Mercedes EQC
Mercedes EQC o kodzie fabrycznym N293 był pierwszym w historii modelem z gamy pojazdów elektrycznych niemieckiego producenta. Produkcja tego SUV-a klasy średniej zaczęła się w 2019 roku. EQC jest oferowany wyłącznie w wersji z zasilaniem na prąd. Powstał on na platformie użytej w modelach Mercedesa GLE.Mercedes EQC - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2019
Mercedes EQC o kodzie fabrycznym N293 był pierwszym w historii modelem z gamy pojazdów elektrycznych niemieckiego producenta. Produkcja tego SUV-a klasy średniej zaczęła się w 2019 roku. EQC jest oferowany wyłącznie w wersji z zasilaniem na prąd. Powstał on na platformie użytej w modelach Mercedesa GLE.
Historia Mercedesa EQC
Produkcja Mercedesa EQC ruszyła w 2019 roku. Przygotowania do seryjnego wytwarzania rozpoczęto jednak znacznie wcześniej. Pierwsza prezentacja studyjnej wersji tego pojazdu, nazwanej roboczo EQ Concept, miała miejsce jesienią 2016 roku podczas paryskich targów motoryzacyjnych.
W tym samym miejscu, ale już w 2018 roku, Mercedes pokazał światu po raz pierwszy seryjny model EQC. Miał on zbliżoną sylwetkę i akcenty stylistyczne do poprzedniej wersji. Różnił się jednak wyglądem przednich i tylnych reflektorów.
Mercedes EQC pojawił się w sprzedaży wiosną 2019 roku. Był on pierwszym z docelowo dziesięciu modeli submarki EQ z napędem elektrycznym. Główni rynkowi konkurenci Mercedesa EQC to m.in. Audi e-tron, BMW iX3, Jaguar I-Pace czy Tesla Model X.
Mercedes-Benz EQC – dane techniczne
Mercedes EQC dysponuje baterią o pojemności 80 kWh, co przekłada się na zasięg 432 km (zależnie od stylu jazdy i warunków od 250 do nawet 500 km). Ten model odznacza się też szybkim ładowaniem – jak przekonuje producent, na stacjach szybkiego ładowania czas napełnienia baterii to ok. 4 minut. Model EQC gwarantuje też moc 408 KM (300 kW).
Z postoju oferuje on pełny moment obrotowy, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 s. Prędkość maksymalna pojazdu to 180 km/h. W Mercedesie EQC działa zespół napędowy składający się z dwóch silników elektrycznych montowanych na przedniej i tylnej osi pojazdu. Przedni silnik daje maksymalną efektywność w niskim i średnim zakresie obciążeń, a tylny wpływa na dynamikę.
Mercedes-Benz EQC – opinie kierowców
Mercedes EQC, wbrew prognozom fanów marki, nie oznacza się wyglądem zbliżonym do innego modelu producenta z tej kategorii, a więc GLC. Jego stylistyka zdecydowanie wyróżnia go na tle konkurencji m.in. dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, jak również zastosowaniu tzw. pasa świetlnego zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu.
Kierowcy cenią ten model za przyjemne doznania z jazdy, przestronne i niezwykle komfortowe wnętrze, a także niezły jak na pojazdy elektryczne zasięg. Wśród jego minusów wymienia się dużą wagę pojazdu wynoszącą ok. 2500 kg.