Dacia Bigster ma polskie ceny - duży SUV za 99 900 zł. Wiemy co z LPG
Na 99 900 zł wyceniono w Polsce podstawową odmianę Dacii Bigster. Klienci mogą już składać zamówienia na długo wyczekiwany nowy model. W ofercie są cztery wersje wyposażeniowe i trzy odmiany napędowe. Niestety nie da się jeszcze kupić Dacii Bigster z fabryczną instalacją gazową.
Spis treści:
- Dacia Bigster już w Polsce. Znamy ceny i wyposażenie
- Dacia Bigster Essential za 99 900 zł. Wyposażenie podstawowe
- Nowe kolory Dacii Bigster. W standardzie tylko biały
- Dacia Bigster już w sprzedaży. Silniki i układ napędowy
- Bigster z aktywnym tempomatem? Musisz kupić hybrydę
- Ile czekania na Dacię Bigster z LPG?
9 stycznia dealerzy Dacii w Polsce oficjalnie rozpoczęli przyjmowanie zamówień na pierwszego w historii rumuńskiego producenta ”pełnowymiarowego SUV-a segmentu C” – mierzącą aż 4,56 m Dacię Bigster. W podstawowej odmianie – Essential – ceny Bigstera startują od 99 900 zł.
Dacia Bigster już w Polsce. Znamy ceny i wyposażenie
Obecnie w cennikach klienci mają do wyboru cztery odmiany wyposażeniowe:
- Essential (cena od 99 900 zł),
- Expression (cena od 107 400 zł),
- Extreme (cena od 116 100 zł),
- Journey (cena od 115 700 zł).
Dwie ostatnie – równorzędnie – pełnią rolę flagowych odmian. Różnią się jednak poziomem wyposażenia skonfigurowanym z myślą o nieco innych grupach nabywców.
Odmianę Extreme skomponowaną z myślą o miłośnikach aktywnego spędzania czasy poznamy m.in. po:
- panoramicznym oknie dachowym,
- modułowych relingach dachowych,
- ułatwiającej czyszczenie syntetycznej tapicerce Microcloud,
- gumowych dywanikach i systemie mocowania gadżetów ”YouClip 3 w 1”
Dacia Bigster Journey to z kolei propozycja dla osób szukających wygodnego auta rodzinnego, które nie boi się dalszych podróży. Standardem są tutaj m.in:
- ”komfortowe” fotele z tapicerką materiałową,
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy,
- elektrycznie otwierana klapa bagażnika.
Dacia Bigster Essential za 99 900 zł. Wyposażenie podstawowe
Trzeba przyznać, że – jak na markę budżetową – cennik skonfigurowano całkiem hojnie. W przypadku otwierającej cennik Dacii Bigster Essential, za 99 900 zł otrzymamy m.in.:
- aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17-cali,
- kolorowy wyświetlacz zegarów (7 cali),
- system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10 cali) ,
- elektrycznie regulowane szyby (w 4 drzwiach),
- kamerę cofania,
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
- czujniki parkowania,
- manualną klimatyzację,
- mocowania isofix na dwóch tylnych siedzeniach,
- sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe),
- pełny pakiet systemów wsparcia kierowcy ADAS (rozpoznawanie znaków, rozpoznawanie zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, wspomaganie nagłego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu itd.).
Bogatsza, wyceniona na 107 400 zł wersja Expression, odznacza się już m.in.:
- dwustrefową, automatyczną klimatyzacją,
- fotelem kierowcy z regulacją lędźwiową,
- konsolą środkową ze schowkiem i podłokietnikiem,
- tylną kanapą składaną w proporcjach 40:20:40 (standardowo 40:60),
- tempomatem z ogranicznikiem prędkości,
- automatycznym hamulcem postojowym.
