Porsche 911

Porsche 911 to auto kultowe. Na zdjęciu najnowsza 911 - Carrera T. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    1964

Porsche 911 to samochód z bogatą historią. Model od dziesięcioleci stanowi sztandarową ofertę niemieckiego producenta, zarówno za sprawą swoich parametrów technicznych, jak i designu.

Historia Porsche 911

Model 911 to dzisiaj auto kultowe. Nie bez powodu jest produkowane już od niemal 60 lat. Pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w 1964 roku. Auto zaprezentowano jako następcę Porsche 365. 

Model 911 od początku wyróżnia się nadwoziem typu coupé, jednak z czasem, wprowadzono też nadwozia cabrio i targa.

Dostępność wymienionych wariantów nadwozia stała się standardem i dotyczy każdej z ośmiu generacji. Pomimo wielu zmian wprowadzanych na przestrzeni lat Porsche 911 zachowuje swój niebanalny charakter. 

Porsche 911 – generacje

  • Pierwsza generacja – produkowana od 1964 do 1974 roku.
  • Druga generacja – której produkcja trwała aż 15 lat – od 1974 do 1989 roku. Porsche 911 tylko nieznacznie różnił się od poprzednika.
  • Trzecia generacja – produkowana w latach 1989-1993. Porsche 911 III zostało uznane za jeden z najlepszych modeli tej marki w historii.
  • Czwarta generacja – powstawała od 1993 do 1998 roku i poprawiono w niej aerodynamikę nadwozia, zamontowano mocniejsze silniki i ulepszono system hamulcowy.
  • Piąta generacja – była produkowana w latach 1997-2007. Porsche oferowało model 911 w specyficznej wersji stylistycznej, z  zespolonymi lampami przednimi i kierunkowskazami.
  • Szósta generacja – produkowana była w latach 2004-2012 i charakteryzowała się jeszcze bardziej sportową sylwetką niż poprzednicy.
  • Siódma generacja – wchodząc na rynek w 2011 roku, była najmocniejszym modelem z serii w historii.
  • Ósma generacja Porsche 911 – jest dostępna od 2018 roku.

Porsche 911 – dane techniczne

  • Porsche 911 I – silnik: 2.0-3.3 l 130-300 KM; napęd: tylny.
  • Porsche 911 II – silnik: 2.0-3.3 l i 130-300 KM; napęd: tylny.
  • Porsche 911 III – silnik:  2.5-3.3 l i 250-381 KM; napęd: tylny lub na 4 koła.
  • Porsche 911 IV – silnik: 3.0-3.6 l i 272-436 KM; napęd: tylny lub na 4 koła. 
  • Porsche 911 V – silnik: 3.4-3.6 l i 360-544 KM; napęd: tylny lub na 4 koła.
  • Porsche 911 VI – silnik: 3.6-3.8 l  325-530 KM; napęd: tylny lub na 4 koła.
  • Porsche 911 VII – silnik: 3.8 – 4.0 l i 370-500 KM; napęd: tylny lub na 4 koła.
  • Porsche 911 VIII – silnik: 3.8-4.0 l i 385-525 KM; napęd: tylny lub na 4 koła.

Porsche 911 – opinie kierowców

Auto jest doceniane głównie za osiągi i wyjątkową estetykę. Sportowa elegancja to domena Porsche 911 od pierwszej generacji. Najnowsze modele są cenione również za stosunkowo niewielkie spalanie oraz wysoki komfort jazdy.

Wiadomości

Zdjęcia