Masz auto z silnikiem PureTech? Sprawdź, czy należy ci się rekompensata
Jeden z największych koncernów motoryzacyjnych w Europie wykonuje niespodziewany krok w stronę niezadowolonych klientów. Proponowane rozwiązanie ma pomóc tysiącom właścicieli aut, którzy ponieśli koszty napraw swoich samochodów. Wygląda na to, że nie zostaną pozostawieni sami sobie.

Od pewnego czasu w internecie przebijały się informacje o problemach z silnikami PureTech 1.0 i 1.2, wyprodukowanymi w zakładach Sellantisa. Media bezlitośnie punktowały producenta za wady zauważone w jednostkach napędowych, polegające na nadmiernym zużyciu oleju oraz przedwczesnym zużyciu paska rozrządu. Problem dotyczy głównie silników instalowanych w samochodach marek Citroën, DS Automobiles, Opel i Peugeot.
Sellantis wyciąga pomocną dłoń. Wypłaci odszkodowania posiadaczom aut z silnikami PureTech
Sellantis ogłosił uruchomienie nowej platformy internetowej, która ma służyć udzielaniu wsparcia europejskim kierowcom dotkniętym problemami z silnikami PureTech 1.0 i 1.2, znanymi także jako EB. Koncern zamierza wypłacić odszkodowania klientom, którzy ponieśli koszty napraw między styczniem 2022, a końcem 2024 roku. Istotnym czynnikiem, wpływającym na pozytywne rozpatrzenie reklamacji okazuje się przestrzeganie zaleceń producenta w zakresie przeglądów i diagnostyki.

Platforma jest dostępna online pod adresem sellantis-support.com i umożliwia szybkie złożenie wniosku z załącznikami. Jak wynika z oficjalnego przekazu medialnego Sellantis, platforma była wdrażana stopniowo, a od początku stycznia rozpoczęto rozpatrywanie pilotażowych wniosków od wybranych konsumentów we Francji i Hiszpanii. Teraz ma być ona dostępna także dla pozostałych klientów w Europie.
Nie wszyscy mogą liczyć na pomoc. Sellantis stawia warunki
Koncern stawia określone wymagania, które są niezbędne do spełnienia, aby móc liczyć na pozytywne rozpatrzenie składanych wniosków. Istotne jest to, aby przeglądy wadliwych pojazdów były zgodne z harmonogramami producenta i aby były dokonywane przez dowolne specjalistyczne serwisy samochodowe. Zwraca się również uwagę na to, że diagnostyka i naprawa muszą być przeprowadzane w autoryzowanej sieci serwisowej producenta.

Ku satysfakcji klientów, Sellantis rozszerza gwarancję także na starsze wersje silników PureTech, cechujące się wspomnianymi wcześniej przypadłościami. Producent oferuje pokrycie 100 proc. kosztów części i robocizny przez maksymalnie 10 lat lub do przebiegu 180 tys. km, pod określonymi warunkami. Dodatkowo, Sellantis wprowadza nowy certyfikat "Check+", potwierdzający stan techniczny samochodów używanych sprzedawanych przez Spoticar i autoryzowaną sieć dealerską, z uwzględnieniem kontroli paska rozrządu.
Nowe silniki PureTech od Sellantisa są wolne od wad starszych generacji. Producent to podkreśla
Silniki PureTech zadebiutowały na rynku w 2012 roku, stając się innowacyjnymi jednostkami łączącymi wysoką dynamikę z niską emisją dwutlenku węgla i zużyciem paliwa. Pomimo ogromnego sukcesu rynkowego, wielu użytkowników nie wspomina ich pozytywnie z uwagi na liczne problemy techniczne.
Obecne wersje silników zostały stworzone w taki sposób, by wyeliminować problemy poprzednich generacji. Potwierdzają to testy przeprowadzone w rygorystycznych warunkach drogowych, co ma przekonać klientów do kontynuowania korzystania z modeli marek należących do koncernu.