Nowe kolory Dacii Bigster. W standardzie tylko biały
Co ciekawe, bazowa wersja Essential oferowana jest w kolorze białym. Za dopłatą (3 tys. zł) klienci mogą jeszcze wybrać kolory czarny lub szary. Dopiero w odmianie Expression przed klientami otwiera się pełna paleta barw obejmująca:
- alpejską biel (kolor podstawowy),
- czarną perłę (+3 tys. zł),
- metaliczny brąz ”terracota” (+3 tys. zł),
- zielony ”cedar” (+ 3 tys. zł), szary ”schiste” (+3 tys. zł),
- niebieski ”indigo” (+3 tys. zł).
Dacia Bigster już w sprzedaży. Silniki i układ napędowy
Wszystkie ceny dotyczą bazowej wersji napędowej, czyli odmiany 140 TCe mild hybrid z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów. W takiej konfiguracji pod masą pracuje benzynowy, trzycylindrowy silnik 1.2 l o mocy 140 KM. Bigster z takim napędem przyspiesza do 100 km/h w 9,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 180 km/h. Producent deklaruje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,4 l/100 km.
Już w podstawowej odmianie Essential w cenniku pojawia się wersja 130 TCe 4x4 (cena od 110 400 zł). Auto ma mniejszą moc (130 KM ale inaczej przebiegającą krzywą momentu obrotowego, co ułatwia jazdę poza utwardzonymi drogami). W takiej konfiguracji Bigster przyspiesza do 100 km/h w 11,2 s (prędkość maksymalna to 180 km/h). Dopłata do takiej wersji – niezależnie od poziomu wyposażenia pojazdu – to 10 500 zł.
Bigster z aktywnym tempomatem? Musisz kupić hybrydę
Począwszy od odmiany Expression zamówić też można wersję hybrydową (ceny od 124 tys. zł). To obecnie jedyna opcja, by kupić Dacię Bigster z automatyczną skrzynią biegów i adaptacyjnym tempomatem (standard w hybrydzie w specyfikacji Journey lub Extreme)
Układ napędowy o nazwie HYBRID 155 składa się z czterocylindrowego, spalinowego silnika o pojemności 1,8 l (107 KM) i dwóch silników elektrycznych (silnik trakcyjny o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator). Samochód w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 9,7 s i rozpędza się do 180 km/h. Średnie zużycie paliwa to – zdaniem producenta – 4,7 l/100 km.
Niestety wybór hybrydy podnosi cenę Bigstera w odmianie Journey i Extreme o 16 600 zł. Topowe odmiany w takiej konfiguracji kosztują więc:
- Journey od 132 300 zł
- Extreme od 132 700 zł.
Jeśli dołożymy do tego opcjonalny lakier (+ 3 tys. zł) czy pakiet zimowy za 2,3 tys. zł (podgrzewana kierownica, fotele i przednia szyba) ostateczne ceny osiągną pułap ponad 138 tys. zł.
Ile czekania na Dacię Bigster z LPG?
Polskim nabywcom najbardziej doskwierać będzie zapewne chwilowy brak w ofercie – zapowiadanej w momencie debiutu - odmiany z fabryczną instalacją LPG.
Jak poinformował Interię Janusz Chodyła z Renault Polska - lista zamówień na Dacię Bigster z fabryczną instalacją gazową otwarta zostanie w kwietniu. Pierwsze takie auta trafią do polskich klientów w lipcu.
Dobra wiadomość jest taka, że - niezależnie od wersji wyposażeniowej - dopłata do fabrycznej instalacji gazowej oferowanej dla silnika 1.2 l (wersja ECO-G 140) wynosi zaledwie 1300 zł. Oznacza to, że topowe Bigstery w odmianach Journey i Extreme z napędem ECO-G 140 koszować będą od 117 000 (Journey) i 117 400 (Extreme) tys. zł. Z dopłatą do lakieru oznacza to wydatek około 120 tys. zł.
Obecnie wiadomo jedynie, że pierwsze z zamówionych samochodów pojawić się mają w Polskich salonach wiosną.