Reklama

Peugeot

Nowe logo marki Peugeot. /materiały prasowe
  • Data powstania:

    1810

  • Kraj:

    Francja

Peugeot to francuska marka o długiej tradycji. Charakterystyczne logo z podobizną lwa jest znane wszystkim fanom motoryzacji. Mimo że firma zasłynęła głównie z produkcji aut miejskich i kompaktowych, to coraz bardziej liczy się też w segmencie samochodów klasy premium. 

Pojazdy tej marki wyróżniają się nowoczesną linią nadwozia oraz bogatym wyposażeniem. To połączenie sprawia, że są chętnie kupowane przez kierowców.

Historia Peugeota

Początki firmy Peugeot sięgają 1810 roku. To wtedy Jean Pierre Peugeot założył zakład mechaniczny w Sochaux koło Miluzy. Nie miał wtedy zbyt dużej konkurencji w dziedzinie, której się podjął. Sprawiło to, że mógł wyznaczać trendy i zapisać się jako jeden z pionierów w historii motoryzacji. Początkowo w jego warsztacie powstawały popularne w XIX w. automobile. Jednak już w 1889 roku Peugeot zaprezentował pierwszy samochód z silnikiem parowym.

Ten krok na dobre wyznaczył kierunek rozwoju firmy, która skupiła się na produkcji pojazdów osobowych. Pierwszy model z charakterystycznym dla Peugeota trzycyfrowym oznaczeniem pojawił się w sprzedaży w 1929 roku. Była to seria 201. Okres II wojny światowej nie spowodował wstrzymania produkcji, ale przekierował ją na potrzeby związane z sytuacją panującą w Europie. Jednak już w 1948 roku fabryka powróciła do wytwarzania aut osobowych, wypuszczając model 203. Okazało się to wielkim sukcesem, a samochód był produkowany nieprzerwanie aż do 1960 roku.

Początek lat 60. to moment kolejnego kroku milowego w rozwoju Peugeota. W sprzedaży pojawił się wtedy model 404. Wyróżniał się nowoczesną bryłą, solidnością wykonania i niską awaryjnością. Te jego cechy sprawiły, że w samej Francji sprzedało się aż dwa miliony sztuk. Samochody marki zaczęły zdobywać popularność także poza swoją ojczyzną. Zaczęto nazywać je francuskimi mercedesami.

Przełomowym momentem był rok 1976. Właściciel koncernu wykupił wtedy 90% akcji Citroëna. Tak powstała grupa PSA. W 2017 roku do francuskiego teamu dołączył także niemiecki Opel. Motoryzacyjny potentat produkuje swoje auta w fabrykach we Francji, Niemczech, Hiszpanii oraz Polsce.

Peugeot w Polsce

Samochody francuskiego koncernu pojawiały się na polskich drogach od samego początku ich produkcji. Jednak dopiero druga połowa lat 90. spowodowała wzrost zainteresowania autami z logo w kształcie lwa. Z roku na rok Polacy coraz chętniej jeździli różnymi modelami Peugeota. W najlepszym okresie udział francuskiego koncernu w polskim rynku motoryzacyjnym sięgał blisko 10%.

Ta sytuacja diametralnie zmieniła się w 2015 roku. Wtedy wskaźniki popularności zaczęły drastycznie spadać, a Polacy dużo chętniej decydowali się na inne marki. Obecnie Peugeot bardzo stara się powrócić do dawnych wyników sprzedaży. Organizuje kampanie promocyjne i zachęca Polaków do zainteresowania swoimi produktami.

Peugeot – popularne modele

Peugeot 206 to niewielkie auto należące do segmentu B. Początkowo sprzedawano je tylko w wersji z silnikiem benzynowym, jednak z czasem pojawiły się też diesle. Auto jest cenione za swoją zwrotność i bardzo ekonomiczne spalanie.

Równie dużą popularnością cieszył się następca tego modelu, czyli Peugeot 207. Klienci często wybierają też Peugeota 307. Auto jest dostępne zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej.

Producent oferuje także pojazdy z segmentu D. Jeden z najpopularniejszych w tej grupie to Peugeot 407. Auto jest dostępne w wersji coupé, sedan oraz kombi SW z panoramicznym dachem.

Rosnąca popularność crossoverów sprawiła, że w ofercie Peugeota pojawił się model 3008. Kierowcy cenią sobie w nim duże szyby i dobrą widoczność drogi. Do bardziej wymagających klientów skierowany jest Peugeot 508, klasyfikowany jako limuzyna.

Peugeot – pozostała działalność marki

Francuski koncern motoryzacyjny jest znany nie tylko z produkcji samochodów, ale również rowerów, motocykli i skuterów. Jednoślady są sprzedawane zarówno w Europie, jak i na rynku azjatyckim. Firma planuje rozwijać się w tym kierunku i chce zaproponować klientom także pojazdy z napędem elektrycznym.

Co ciekawe, marka Peugeot jest też dobrze znana kucharzom. Firma produkuje bowiem akcesoria takie jak młynki do pieprzu i soli czy korkociągi. To nawiązanie do tradycji koncernu i tego, z czego firma zasłynęła wiele lat temu.

Temat Peugeot znajdziesz również w serwisie:

Wiadomości