Wybrali najbardziej wartościową markę świata. Polacy ją kochają

Od 1999 roku firma Interbrand określa rynkową wartość największych firm na świecie. W najnowszym raporcie, już 21. raz z rzędu, liderem sektora motoryzacyjnego została Toyota, wyprzedzając Mercedesa, BMW i Teslę. Wartość japońskiego giganta w tym roku oszacowano na 72,8 mld dolarów, co w stosunku do roku ubiegłego, jest wynikiem lepszym o aż 13 proc.

Od przeszło 25 lat prestiżowy ranking Best Global Brands określa rynkową wartość największych korporacji na świecie. W tym roku, już 21. raz z rzędu, sektor motoryzacyjny został zdominowany przez Toyotę, która równie wysoką pozycję zajęła w ogólnym rankingu, plasując się pomiędzy Samsungiem i Coca-Colą.

Najbardziej cenione firmy na świecie wg raportu Best Global Brands 2024

Reklama

Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2024

MiejsceFirmaSektorWartość (mld USD)
1AppleTechnologie488,9
2MicrosoftTechnologie352,5
3AmazonSprzedaż298,1
4GoogleTechnologie291,3
5SamsungTechnologie100,8
6ToyotaMotoryzacja72,8
7Coca-ColaNapoje61,2
8MercedesMotoryzacja58,9
9McDonald'sSpożywczy53,0
10BMWMotoryzacja52,0

Toyota ponownie wyróżniona w rankingu Best Global Brands

Wartość japońskiego giganta oszacowano bowiem na 72,8 mld dolarów, co jest wynikiem o 13 proc. lepszym, niż w roku ubiegłym. To pozwoliło ją również zaliczyć do grona najszybciej rozwijających się firm w ujęciu globalnym. Eksperci są zgodni, że za wielkim sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych hybryd, które cechują się niską emisją dwutlenku węgla. Pozycję marki budują również sukcesy w motorsporcie, takie jak zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, gdzie rywalizują wyczynowe auta hybrydowe.

Toyota w globalnej czołówce. Konkurencja została w tyle

Toyota jest w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. W tegorocznym rankingu Top100 znalazła się na szóstej pozycji, zostawiając konkurencję daleko w tyle. Takie marki jak Mercedes-benz, BMW i Tesla w ogólnym zestawieniu zajęły kolejno ósme, dziewiąte i dwunaste miejsce. W Top10 najbardziej cenionych marek motoryzacyjnych wg Interbrand znalazły się także Honda, Hyundai, Porsche, Audi, Volkswagen i Ford.

Najbardziej cenione marki motoryzacyjne na świecie wg raportu Best Global Brands 2024

Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne w 2024 roku

Miejsce w Top100MarkaWartość (mld USD)
6Toyota72,8
8Mercedes58,9
10BMW52,0
12Tesla45,5
26Honda26,7
30Hyundai23,0
43Porsche17,4
45Audi17,3
49Volkswagen16,5
56Ford14,4

Od czterech lat Toyota jest największym producentem samochodów na świecie. Klientom dostarcza samochody w ponad 170 krajach i regionach. W ubiegłym roku  koncern sprzedał ponad 11,2 mln samochodów marki Toyota, Lexus, Daihatsu oraz Hino, poprawiając wynik z 2022 roku o 7,2 proc.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: motoryzacja | ranking | Toyota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy