Porsche 911 Carrera T - lżejsze, ale wolniejsze od zwykłej Carrery. Czemu?
Porsche 911 Carrera T ma jeden cel: dawać jeszcze więcej radości z jazdy. Chętni mogą już składać zamówienia. Tanio jednak nie będzie.
Litera T w świecie Porsche znana jest od ponad 50 lat. Pierwszy raz użyto jej w 1968 roku przy homologacji modelu 911 T jako auta turystycznego. Samochód oferowany był do 1973 roku. W 2017 roku Porsche postanowiło wskrzesić wariant T i zaprezentowało Carrerę T generacji 991. Teraz pojawiła się nowa odsłona.
Nowe Porsche 911 Carrera T plasuje się między modelami Carrera i Carrera S i czerpie z obu tych aut.
Z podstawowej wersji bierze sześciocylindrowy silnik biturbo generujący moc 283 kW (385 KM) i 450 Nm momentu obrotowego. Tym co ją wyróżnia jest niska masa. Auto może rozpędzić się od zera do "setki" w 4,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 291 km/h. Czyli o 0,3 sekundy gorzej w czasie do 100 km/h i 2 km/h mniej, jeśli chodzi o prędkość maksymalną, niż zwykła Carrera.
Co ciekawe samochód ma być lżejszy niż Carrera. Pozbyto się Pozbyto się tylnych siedzeń i zastosowano lżejsze szyby oraz akumulator. Carrera T waży 1 470 kg. Porsche chwali się, że to o 35 kg mniej w porównaniu do zwykłej Carrery z 8-biegową skrzynią PDK. Dlaczego zatem wersja T jest wolniejsza? W przeciwieństwie do zwykłej Carrery, sprzedawana jest z siedmiobiegową przekładnią manualną. I ten detal decyduje o różnicy w wynikach przyspieszenia.
Znane z Carrery S wyposażenie standardowe z manualną skrzynią biegów wzbogacono Porsche Torque Vectoring z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału. Ponadto w standardzie znajdzie się np. obniżone o 10 mm zawieszenie PASM, które w Carrerze S jest opcjonalne.
Oczywiście zmiany dotyczą również strony wizualnej.
Na zewnątrz znajdziemy szare detale (przykładowo górna i dolna listwa lusterek, logo na drzwiach czy listwy na grillu pokrywy silnika). Ponadto końcówki sportowego wydechu mają czarny kolor z wykończeniem na wysoki połysk.
Wewnątrz również nie brakuje czarnych wstawek, które mają podkreślić charakter auta.
Oczywiście chętni mogą urozmaicić swoją Carrerę T poprzez zainteresowanie się różnego rodzaju opcjami. Przykładowo opcjonalnie dostępne są kubełkowe fotele, pakiet z wykończenia wnętrza, w którym znajdzie się więcej elementów wykończonych skórą, skrętna tylna oś, czy ośmiobiegowa skrzynia automatyczna PDK.
Ponadto nabywcy Carrery T mają możliwość skorzystania z programu Paint to Sample, który pozwala na wybór spośród ponad 110 odcieni, jakie może zyskać auto.
Chętni na auto już mogą składać zamówienia. Oczywiście taka zabawa nie należy do tanich. Porsche 911 Carrera T w bazowej wersji kosztuje 616 tys. złotych. Dostawy rozpoczną się w lutym przyszłego roku.
***