Tylko 1300 zł za fabryczne LPG w Bigsterze. Polacy ustawiają się w kolejce
Wygląda na to, że Dacia chce sprzedawać Bigstera wyłącznie z instalacją LPG. Przy takiej dopłacie za instalację gazową, wybór wersji benzynowej nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

Spis treści:
Dacia należy do wąskiego grona marek, które oferują modele z instalacją LPG montowaną bezpośrednio na etapie produkcji, a nie doposażaną później w salonie. Oznacza to pełną gwarancję, pełną integrację z elektroniką pokładową i brak potrzeby dodatkowej obsługi. Co więcej, auta tej marki wyposażone są w dwa fabryczne zbiorniki paliwa - dzięki temu bagażnik nie traci pojemności, a łączny zasięg wynosi aż 1450 km.
Obecnie fabryczna instalacja LPG jest dostępna w modelach Sandero (również Stepway), Jogger i Duster, jednak w salonach można już składać zamówienia również na najnowszy model rumuńskiej marki, czyli Bigstera z instalacją gazową.

Dacia Bigster, pierwszy pełnowymiarowy SUV marki o długości 456 cm, zadebiutował w styczniu tego roku z trzema wariantami napędowymi: mild hybrid 1.2 TCe o mocy 120 KM, 1.2 TCe 4x4 o mocy 130 KM oraz pełną hybrydą z czterocylindrowym silnikiem 1.8 i jednostką elektryczną (łącznie 155 KM).
Teraz ofertę uzupełnia nowa wersja mild hybrid-G 140. Pod maską pracuje trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 140 KM, wspierany przez fabryczną instalację LPG. Auto wyposażono w manualną skrzynię biegów oraz dwa zbiorniki paliwa - 50 litrów benzyny i 49 litrów gazu - co pozwala przejechać nawet 1450 km bez tankowania. Zbiornik LPG umieszczono pod podłogą, więc nie ogranicza przestrzeni bagażowej, a przełączanie między paliwami odbywa się automatycznie i niezauważalnie dla kierowcy.
Ile kosztuje Dacia Bigster z gazem LPG?
Bigster mild hybrid-G 140 dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych. Tak kształtują się ceny:
- Essential - 101 200 zł
- Expression - 108 700 zł
- Extreme - 117 400 zł
- Journey - 117 000 zł
To oznacza, że dopłata do instalacji LPG wynosi zaledwie 1300 zł. Biorąc pod uwagę, że dziś sensowne instalacje LPG kosztują między 3,5 a 5 tys. zł, taką dopłatę trzeba uznać za ponadprzeciętną okazję.

Jakie wyposażenie ma Dacia Bigster z LPG?
Trzeba przyznać, że - jak na markę budżetową - cennik skonfigurowano całkiem hojnie. W przypadku otwierającej cennik Dacii Bigster Essential otrzymamy m.in.:
- aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 17-cali,
- kolorowy wyświetlacz zegarów (7 cali),
- system multimedialny Media Display (dotykowy ekran 10 cali) ,
- elektrycznie regulowane szyby (w 4 drzwiach),
- kamerę cofania,
- elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka,
- czujniki parkowania,
- manualną klimatyzację,
- mocowania isofix na dwóch tylnych siedzeniach,
- sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe),
- obowiązkowy pakiet systemów wsparcia kierowcy ADAS (rozpoznawanie znaków, rozpoznawanie zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie o niebezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, wspomaganie nagłego hamowania, system utrzymywania pasa ruchu itd.).

Bogatsza, wyceniona na 107 400 zł wersja Expression, odznacza się już m.in.:
- dwustrefową, automatyczną klimatyzacją,
- fotelem kierowcy z regulacją lędźwiową,
- konsolą środkową ze schowkiem i podłokietnikiem,
- tylną kanapą składaną w proporcjach 40:20:40 (standardowo 40:60),
- tempomatem z ogranicznikiem prędkości,
- automatycznym hamulcem postojowy
Odmianę Extreme poznamy m.in. po:
- panoramicznym oknie dachowym,
- modułowych relingach dachowych,
- ułatwiającej czyszczenie syntetycznej tapicerce Microcloud,
- gumowych dywanikach i systemie mocowania gadżetów ”YouClip 3 w 1”
Dacia Bigster Journey to z kolei propozycja dla osób szukających wygodnego auta rodzinnego, które nie boi się dalszych podróży. Standardem są tutaj m.in:
- ”komfortowe” fotele z tapicerką materiałową,
- elektrycznie sterowany fotel kierowcy,
- elektrycznie otwierana klapa bagażnika.
Dacia Duster z LPG, napędem 4x4 i automatem
Z nieoficjalnych informacji wynika, że w przyszłym roku do gamy ma dołączyć jeszcze auto w wersji LPG z napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią biegów.