Te samochody to koszmar mechaników. Ranking najtrudniejszych w naprawie

Mechanicy wskazali, które marki samochodów są najtrudniejsze w naprawie
Mechanicy wskazali, które marki samochodów są najtrudniejsze w naprawie123RF/PICSEL

Co sprawia, że auto jest łatwe w naprawie?

  • jakości podzespołów (np. jakość śrub i połączeń),
  • podatności na korozję,
  • dostępności części zamiennych,
  • możliwości szybkiego demontażu i wymiany elementów,
  • praktycznych rozwiązań konstrukcyjnych,
  • mocowań i dostępności połączeń.

Ranking aut łatwych w naprawie

  • Volkswagen, Audi, Skoda, Seat (VAG) - 37%
  • Toyota - 17,1%
  • Fiat - 10,3%
  • Hyundai/Kia - 8,2%
  • BMW/Mini - 4,8%
  • Opel - 4,1%
  • Mercedes-Benz - 3,4%
  • Peugeot/Citroen - 2,7%
  • Ford - 2,4%
  • Honda i Suzuki - 2,1%

Dlaczego mechanicy wolą naprawiać auta z koncernu VAG?

Co sprawia, że te marki dominują?

  • Popularność na rynku – im więcej aut danej marki jeździ po drogach, tym więcej mechaników ma doświadczenie z ich naprawą.
  • Łatwość dostępu do części – szeroka sieć dostawców i tańsze zamienniki ułatwiają naprawy.
  • Prosta konstrukcja – starsze modele Fiata czy Volkswagena mają intuicyjny układ podzespołów, co ułatwia diagnostykę i wymianę elementów.
  • Rozbudowana sieć serwisowa – marki takie jak Toyota czy Volkswagen dysponują rozbudowaną siecią autoryzowanych serwisów oraz dostępem do dokumentacji technicznej.

Które auta są najtrudniejsze w naprawie?

Wybierasz używane auto? Pamiętaj o kosztach serwisu

Renault Symbioz w teście wideo. 1.6 pod maską, 5 l/100 km i regulowany bagażnikAdam MajcherekINTERIA.PL