Ford Kuga

Kuga to SUV produkowany na rynek europejski przez amerykański koncern motoryzacyjny. Auto należące do segmentu C doczekało się trzech generacji. Kolejne odsłony modelu spotkały się z rosnącym zainteresowaniem fanów czterech kółek. Konkurentami dla Kugi są między innymi Honda CR-V, Toyota RAV4 oraz SEAT Tarraco.
Ford Kuga - najważniejsze informacje
Ford Kuga zastąpił inny dostępny w Europie pojazd marki, czyli Mavericka. /materiały prasowe

Ford Kuga - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2008

Kuga to SUV produkowany na rynek europejski przez amerykański koncern motoryzacyjny. Auto należące do segmentu C doczekało się trzech generacji. Kolejne odsłony modelu spotkały się z rosnącym zainteresowaniem fanów czterech kółek. Konkurentami dla Kugi są między innymi Honda CR-V, Toyota RAV4 oraz SEAT Tarraco.

Historia Forda Kugi

Kuga trafiła po raz pierwszy do sprzedaży w 2008 roku. Ford, wypuszczając ten model, zastąpił inny dostępny w Europie pojazd marki, czyli Mavericka. Kuga od samego początku była powiązana zarówno technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus. Każdy z samochodów budowano na tej samej płycie podłogowej.

Kuga jest pierwszym SUV-em opartym na nowej globalnej architekturze C2 Forda. Zgodnie z jej założeniami konstruktorzy poprawili aerodynamikę auta. Zmniejszono też wagę pojazdu. Zmiany te przyczyniły się do zmniejszenia spalania.

Kolejnym krokiem w lepszym przystosowaniu amerykańskiego samochodu na rynek europejski była premiera drugiej generacji Kugi. Auto zostało zbudowane według nowej strategii koncernu nazwanej One Ford. Zakładała ona ujednolicenie modeli sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Ford Kuga – generacje

Pierwsza generacja Forda Kugi była produkowana od 2008 do 2012 roku. 

Podobnie jak inne modele koncernu, takie jak S-Max, Mondeo czy Fiesta, samochód zaprojektowano według zasad Kinetic Design. W 2010 roku pojawiła się w sprzedaży wersja z bogatszym wyposażeniem. 

Kugę I można kupić w opcjach Trend, Titanium, Titanium S oraz Individual.

Druga generacja przypada na lata 2012–2019. Nowa Kuga została zbudowana na płycie podłogowej modelu Focus. W 2016 roku producent zdecydował się na face lifting modelu. Zmieniono atrapę chłodnicy oraz dodano nowoczesny system multimedialny. Wraz z tymi zmianami w sprzedaży pojawiły się też dwie nowe wersje stylizacyjne: sportowa ST Line oraz luksusowa Vignale.

Kuga III jest produkowana od 2019 roku. Ford poinformował o premierze nowej generacji wraz z ogłoszeniem zmiany koncepcji odnośnie do produkowanych przez koncern gam SUV-ów i crossoverów. Najnowszy model ma odświeżoną sylwetkę. Producent zdecydował się na szerszy rozstaw osi oraz dłuższe nadwozie. Tym samym awansował do grona SUV-ów klasy średniej, takich jak Toyota RAV4 czy SEAT Tarraco.

Ford Kuga – dane techniczne

Najnowsza, trzecia już generacja Forda Kugi jest sprzedawana z kilkoma różnymi wersjami silnika. Klienci mogą zdecydować się na jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz hybrydy. Przykładowe silniki z gamy to:
  • R3 1.5l EcoBoost 120 KM oraz 150 KM;
  • R4 1.5l EcoBlue Diesel 120 KM;
  • R4 2.0l EcoBlue Diesel 150 KM oraz 180 KM;
  • R4 2.5l Hybrid 190 KM;
  • R4 2.5l Plug-in Hybrid 225 KM.

Kuga I ma pod maską silnik benzynowy o pojemności 2,5 l oraz mocy 200 KM lub jedną z dwóch jednostek wysokoprężnych o pojemności 2 l i mocy od 140 do 163 KM.

Druga generacja była produkowana z:
  • dwoma silnikami benzynowymi 1,5 l o mocy 150 i 182 KM;
  • czterema dieslami o pojemności od 1,5 do 2,0 l oraz mocy pomiędzy 120 a 183 KM.

Ford Kuga – opinie kierowców

Kuga, mimo swoich sporych rozmiarów, jest raczej autem miejskim niż wygodnym pojazdem na długodystansowe trasy. Szczególnie na tylnej kanapie nie przewidziano zbyt wiele miejsca dla podróżujących tam pasażerów.

Plusem auta, nawet w starszych rocznikach, jest jego bogate wyposażenie. Kierowcy chwalą także dobre zawieszenie samochodu i to, że Kuga pewnie trzyma się drogi nawet w ostrych zakrętach.

Najczęstsze awarie występujące w tym modelu dotyczą sprzęgła oraz układu wtryskowego. Jeśli Kugę eksploatuje się także po nieutwardzonych drogach, należy się spodziewać szybszego zużycia tylnego zawieszenia oraz przekładni kierowniczej.

Ford Kuga - Wiadomości

Ford Kuga - Zdjęcia