Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum - test

Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.
Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.Motor
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.Motor

Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum

Nawiewy na tył oraz dodatkowe gniazdko 230V. To ostatnie – za 500 zł.
Nawiewy na tył oraz dodatkowe gniazdko 230V. To ostatnie – za 500 zł.Motor
Fotele ze skórzanymi wstawkami są obszerne, wygodne i zapewniają duży zakres regulacji. Dobra pozycja za kierownicą.
Fotele ze skórzanymi wstawkami są obszerne, wygodne i zapewniają duży zakres regulacji. Dobra pozycja za kierownicą.Motor
Zegary są czytelne, a ekran komputera pokładowego – wysokiej jakości.
Zegary są czytelne, a ekran komputera pokładowego – wysokiej jakości.Motor
Złożone oparcie nie tworzy płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika. Jego pojemność rośnie do 1653 l.
Złożone oparcie nie tworzy płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika. Jego pojemność rośnie do 1653 l.Motor
Bagażnik Kugi wyraźnie urósł. Ma teraz 456 l zamiast 405 l, jak w poprzedniku, i seryjny zestaw naprawczy.
Bagażnik Kugi wyraźnie urósł. Ma teraz 456 l zamiast 405 l, jak w poprzedniku, i seryjny zestaw naprawczy.Motor
Opcjonalny, wpinany hak holowniczy to wydatek dodatkowych 2900 zł.
Opcjonalny, wpinany hak holowniczy to wydatek dodatkowych 2900 zł.Motor
Ekran z działaniem napędu 4x4. W tym momencie moc płynie stale do wszystkich kół.
Ekran z działaniem napędu 4x4. W tym momencie moc płynie stale do wszystkich kół.Motor
Mimo że w Kudze jest sporo miejsca na nogi, z tyłu przeszkadza wąska kanapa. Dla porównania Honda CR-V oferuje o 5 cm szerszą kabinę.
Mimo że w Kudze jest sporo miejsca na nogi, z tyłu przeszkadza wąska kanapa. Dla porównania Honda CR-V oferuje o 5 cm szerszą kabinę.Motor
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.Motor
Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.
Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.Motor
W nowym modelu zrezygnowano z osobno otwieranej szyby bagażnika.
W nowym modelu zrezygnowano z osobno otwieranej szyby bagażnika.Motor
Armia urządzeń wspomagających kierowcę. Wyłącza się je z poziomu komputera.
Armia urządzeń wspomagających kierowcę. Wyłącza się je z poziomu komputera.Motor

Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum - podsumowanie

Tak działa system wspomagający parkowanie

„Zatoczka” musi być o 20% dłuższa od auta. Gdy system ją wyszuka, należy postępować zgodnie ze wskazówkami.
„Zatoczka” musi być o 20% dłuższa od auta. Gdy system ją wyszuka, należy postępować zgodnie ze wskazówkami.Motor
Do kierowcy należy jedynie operowanie pedałami sprzęgła, gazu i hamulca. Kierownica obraca się automatycznie.
Do kierowcy należy jedynie operowanie pedałami sprzęgła, gazu i hamulca. Kierownica obraca się automatycznie.Motor
Po wjechaniu w wolne miejsce parkingowe, system nawet sam wyrówna ustawienie samochodu.
Po wjechaniu w wolne miejsce parkingowe, system nawet sam wyrówna ustawienie samochodu.Motor

Dane techniczne: Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
163 KM/3750
Maks. moment obrotowy
340 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1692/558 kg
Średnica zawracania
11,1 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
456/1653 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
452/184/169 cm
Rozstaw osi
269 cm
Opony
235/55 R17
Teoretyczny zasięg
1020 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
198 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,2/5,1/5,9
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,3 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,6/8,4
Rzeczywisty zasięg
800 km
Cena wersji podstawowej**
114 500 zł
Cena
122 350 zł
*pomiar na oponach zimowch, przy temp. 4°C; **z tym samym silnikiem