MotointeriaINTERIA.PL

Zobacz również:

    Ile będzie kosztowała inwestycja zastępująca Izerę?

    Nasz aktualny biznesplan zakłada około 2 mld euro. Połowa tych środków miałaby pochodzić z finansowania dłużnego, pozostała część z Krajowego Planu Odbudowy. Przygotowujemy się teraz do złożenia wniosku w tej sprawie. Konkurs ma rozpocząć się w II kw. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z przewidywaniami, to pod koniec tego roku Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisze umowę z ostatecznym beneficjentem. Jeśli nasz wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, na początku przyszłego roku pieniądze powinny być dostępne.