Nowe limuzyny Orlenu. Obajtek kpi z nowych władz, a te... nokautują
Daniel Obajtek chciał uderzyć w nowy zarząd Orlenu, sugerując, że zakupił nowe limuzyny. Jednak natychmiastowa odpowiedź spółki rozwiązała wątpliwości. Koncern rzeczywiście posiada luksusowe samochody, ale zakupione za czasów rządów... Daniela Obajtka.
"Nowe limuzyny w Grupie Orlen - w sumie to w koncernie zapadła wreszcie jakaś decyzja. Jestem pod wrażeniem. Dla gospodarki dużo lepiej by było, gdyby podjęto konkretne działania w kwestii nowych inwestycji albo poprawy wyników firmy, które szorują po dnie" - ironizował na platformie X (dawnym Twitterze) Daniel Obajtek.
Daniel Obajtek o podwyżkach gazu
Były prezes Orlenu, dziś europoseł i świadek w kilku postępowaniach prowadzonych przez prokuraturę, pochwalił jednocześnie swoje dokonania: "O Danielu Obajtku przypomnicie sobie jesienią i zimą, przy horrendalnych podwyżkach za gaz, kiedy my obniżyliśmy je dla przedsiębiorców aż 9-krotnie i kiedy prawie 30 mld zł trafiło na zamrożenie cen gazu dla 7 mln polskich domów i 35 tys. podmiotów wrażliwych".
Sprawą nowych - jak wynikało z wpisu Daniela Obajtka - samochodów dla Orlenu zainteresowało się radio ZET. Dziennikarze zwrócili się do spółki o wyjaśnienia.
Odpowiedź biura prasowego nie pozostawiła wątpliwości. Czytamy w nim: "Nowy Zarząd Orlen nie kupił żadnego auta na swoje potrzeby. Poniżej przedstawiamy daty umów leasingu poszczególnych aut, nie wszystkie samochody są obecnie wykorzystywane. Każda umowa leasingu była poprzedzona zamówieniami składanymi w latach 2021-2023. Jest to jednocześnie najdroższa flota aut w historii Spółki, z której korzystał zarząd Orlen".
Jakie luksusowe samochody obecnie ma Orlen?
W przesłanej radiu ZET informacji, biuro prasowe Orlenu podało również, jakie samochody pozyskał zarząd Orlenu kierowany przez Daniel Obajtka. Na liście znajdują się rzeczywiście modele z najwyższej półki, co ciekawe - wyłącznie niemieckie. Cytując informację przesłaną przez Orlen, chodzi o:
- trzy samochody AUDI A8 4.0Long Quattro 460KM Tiptronic - data leasingu: kwiecień 2021
- AUDI A8 3.0Long Quattro 340KM Tiptronic - data leasingu: kwiecień 2021
- trzy samochody BMW M750e xDrive - data leasingu: czerwiec 2023
- AUDI A6 55 TFSI 340 kM Quattro - data leasingu: marzec 2022
- dwa samochody BMW 750Li xDrive Sedan - data leasingu: czerwiec 2022
- BMW 750E XDRIVE - data leasingu: maj 2024, umowa podpisana na podstawie zamówienia dla członka zarządu we wrześniu 2023 roku.
Zarząd Orlenu pod wodzą Obajtka postawił na auta z Niemiec
Jak widać, we flocie Orlenu dominują najwyższe modele Audi i BMW. Władze koncernu mają do dyspozycji w sumie cztery egzemplarze Audi A8 z przedłużonym rozstawem osi i napędem na wszystkie koła. Trzy z nich są napędzane przez benzynowy silnik V8 o pojemności czterech litrów i mocy 460 KM. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s, a jego ceny zaczynają się od niespełna 600 tys. zł. W naszej redakcji testowaliśmy taki samochód, którego cena po doposażeniu niebezpiecznie zbliżyła się do 900 tys. zł. Natomiast jeden egzemplarz tego modelu we flocie Orlenu posiada 340-konny silnik benzynowy V6.
Ponadto Orlen dysponuje jedną sztuką Audi A6, czyli modelu nieco mniejszego niż A8. Samochód również posiada silnik benzynowy silnik V6 o mocy 340 KM.
We flocie Orlenu znajdziemy również sześć samochodów BMW, wyłącznie najwyższej serii 7. Dwa z nich mają przedłużony rozstaw osi (są modele jeszcze poprzedniej generacji, wyprodukowane 2022 roku), wszystkie - napęd na cztery koła. Najnowsze auto Orlen odebrał w maju tego roku, jest to wersja z napędem hybrydowym typu plug-in o mocy systemowej 489 KM (benzynowy silnik ma 6 cylindrów i trzy litry pojemności). To taki sam samochód, jak trzy egzemplarze z roku 2023.
Ceny takiego modelu zaczynają się od około 650 tys. zł.