Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum - test

Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.
Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.Motor
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.Motor

Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum

Nawiewy na tył oraz dodatkowe gniazdko 230V. To ostatnie – za 500 zł.
Nawiewy na tył oraz dodatkowe gniazdko 230V. To ostatnie – za 500 zł.Motor
Fotele ze skórzanymi wstawkami są obszerne, wygodne i zapewniają duży zakres regulacji. Dobra pozycja za kierownicą.
Fotele ze skórzanymi wstawkami są obszerne, wygodne i zapewniają duży zakres regulacji. Dobra pozycja za kierownicą.Motor
Zegary są czytelne, a ekran komputera pokładowego – wysokiej jakości.
Zegary są czytelne, a ekran komputera pokładowego – wysokiej jakości.Motor
Złożone oparcie nie tworzy płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika. Jego pojemność rośnie do 1653 l.
Złożone oparcie nie tworzy płaskiej powierzchni z podłogą bagażnika. Jego pojemność rośnie do 1653 l.Motor
Bagażnik Kugi wyraźnie urósł. Ma teraz 456 l zamiast 405 l, jak w poprzedniku, i seryjny zestaw naprawczy.
Bagażnik Kugi wyraźnie urósł. Ma teraz 456 l zamiast 405 l, jak w poprzedniku, i seryjny zestaw naprawczy.Motor
Opcjonalny, wpinany hak holowniczy to wydatek dodatkowych 2900 zł.
Opcjonalny, wpinany hak holowniczy to wydatek dodatkowych 2900 zł.Motor
Ekran z działaniem napędu 4x4. W tym momencie moc płynie stale do wszystkich kół.
Ekran z działaniem napędu 4x4. W tym momencie moc płynie stale do wszystkich kół.Motor
Mimo że w Kudze jest sporo miejsca na nogi, z tyłu przeszkadza wąska kanapa. Dla porównania Honda CR-V oferuje o 5 cm szerszą kabinę.
Mimo że w Kudze jest sporo miejsca na nogi, z tyłu przeszkadza wąska kanapa. Dla porównania Honda CR-V oferuje o 5 cm szerszą kabinę.Motor
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.
Niezła jakość i dobre spasowanie. Srebrne wstawki ożywiają wnętrze. Obsługa podstawowych funkcji jest łatwa, ale już korzystanie z zestawu multimedialnego – wyraźnie utrudnione ze względu na nagromadzenie niewielkich przycisków. Plus za mnóstwo półek, półeczek i wnęk.Motor
Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.
Nowy Ford urósł, dzięki czemu pod względem wielkości kabiny i bagażnika jest teraz konkurencyjny wśród kompaktowych SUV-ów.Motor
W nowym modelu zrezygnowano z osobno otwieranej szyby bagażnika.
W nowym modelu zrezygnowano z osobno otwieranej szyby bagażnika.Motor
Armia urządzeń wspomagających kierowcę. Wyłącza się je z poziomu komputera.
Armia urządzeń wspomagających kierowcę. Wyłącza się je z poziomu komputera.Motor

Zobacz również:

    Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum - podsumowanie

    Tak działa system wspomagający parkowanie

    „Zatoczka” musi być o 20% dłuższa od auta. Gdy system ją wyszuka, należy postępować zgodnie ze wskazówkami.
    „Zatoczka” musi być o 20% dłuższa od auta. Gdy system ją wyszuka, należy postępować zgodnie ze wskazówkami.Motor
    Do kierowcy należy jedynie operowanie pedałami sprzęgła, gazu i hamulca. Kierownica obraca się automatycznie.
    Do kierowcy należy jedynie operowanie pedałami sprzęgła, gazu i hamulca. Kierownica obraca się automatycznie.Motor
    Po wjechaniu w wolne miejsce parkingowe, system nawet sam wyrówna ustawienie samochodu.
    Po wjechaniu w wolne miejsce parkingowe, system nawet sam wyrówna ustawienie samochodu.Motor

    Dane techniczne: Ford Kuga 2.0 TDCi 163 4WD Titanum

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    163 KM/3750
    Maks. moment obrotowy
    340 Nm/2000
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1692/558 kg
    Średnica zawracania
    11,1 m
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    456/1653 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    60 l (ON)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    452/184/169 cm
    Rozstaw osi
    269 cm
    Opony
    235/55 R17
    Teoretyczny zasięg
    1020 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    198 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,9 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    7,2/5,1/5,9
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,3 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,5 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    13,7 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    41,2 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,1 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,6 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    6,6/8,4
    Rzeczywisty zasięg
    800 km
    Cena wersji podstawowej**
    114 500 zł
    Cena
    122 350 zł
    *pomiar na oponach zimowch, przy temp. 4°C; **z tym samym silnikiem