BMW Z4

BMW Z4 to samochód o sportowym charakterze i unikalnej bryle nadwozia, który jeździ na europejskich i amerykańskich drogach od 2002 roku. Kierowcy przede wszystkim doceniają jego wygląd, choć narzekają na awaryjność.
BMW Z4 - najważniejsze informacje
BMW Z4 to sportowy samochód, który daje ogromną frajdę z jazdy. /materiały prasowe

BMW Z4 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2002

BMW Z4 to samochód o sportowym charakterze i unikalnej bryle nadwozia, który jeździ na europejskich i amerykańskich drogach od 2002 roku. Kierowcy przede wszystkim doceniają jego wygląd, choć narzekają na awaryjność.

Historia BMW Z4

BMW Z4 jest następcą mniejszego Z3. Pierwsze modele wyjechały na drogę w 2002 roku. W 2003 roku BWM Z4 zdobyło tytuł Design of the Year przyznawany przez „Automobile Magazine”.

Pierwotnie samochód był produkowany wyłącznie w wersji roadster. Dopiero w 2006 roku zaczęto tworzyć również modele z nadwoziem coupé.

BMW Z4 – generacje

Dotychczas powstały trzy generacje BMW Z4. Pierwsza z nich (E85) była produkowana w latach 2002–2009. Druga (E89) od 2009 do 2016 (a od 2013 w wersji po faceliftingu). Od 2018 roku w produkcji znajduje się trzecia generacja (G29).

Od modelu E89 w ofercie bawarskiego producenta znajdują się również wersje sportowe BMW Z4 oznaczone symbolem M.

BMW Z4 – dane techniczne

Pierwsza generacja BMW Z4 do 2006 roku wychodziła wyłącznie w wersji roadster. Wyprodukowano ich ponad 180 tysięcy. Z kolei nadwozie coupé to rzadkość – z fabryki wyjechało jedynie 17 tysięcy egzemplarzy. W późniejszych generacjach od razu produkowano oba typy nadwozia.

Wszystkie wyprodukowane Z4 są napędzane przez silniki benzynowe o pojemności od 2 do 3.2 l i mocy od 150 do 340 KM. Każdy model z serii ma też tylny napęd.

BMW Z4 – opinie kierowców

Właściciele BMW Z4 są zgodni. To auto można pokochać tylko, gdy ma się świadomość jego wad i zalet.

BMW Z4 to sportowy samochód, który daje ogromną frajdę z jazdy. Gwarantuje dobrą sterowność i znakomite osiągi. Użytkownicy chwalą też design.

Problemem jest jednak wygoda użytkowania, szczególnie w trakcie dłuższych podróży. Sportowe zawieszenie jest bardzo twarde, przez co czuć każdą nierówność na drodze. Właściciele narzekają też na kiepską widoczność (co utrudnia parkowanie) oraz hałas wynikający z kiepskiego wygłuszenia.

We wnętrzu nie ma za dużo miejsca, a specyficzna konstrukcja nadwozia sprawia, że za kierownicą raczej się leży, a nie siedzi. W pierwszej generacji BMW Z4 jest stosunkowo duży bagażnik. Jednak w późniejszych wersjach roadstera, gdzie zamontowano sztywny, składany dach, miejsca na bagaże jest zdecydowanie mniej.

Ponadto, co jest częste w samochodach marki BMW, szwankuje elektryka (reflektory, ABS). Do tego stosunkowo szybko pękają sprężyny, a części gumowe parcieją. Ponadto niektóre elementy plastikowe deski rozdzielczej skrzypią i sprawiają kiepskie wrażenie.