BMW Z4
BMW Z4 to samochód o sportowym charakterze i unikalnej bryle nadwozia, który jeździ na europejskich i amerykańskich drogach od 2002 roku. Kierowcy przede wszystkim doceniają jego wygląd, choć narzekają na awaryjność.BMW Z4 - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2002
BMW Z4 to samochód o sportowym charakterze i unikalnej bryle nadwozia, który jeździ na europejskich i amerykańskich drogach od 2002 roku. Kierowcy przede wszystkim doceniają jego wygląd, choć narzekają na awaryjność.
Historia BMW Z4
BMW Z4 jest następcą mniejszego Z3. Pierwsze modele wyjechały na drogę w 2002 roku. W 2003 roku BWM Z4 zdobyło tytuł Design of the Year przyznawany przez „Automobile Magazine”.
Pierwotnie samochód był produkowany wyłącznie w wersji roadster. Dopiero w 2006 roku zaczęto tworzyć również modele z nadwoziem coupé.
BMW Z4 – generacje
Dotychczas powstały trzy generacje BMW Z4. Pierwsza z nich (E85) była produkowana w latach 2002–2009. Druga (E89) od 2009 do 2016 (a od 2013 w wersji po faceliftingu). Od 2018 roku w produkcji znajduje się trzecia generacja (G29).
Od modelu E89 w ofercie bawarskiego producenta znajdują się również wersje sportowe BMW Z4 oznaczone symbolem M.
BMW Z4 – dane techniczne
Pierwsza generacja BMW Z4 do 2006 roku wychodziła wyłącznie w wersji roadster. Wyprodukowano ich ponad 180 tysięcy. Z kolei nadwozie coupé to rzadkość – z fabryki wyjechało jedynie 17 tysięcy egzemplarzy. W późniejszych generacjach od razu produkowano oba typy nadwozia.
Wszystkie wyprodukowane Z4 są napędzane przez silniki benzynowe o pojemności od 2 do 3.2 l i mocy od 150 do 340 KM. Każdy model z serii ma też tylny napęd.
BMW Z4 – opinie kierowców
Właściciele BMW Z4 są zgodni. To auto można pokochać tylko, gdy ma się świadomość jego wad i zalet.
BMW Z4 to sportowy samochód, który daje ogromną frajdę z jazdy. Gwarantuje dobrą sterowność i znakomite osiągi. Użytkownicy chwalą też design.
Problemem jest jednak wygoda użytkowania, szczególnie w trakcie dłuższych podróży. Sportowe zawieszenie jest bardzo twarde, przez co czuć każdą nierówność na drodze. Właściciele narzekają też na kiepską widoczność (co utrudnia parkowanie) oraz hałas wynikający z kiepskiego wygłuszenia.
We wnętrzu nie ma za dużo miejsca, a specyficzna konstrukcja nadwozia sprawia, że za kierownicą raczej się leży, a nie siedzi. W pierwszej generacji BMW Z4 jest stosunkowo duży bagażnik. Jednak w późniejszych wersjach roadstera, gdzie zamontowano sztywny, składany dach, miejsca na bagaże jest zdecydowanie mniej.
Ponadto, co jest częste w samochodach marki BMW, szwankuje elektryka (reflektory, ABS). Do tego stosunkowo szybko pękają sprężyny, a części gumowe parcieją. Ponadto niektóre elementy plastikowe deski rozdzielczej skrzypią i sprawiają kiepskie wrażenie.
BMW Z4 - Wiadomości
-
BMW Z4 po liftingu. Co się zmieniło w niemieckim roadsterze?
Środa, 28 września 2022 (11:52)Produkowana od 2018 roku trzecia generacja BMW Z4 typoszeregu G29 doczekała się właśnie kuracji odmładzającej. Jakie nowości czekają na klientów w salonach? -
Ostatnie takie BMW. Z4 to już historia!
Poniedziałek, 29 sierpnia 2016 (09:12)Po zbudowaniu zaledwie 115 tys. egzemplarzy w niemieckiej fabryce BMW w Regensburgu zaprzestano produkcji modelu Z4. -
Z4 Coupé pojechało do Szczecina
Poniedziałek, 1 lutego 2010 (17:21)Czerwone BMW Z4 Coupé, wystawione na aukcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zostało sprzedane. -
BMW Z4 sDrive35is
Środa, 13 stycznia 2010 (10:36)Niemcy bardzo poważnie traktują amerykański rynek. Dlatego właśnie, każdego roku, w Detroit stoiska takich marek jak Audi, BMW czy Mercedes pełne są nowości. -
Nowości Detroit na filmach
Wtorek, 12 stycznia 2010 (15:45)Chevrolet aveo RS BMW activeE Mini beachcomber BMW Z4 sDrive35is GMC acadia denali GMC granite Buick regal -
BMW dla orkiestry
Wtorek, 5 stycznia 2010 (19:05)Stowarzyszenie Dealerów BMW, przy wsparciu BMW Polska, przekazało Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy BMW Z4 coupé. -
Wzmocnione BMW Z4
Poniedziałek, 21 września 2009 (14:49)AC Schnitzer zaprezentował swoją wersję BMW Z4 sdrive35i. -
BMW Z4 V10!
Piątek, 28 sierpnia 2009 (08:04)Napędzający m.in. BMW M5 i M6 silnik V10 o mocy 507 KM stała się już kultową jednostką napędową. Nic dziwnego, że trafia ona do coraz to nowych pojazdów.