Odlotowe BMW
Nowe BMW Z4 to pojazd o cechach typowych dla klasycznego roadstera - długa, gładka maska, przytulne wnętrze i krótki, muskularny tył.
Samochód ten zadebiutował na rynku w pierwszej połowie 2003 roku. Gama dostępnych silników obejmuje dwie jednostki 6-cylindrowe - 2.5i oraz 3.0i. Pierwszy silnik dysponuje mocą 192 KM uzyskiwaną przy 6000 obr./min, natomiast 3-litrowy napęd osiąga moc 231 KM przy 5900 obr./min. BMW Z4 2.5i, które waży 1260 kg od 0-100 km/h przyspiesza w 7,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 235 km/h, a auto z mocniejszym silnikiem (1290 kg wagi) prędkość 100 km/h osiąga w czasie 5,9 sekundy i może jechać nawet 250 km/h.
Jeśli chodzi o właściwości jezdne, BMW Z4 spisuje się całkiem dobrze. Rozłożenie wagi w stosunku 50:50, napęd na tylne koła i bardzo szeroki rozstaw kół zaowocowały dobrymi parametrami. Roadster prowadzi się lekko, dobrze reaguje na ruchy kierownicą, a 3-litrowa jednostka napędowa (Z4, a w takiej właśnie wersji silnikowej trafił do nas na testy) zapewnia świetną dynamikę.
Dla tych, którzy szukają jeszcze większych wrażeń, w ofercie Z4 dostępna też będzie usportowiona wersja M technic wyposażona w usztywnione zawieszenie obniżone o 15 mm.
W standardowym wyposażeniu Z4 znalazł się system dynamicznej kontroli jazdy DSC. Współpracuje on z innym rozwiązaniem, ASC (Automatic Stability Control), z którym wspólnie redukują moc i sterują systemem hamulcowym, w momencie gdy kierowca traci kontrolę nad pojazdem. W momencie przyspieszania przyczepność kół do nawierzchni zapewnia system DTC (Dynamic Traction Control).
W dziedzinie bezpieczeństwa zastosowano systemy sprawdzone już w innych modelach rodziny BMW. Podobnie jak w limuzynie serii 7 za aktywację poduszek powietrznych odpowiadają liczne czujniki umieszczone na krawędziach samochodu, a nie centralny układ kontroli. W rezultacie komputer uaktywnia najwłaściwszą poduszkę powietrzną do danej kolizji.
Nowoczesna technologia reprezentowana jest w BMW Z4 przez takie rozwiązania, jak: elektrycznie wspomaganą kierownicę, opony zdolne do użytku nawet po przebiciu (dzięki wzmocnionym bocznym ściankom opony możliwe jest kontynuowanie jazdy nawet bez powietrza, zachowując ograniczenie prędkości do 80 km/h), reflektory z bardzo mocnymi żarówkami H7 oraz elektrycznie składany dach z odporną na zadrapania szybą tylną. W opcjonalnym wyposażeniu BMW Z4 znalazły się dwie skrzynie biegów (automatyczna i sekwencyjna), które uzupełniły manualną przekładnię.