Nowy Peugeot E-408 już w salonach. Polska cena i gwarancja robią wrażenie
Francuzi stale poszerzają swoją gamę bezemisyjnych modeli. Do oferty dołącza właśnie Peugeot E-408, czyli w pełni elektryczny wariant kompaktowego fastbacka z zasięgiem do 453 km. Polska cena i gwarancja producenta robią wrażenie.
Peugeot 408 zadebiutował w czerwcu 2022 roku jako modny i zadziorny kompakt w nadwoziu fastback. Ponadprzeciętna i odważna stylistyka, niebieski lakier dostępny w standardzie oraz kocie akcenty w postaci świateł LED do jazdy dziennej wyglądających niczym kły lwa czy sygnatura tylnych lamp w kształcie pazurów - tym wszystkim francuski model od paru lat przyciąga na drodze spojrzenia.
Dobre wrażenie robi także kabina. Mamy do czynienia z oryginalną koncepcją i-Cockpit, na którą składa się kompaktowa kierownica, cyfrowe wskaźniki z funkcją wyświetlania informacji w 3D oraz duży ekran info-rozrywki z cyfrowym panelem i-Toggles do szybkiej obsługi wybranych funkcji. Materiały wykorzystane w kabinie modelu 408 również należą do bardzo jakościowych.
Początkowo samochód był oferowany w czystej, benzynowej wersji PureTech 130 z silnikiem 1.2 o mocy 130 KM oraz w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in z silnikiem 1.6 pod maską. Niskoemisyjne odmiany 180 Hybrid i 225 Hybrid - jak sama nazwa wskazuje - dysponowały łączną mocą 180 i 225 KM. W późniejszym czasie oferty dołączyła wersja z miękką hybrydą, w której benzynowy motor 1.2 jest wspierany 48-woltową instalacją elektryczną. Taki zestaw generuje moc 136 KM i współpracował z 6-biegową przekładnią e-DCS6.
Kolejnym krokiem jest wprowadzenie do oferty bezemisyjnej odmiany E-408 z akumulatorem o pojemności 58,2 kWh (netto) i synchronicznym motorem elektrycznym z magnesami trwałymi o mocy 210 KM i 345 Nm momentu obrotowego. Przy katalogowym zużyciu energii na poziomie 15,1 kWh/100 km, elektryczna nowość powinna przejechać do 453 km na jednym ładowaniu (wg WLTP). Baterię modelu E-408 możemy naładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW (AC) lub prądem stałym z mocą do 120 kW (DC). W efekcie naładowanie akumulatora od 20 do 80 proc. powinno zająć ok. 30 minut.
Samochód można już konfigurować i zamawiać w polskich salonach. Peugeot E-408 jest oferowany w dwóch wariantach wyposażenia - w wersji Allure dostępnej od 208 700 zł oraz w wersji GT wycenionej od 218 150 zł. W podstawowej odmianie elektryczny fastback jest standardowo wyposażony w:
- reflektory LED
- 19-calowe aluminiowe obręcze
- PEUGEOT i-Cockpit z konfigurowalnym 10-calowym cyfrowym zestawem wskaźników
- nawigację online z funkcją Trip planner
- asystenta głosowego OK PEUGEOT
- bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto
- 6-głośnikowy system audio
- podgrzewany fotel kierowcy i kierownicę
- dwustrefową automatyczną klimatyzację
- tylną kamerę parkowania i czujniki
- pompę ciepła
Na liście wyposażenia droższej wersji GT dodatkowo znajdziemy takie elementy jak:
- reflektory Matrix LED
- przednie czujniki parkowania
- aluminiowe wykończenia wnętrza z konfigurowalnym 8-kolorowym oświetleniem ambientowym
- aluminiowe progi drzwi
- elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
- pakiet Drive Assist Plus (półautonomiczna jazda poziomu 2)
Podobnie jak w przypadku innych w pełni elektrycznych modeli spod znaku lwa, dla nowego modelu E-408 francuski producent również będzie oferował program Peugeot Allure Care, który obejmuje silnik elektryczny, ładowarkę, skrzynię biegów oraz główne komponenty elektryczne i mechaniczne przez okres do 8 lat lub do osiągnięcia 160 tys. kilometrów przebiegu.
Program Peugeot Allure Care stanowi uzupełnienie gwarancji Peugeot na akumulatory wysokiego napięcia, której długość wynosi również 8 lat lub 160 tys. km, zapewniając pełną gwarancję na pojazd. Gwarancja Peugeot Allure Care jest automatycznie aktywowana na 2 lata lub 25 000 km po każdym przeglądzie wykonanym w autoryzowanym serwisie marki.