Ford Focus ST Kombi - test

Od zwyczajnych wersji, Focus ST z przodu odróżnia się o wiele większym wlotem powietrza w zderzaku.
Od zwyczajnych wersji, Focus ST z przodu odróżnia się o wiele większym wlotem powietrza w zderzaku.Motor
Deska rozdzielcza – prawie, jak w zwykłym Focusie. Kierownica ma grubszy wieniec, a na pedałach znalazły się aluminiowe nakładki. Skomplikowana obsługa systemu multimedialnego.
Deska rozdzielcza – prawie, jak w zwykłym Focusie. Kierownica ma grubszy wieniec, a na pedałach znalazły się aluminiowe nakładki. Skomplikowana obsługa systemu multimedialnego.Motor

Ford Focus ST Kombi

Ładny detal w postaci przycisku do uruchamiania silnika. Napis „Power” pasuje tu, jak ulał.
Ładny detal w postaci przycisku do uruchamiania silnika. Napis „Power” pasuje tu, jak ulał.
...pozwalają na uniknięcie zadrapań ich krawędzi.
...pozwalają na uniknięcie zadrapań ich krawędzi.
Drzwi pod stałą ochroną: specjalne gumowe listerki, które nieco hałasują przy otwieraniu drzwi, ale...
Drzwi pod stałą ochroną: specjalne gumowe listerki, które nieco hałasują przy otwieraniu drzwi, ale...
Ford Focus ST Kombi ma mnóstwo mocy i jeszcze większe problemy z trakcją.
Ford Focus ST Kombi ma mnóstwo mocy i jeszcze większe problemy z trakcją.
Focus to zdecydowanie najbardziej sportowe kombi w klasie.
Focus to zdecydowanie najbardziej sportowe kombi w klasie.
Od zwyczajnych wersji, Focus ST z przodu odróżnia się o wiele większym wlotem powietrza w zderzaku.
Od zwyczajnych wersji, Focus ST z przodu odróżnia się o wiele większym wlotem powietrza w zderzaku.
Czerwone zaciski to domena droższej odmiany ST2.
Czerwone zaciski to domena droższej odmiany ST2.
Gdzie jest trzeci zagłówek? Nie ma, mimo że tylną kanapę przewidziano dla trzech osób. ST nie rozpieszcza pod względem ilości miejsca na nogi – jest go mniej niż w zwykłym Focusie.
Gdzie jest trzeci zagłówek? Nie ma, mimo że tylną kanapę przewidziano dla trzech osób. ST nie rozpieszcza pod względem ilości miejsca na nogi – jest go mniej niż w zwykłym Focusie.
Fotele Recaro, elektrycznie regulowane w wersji ST2, świetnie trzymają ciało w zakrętach, ale są twarde i wąskie. Siedzi się wysoko.
Fotele Recaro, elektrycznie regulowane w wersji ST2, świetnie trzymają ciało w zakrętach, ale są twarde i wąskie. Siedzi się wysoko.
Deska rozdzielcza – prawie, jak w zwykłym Focusie. Kierownica ma grubszy wieniec, a na pedałach znalazły się aluminiowe nakładki. Skomplikowana i mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego.
Deska rozdzielcza – prawie, jak w zwykłym Focusie. Kierownica ma grubszy wieniec, a na pedałach znalazły się aluminiowe nakładki. Skomplikowana i mało intuicyjna obsługa systemu multimedialnego.
Brzydka zaślepka po stacyjce.
Brzydka zaślepka po stacyjce.
Na szczycie kokpitu wylądowały dodatkowe zegary temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia doładowania oraz ciśnienia oleju. Są, ale praktycznie się z nich nie korzysta.
Na szczycie kokpitu wylądowały dodatkowe zegary temperatury cieczy chłodzącej, ciśnienia doładowania oraz ciśnienia oleju. Są, ale praktycznie się z nich nie korzysta.
Inne cyferblaty i czerwona wskazówka to wyróżniki ST. Prędkościomierz – słabo czytelny.
Inne cyferblaty i czerwona wskazówka to wyróżniki ST. Prędkościomierz – słabo czytelny.
Centralnie zakończony wydech nie brzmi specjalnie rasowo.
Centralnie zakończony wydech nie brzmi specjalnie rasowo.
Bagażnik jest foremny i pomieści od 490 do 1516 l. Po złożeniu kanapy powstaje płaska powierzchnia.
Bagażnik jest foremny i pomieści od 490 do 1516 l. Po złożeniu kanapy powstaje płaska powierzchnia.
2-litrowy silnik tylko przy jeździe ze stałą prędkością zużywa niewiele paliwa. W mieście – ok. 14 l/100 km.
2-litrowy silnik tylko przy jeździe ze stałą prędkością zużywa niewiele paliwa. W mieście – ok. 14 l/100 km.

Dane techniczne: Ford Focus ST Kombi

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
2000 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
250 KM/5500
Maks. moment obrotowy
340 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Średnica zawracania
12,0 m
Masa/ładowność
1386/664 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
490/1516 l
Pojemność zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Opony
235/40 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
457/182/150 cm
Rozstaw osi
265 cm
Teoretyczny zasięg
764 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
248 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,9/5,6/7,2
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
4,6 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
7,8 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
14,1/7,7
Rzeczywisty zasięg
500 km
Cena wersji podstawowej*
119 100 zł
Cena
128 100 zł
*z tym samym silnikiem