10 najlepszych aut do miasta. Aż pięć jest z Europy!
Najlepiej sprzedający się samochód segmentu B na świecie to Toyota Yaris. Auto ma większy udział w rynku, niż Volkswagen Polo i Opel Corsa razem wzięte!
Od porównywania samochodów są wprawdzie dziennikarze motoryzacyjni, ale ostateczną ocenę zawsze wystawia rynek. Branżowy serwis "focus2move" podsumował właśnie światowe wyniki sprzedaży aut segmentu B w okresie od 1 stycznia do początku sierpnia 2021 roku. W prestiżowej dziesiątce znalazło się aż pięć aut ze Starego Kontynentu, ale żadne z nich nie może się równać ze światowym liderem.
Najlepiej sprzedającym się małym autem jest obecnie Toyota Yaris, która w omawianym okresie znalazła w skali całego globu aż 422,9 tys. nabywców. Oznacza to, że produkowany m.in. we francuskim Valenciennes model odpowiada aż za 7,5 proc. udziału w tym segmencie!
Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje starzejący się Volkswagen Polo, ale wynik 237,3 tys. (4,2 proc. udziału w segmencie) sprzedanych egzemplarzy plasuje go daleko za Toyotą.
Ostatni stopień podium (awans o dwie pozycje) należy do Koreańczyków. Zajmuje go Kia Rio z wynikiem 174,5 tys. rejestracji, co odpowiada za 3,1 proc. udziału w rynku.
Czwarte przypadło Renault Clio, które w stosunku do poprzedniego zestawienia straciło dwie pozycje. Wynik jest niemal identyczny jak w przypadki Clio (niecałe 170 tys. rejestracji), co odpowiada za 2,9 proc. udziału w segmencie.
Pierwszą piątkę zamyka największy konkurent Clio na rodzimym rynku - Peugeot 208. Na auto spod znaku lwa zdecydowało się do końca sierpnia 160,6 tys. nabywców zapewniając mu udział w rynku na poziomie 2,8 proc.
Francuzów powinno też ucieszyć wysokie szóste miejsce Dacii Sandero, która pochwalić się może wynikiem 143,1 tys. rejestracji, co zapewnia jej udział w segmencie na poziomie 2,5 proc. W tym miejscu warto dodać, że w porównaniu do poprzedniego zestawienia Dacia Sandero odnotowała gigantyczny skok zyskując aż osiem "oczek"!
Siódma pozycja należy do Hondy N-Box, czyli kwadratowego pudełka na kołach stworzonego głownie z myślą o japońskich klientach szukających auta delikatnie tylko wykraczającego rozmiarem poza standardowego kei-cara. Wynik 140,8 tys. rejestracji odpowiada za 2,5 proc. udziału w segmencie.
Ósme miejsce należy do Opla Corsy, którego sprzedaż zamknęła się liczbą 138,9 tys. sztuk (2,5 proc. udziału w rynku).
Dalej, na dziewiątym miejscu, jest Maruti Swift, czyli lokalna, indyjska odmiana Suzuki Swifta. 133,1 tys. rejestracji to (2,4 proc. udziału w światowym rynku aut segmentu B.
Pierwszą dziesiątkę zamyka Hyundai i20, w przypadku którego mówić można o dużym sukcesie (+6 pozycji). Wynik 124,7 tys. zarejestrowanych aut to 2,2 proc. udziału w rynku.