Ile kosztuje Peugeot E-5008 Long Range? Zasięg ma większy niż Tesla

Peugeot E-5008 w nowej wersji napędowej trafił do sprzedaży. Samochód oferowany jest teraz w wariancie Long Range, który, jak sama nazwa wskazuje, ma oferować większy zasięg. W tej odmianie francuski SUV może przejechać do 664 km.

Peugeot E-5008 oferowany jest w nowej wersji. Zasięg do 664 km.
Peugeot E-5008 oferowany jest w nowej wersji. Zasięg do 664 km.materiały prasowe

Peugeot E-5008 w nowej wersji. Zasięg do 664 km

Peugeot E-5008, czyli elektryczny wariant francuskiego SUV-a, dotychczas oferowany był w tylko jednej wersji napędowej. Chodzi o 210-konną wersję z zasięgiem do 500 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP). Teraz dołącza kolejna odmiana zasilana prądem.

W polskim cenniku pojawiła się odmiana Long Range, która, jak sama nazwa wskazuje, ma oferować większy zasięg. Samochód w tej specyfikacji oferuje 230 KM i 345 Nm. Prędkość 100 km/h osiąga w 9,6 sekundy i rozpędza się do 170 km/h. Akumulator o pojemności użytkowej 96,9 kWh zapewnia zasięg do 664 km w cyklu mieszanym (według WLTP). Producent podkreśla, że w swoim segmencie model jest pod tym względem najlepszy. Peugeot E-5008 Long Range jest w stanie przyjąć prąd stały o mocy do 160 kW. Naładowanie akumulatora od 20 do 80 proc. zajmuje 27 minut. Zwiększenie zasięgu o 150 km trwa natomiast 10 minut.

Peugeot zwraca uwagę, że dzięki wykorzystaniu platformy STLA Medium, na której bazuje auto, możliwe jest zmagazynowanie większej ilości energii, jednocześnie zachowując taką samą przestrzeń wewnątrz i pojemność bagażnika, co w pozostałych wariantach napędowych.

Peugeot E-5008 Long Range wyposażony jest w akumulator o pojemności użytkowej 96,9 kWh. Zapewnia on zasięg do 664 km w cyklu mieszanym (według norm WLTP).materiały prasowe

Jakie wersje wyposażenia oferuje Peugeot E-5008 Long Range?

Peugeot E-5008 Long Range oferowany będzie, podobnie jak wszystkie inne wersje napędowe modelu, w dwóch wariantach wyposażenia. W odmianie Allure znajdziemy m.in.:

  • ekran wskaźników o przekątnej 10 cali
  • wyświetlacz multimediów o przekątnej 10 cali
  • kamerę cofania i czujniki parkowania z tyłu
  • automatyczną klimatyzację trzystrefową (tylko w wariantach elektrycznych i hybrydzie plug-in)
  • fotel kierowcy z certyfikatem AGR
  • bezprzewodową łączność z telefonem za pośrednictwem Apple CarPlay i Android Auto
  • pompę ciepła
  • reflektory, światła do jazdy dziennej i tylne światła w technologii LED
  • 19-calowe felgi aluminiowe

W topowej odmianie wyposażenia, GT, klienci mogą liczyć m.in. na:

  • 21-calowy panoramiczny, zakrzywiony ekran na desce rozdzielczej
  • podgrzewanie kierownicy i przednich foteli
  • elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
  • reflektory Pixel LED
  • automatyczne poziomowanie reflektorów
  • tylne światła 3D-LED
  • kamerę cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • 20-calowe felgi aluminiowe

Ile kosztuje Peugeot E-5008 Long Range?

Za Peugeota E-5008 Long Range w wersji Allure zapłacić trzeba minimum 267 350 zł. Odmiana GT kosztuje natomiast co najmniej 283 750 zł. Wersja z większym zasięgiem, podobnie jak wszystkie inne elektryczne warianty modeli Peugeota, objęta jest gwarancją na 8 lat lub do 160 tys. km przebiegu. Na tym oferta Peugeota E-5008 się nie skończy, ponieważ wkrótce dołączy wersja 320-konna z napędem na cztery koła. Bez wątpienia elektryczny Peugeot nie będzie miał łatwego zadania. Wszak jednym z jego konkurentów jest zauważalnie tańsza Tesla Model Y. Ceny odmiany Long Range z napędem na tył startują od 214 990 zł. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że deklarowany zasięg amerykańskiego modelu jest zauważalnie niższy - to 600 km według norm WLTP.

Nowy MG HS już w Polsce. Sprawdzamy, jak jeździ chińsko-brytyjska wołowina w pięciu smakach?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas