Letni debiut BMW Z4

Materiały o nowym roadsterze BMW Z4 pojawiały się już parokrotnie na stronach naszego serwisu. O tym samochodzie warto jednak pisać jak najwięcej, gdyż z pewnością jest to samochód wyjątkowy. Stoi przed nim też bardzo trudne zadanie - musi godnie zastąpić, cieszącego się ogromnym powodzeniem na całym świecie, poprzednika - model Z3.

BMW Z4 (kliknij)
BMW Z4 (kliknij)INTERIA.PL

Produkcję Z3 zakończono w lipcu ubiegłego roku i od razu rozpoczęto przystosowania zakładów do tworzenia następcy tego roadstera. O zdarzeniu tym pisaliśmy wówczas TUTAJ. We wrześniu 2002 roku odbyła się natomiast światowa premiera BMW Z4 na salonie samochodowym w Paryżu, a dwa miesiące później pojazd ten pojawił się na targach w Warszawie (polski debiut). TUTAJ galeria zdjęć nowej "zet-czwórki".

Na polskim rynku Z4 pojawi się latem tego roku, jednak już w miniony weekend auto to pojawiło się w niemieckich salonach sprzedaży. Na początku gama dostępnych silników objęła dwie jednostki 6-cylindrowe - 2.5i oraz 3.0i. Pierwszy silnik dysponuje mocą 192 KM uzyskiwaną przy 6000 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 245 Nm uzyskiwanym przy 3500 obr/min, natomiast 3-litrowy napęd osiąga moc 231 KM przy 5900 obr/min oraz moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min. BMW Z4 2.5i, które waży 1260 kg od 0-100 km/h przyspiesza w 7,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a auto z mocniejszym silnikiem (1290 kg wagi) prędkość 100 km/h osiąga w czasie 5,9 sekundy i może jechać nawet 250 km/h. Za BMW Z4 2.5i zapłacić trzeba w Niemczech 32 500 euro, natomiast 38 500 euro kosztować będzie model z 3-litrowym silnikiem.

Więcej na temat BMW Z4 przeczytasz w naszym ARTYKULE

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas