Nowe testy zderzeniowe. Wpadek brak!

Euro NCAP, niezależna organizacja badająca poziom bezpieczeństwa nowych aut debiutujących na rynkach Starego Kontynentu, opublikowała wyniki kolejnych testów zderzeniowych.

BMW Z4
BMW Z4Informacja prasowa (moto)

Tym razem wypadkom w kontrolowanych warunkach poddano aż siedem samochodów. Były wśród nich nowe: Audi A1, BMW Z4, Ford Focus, Mercedes CLA, Mercedes EQC, SsangYong Korando oraz Skoda Kamiq. Wyniki?

Co najważniejsze - tym razem obyło się bez żadnej, najmniejszej nawet, wpadki. Cała testowana siódemka zyskała maksymalną notę ogólną - pięciu gwiazdek. To ważne, zwłaszcza z tego względu, że wszystkie pojazdy testowane były w swojej standardowej specyfikacji, a więc bez dodatkowych, opcjonalnych, systemów bezpieczeństwa!

W kategorii ochrony dorosłych pasażerów najwyższy wynik spośród sprawdzonych modeli - 97 punktów procentowych - otrzymało BMW Z4. To rewelacyjna nota zwłaszcza, że mamy do czynienia z kabrioletem, które miewają z reguły duże kłopoty ze sztywnością skrętną karoserii.

Po 96 punktów w tej kategorii otrzymały: Ford Focus, Mercedes CLA, Mercedes EQC i Skoda Kamiq. Zaledwie o punkt mniej zdobyło nowe Audi A1. Najsłabiej wypadł SsangYong Korando, ale uzyskane przez niego 88 punkty na pewno ujmy mu nie przynoszą.

Mercedes EQCInformacja prasowa (moto)

W kategorii ochrony najmłodszych pasażerów, z wynikiem 91 proc. punktów, zwyciężył Mercedes CLA. Za nim uplasowały się: Mercedes EQC (90 proc.), BMW Z4 i Ford Focus (po 87 proc.) oraz pozostałe: Audi, SsangYong i Skoda (wszystkie po 85 punktów procentowych).

Najlepsze zabezpieczenie pieszych przed skutkami wypadków oferują: BMW Z4 i Mercedes CLA (po 91 proc. punktów). Dalej uplasowały się: Skoda Kamiq (80 proc.), Mercedes EQC (75 proc.), Audi A1 (73 proc.), Ford Focus (72 proc.) oraz SsangYong Korando (68 proc.).

SsangYong KorandoInformacja prasowa (moto)

Ostatnia z ocenianych kategorii - systemy wspomagające bezpieczeństwo - padła łupem Audi A1. Samochód z Ingolstadt uzyskał w tym zestawieniu 80 proc. punktów. Dalej znalazły się: BMW Z4 i Skoda Kamiq (oba po 76 proc. punktów), Ford Focus, Mercedes CLA i Mercedes EQC (cała trójka z wynikiem 75 proc. punktów) i zamykający zestawienie SsangYong Korando (74 proc. punktów).

Skoda KamiqInformacja prasowa (moto)

Warto dodać, że uzyskanie maksymalnej noty ogólnej - pięciu gwiazdek - nie jest wcale tak proste, jak mogłoby się to wydawać. Euro NCAP cyklicznie zwiększa wymagania stawiane nowym pojazdom, a spełnienie rygorystycznych kryteriów staje się dla konstruktorów coraz większym wyzwaniem. Najlepszym tego przykładem był testowany w końcu ubiegłego roku nowy (!) Jeep Wrangler, który otrzymał notę ogólną... 1 gwiazdki! Dla porównania zbudowane w myśl podobnych założeń (ramowa konstrukcja, terenowe przeznaczenie) Suzuki Jimny otrzymało od Euro NCAP 3 gwiazdki, a nowy Mercedes klasy G - aż 5 gwiazdek!

opr. PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas