Chiński SUV z LPG za 1 zł. Ten model to nowa gwiazda sprzedaży w Polsce
W czerwcu na polskie drogi trafiło nieco ponad 3 000 samochodów chińskich marek. Sumaryczne dane dotyczące pierwszej połowy roku mówią już o ponad 16 600 rejestracjach. W pierwszej piątce najpopularniejszych producentów made in China największy wzrost sprzedaży w czerwcu odnotował BAIC. To obecnie jedyna chińska marka w Polsce oferująca swoje samochody z instalacja gazową.

W skrócie
- W czerwcu na polskich drogach pojawiło się ponad 3 000 nowych samochodów chińskich marek, a w całym półroczu zarejestrowano ich już ponad 16 600.
- Największy wzrost sprzedaży wśród chińskich producentów zanotowała marka BAIC, która jako jedyna oferuje samochody z fabryczną instalacją gazową.
- Szczególną popularnością cieszy się model BAIC Beijing 5 z LPG, choć oficjalne dane z CEPiKu mocno rozmijają się z informacjami od dealerów.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
W czerwcu najczęściej wybieraną samochodową marką w Polsce pozostawało MG (828 rejestracji), przed Omodą (722 rejestracje), Jaecoo (474 rejestracje) i BAIC (494 rejestracje) i BYD (401 rejestracji). W porównaniu z majem największy, bo przeszło 33,5 proc., wzrost liczby rejestracji zaliczył sklasyfikowany na 4. miejscu BYD. Skąd bierze się rosnące zainteresowanie chińską marką?
Chiński SUV z polską instalacją LPG za 1 zł. Co z gwarancją?
Wygląda na to, że rozwiązania zagadki upatrywać można w nietypowej promocji. BAIC jest obecnie jedyną chińską marką w naszym kraju, która oferuje nabywcom samochody z "fabryczną" instalacją gazową. To kusząca perspektywa, bo silniki benzynowe w chińskich samochodach słyną z oszczędności - zwłaszcza w przypadku większych SUV-ów często zużywają nawet ponad 10 l/100 km.
Słowo "fabryczna" jest tu nieco na wyrost, bo chodzi o montowane w kraju instalacje gazowe polskiej firmy EuropeGAS. Nie zmienia to jednak faktu, że to właśnie BAIC jako jedyny w Polsce oferują możliwość zagazowania nowego chińskiego samochodu bez ryzyka utraty fabrycznej pięcioletniej gwarancji.
W przypadku najpopularniejszego z modeli chińskiego producenta - SUVa BAICa Beijing 5 - dopłata do instalacji gazowej wynosi zaledwie złotówkę. Oferta istotnie kusi wielu klientów, bo za podobną instalację w niezależnym warsztacie zapłacić trzeba 6 000 - 7 000 zł.

BAIC 5 z instalacją gazową hitem w Polsce. W ASO kolejki po LPG
Co ciekawe, z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że od początku stycznia do końca czerwca na polskie drogi wyjechały zaledwie 144 auta marki BAIC wyposażone w instalację gazową. Kłóci się to jednak z danymi od dealerów BAICA, którzy twierdzą, że nawet 80 proc. ich obecnych klientów decyduje się właśnie na auto z LPG.
Idąc tym tropem - od początku roku w Polsce zarejestrowano już ponad 1100 egzemplarzy tego modelu BAIC Beijing 5, co oznacza, że rzeczywista liczba chińskich SUV-ów z LPG w Polsce jest przynajmniej czterokrotnie wyższa niż oficjalne dane.
Łatwo to jednak wytłumaczyć. Dealerzy nie kryją, że zainteresowanie ofertą jest bardzo duże, więc nabywcy BAICA czekają na montaż instalacji gazowej nawet po kilka tygodni od odbioru nowego auta z salonu. A to oznacza, że w momencie jego wydania i rejestracji samochód nie ma jeszcze w dowodzie adnotacji o zasilaniu LPG.