BAIC wchodzi do Polski. Gdzie i za ile kupimy chińskie samochody?
Kolejny producent z Państwa Środka z impetem wchodzi na polski rynek. Marka BAIC, jeden z liderów azjatyckiego rynku motoryzacyjnego, zaprezentował właśnie trzy modele w bogatych specyfikacjach i bardzo atrakcyjnych cenach. Co to za auta i gdzie będzie można je kupić?
BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co), to jeden z najsilniejszych producentów na motoryzacyjnym rynku azjatyckim, który ma za sobą lata doświadczeń. Choć niektórzy mogą słyszeć o tej marce po raz pierwszy, w prawdzie ma ona na karku aż 65 lat. Od momentu założenia koncernu w 1958 roku, wyprodukowano już ponad 31 milionów samochodów. Sprzedaje auta w Chinach i wielu krajach azjatyckich, w Ameryce Południowej oraz Środkowej, a także w Afryce. Teraz przyszedł czas na podbój Starego Kontynentu - w tym także Polski!
BAIC to trzeci producent, zaraz po Voyah i MG, który zamierza zdominować polski rynek. Czy ma na to szanse? Oferta wygląda naprawdę atrakcyjnie. W ofercie producenta znajdziemy trzy bogato skonfigurowane modele - BAIC Beijing 3, BAIC Beijing 5 oraz BAIC Beijing 7. Jak się pewnie domyślacie, im większy numer, tym większe i droższe auto.
BAIC Beijing 3 to miejski crossover, który zawalczy o klienta w segmencie B SUV. Auto jest napędzane przez 4-cylindrowy benzynowy silnik 1,5 T o mocy 150 KM z momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej przenosi moment obrotowy na przednią oś. Podczas polskiej premiery Beijing 3 znalazł został porównany do Dacii Duster, Hyundaia Bayon, Skody Kamiq oraz Suzuki Vitara. W tym zestawieniu chińska nowość wypadła najlepiej, a na dodatek miażdży konkurentów ceną. BAIC Beijing 3 kosztuje w Polsce dokładnie 78 900 zł. Jest jedna konfiguracja i jedna lista wyposażenia. Co zatem wybiera klient? Wyłącznie kolor nadwozia.
BAIC Beijing 5 to kompaktowy crossover, który swoim oryginalnym designem ma wygryźć konkurencję w segmencie C SUV. Ten model również napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, jednak w tym wydaniu dysponuje mocą 177 KM i maksymalnym momentem obrotowym 310 Nm. Moment obrotowy na przednie koła jest przenoszony za pomocą 7-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Model rywalizuje z takimi modelami jak Hyundai Tucson, Jeep Compass, Renault Austral czy Skoda Kodiaq. Od wszystkich tych aut, z wyjątkiem reprezentanta Czech, Beijing 5 jest dłuższy, szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi. Cena? Chiński kompakt kosztuje w Polsce 127 900 zł. Auto ma 5-letnią gwarancję z limitem do 100 000 km.
BAIC Beijing 7 to flagowy, rodzinny SUV, który wygrywa w zestawieniu z Fordem Kuga, Renault Espace, Seatem Tarraco i SsangYongiem Torres. Pod jego maską także pracuje 4-cylindrowy “benzyniak", jednak w tym wydaniu generuje moc 188 KM i oferuje 275 Nm. Moment obrotowy jest przenoszony na przednią oś przez 7-biegową przekładnie dwusprzęgłową. Ceny tego modelu poznamy w pierwszym kwartale 2024 roku.
Na ten moment sieć dilerska obejmuje 10 salonów w całej Polsce. W pierwszym kwartale przyszłego roku w kraju otworzy się 10 kolejnych. W późniejszym czasie otworzy się 15 następnych. Według tego, co usłyszeliśmy na polskiej premierze, w 2025 roku nad Wisłą będzie 35 punktów sprzedaży.