Seat Tarraco
SEAT Tarraco to pierwszy w portfolio hiszpańskiego producenta SUV segmentu D. Pojazd jest ceniony za wygląd i wykończenie, natomiast krytykowany za bardzo wysokie spalanie nawet przy oszczędnej jeździe. Tarraco jest produkowany od 2018 roku w tej samej fabryce, co jego bliźniaczy Volkswagen Tiguan Allspace.Seat Tarraco - najważniejsze informacje
-
Marka:
-
Rozpoczęcie produkcji:
2018
SEAT Tarraco to pierwszy w portfolio hiszpańskiego producenta SUV segmentu D. Pojazd jest ceniony za wygląd i wykończenie, natomiast krytykowany za bardzo wysokie spalanie nawet przy oszczędnej jeździe. Tarraco jest produkowany od 2018 roku w tej samej fabryce, co jego bliźniaczy Volkswagen Tiguan Allspace.
Historia SEAT-a Tarraco
SEAT Tarraco został zaprezentowany w 2018 roku podczas Targów Motoryzacyjnych w Paryżu, a w 2019 roku rozpoczęła się jego sprzedaż na terenie Polski. Nazwa samochodu została wyłoniona poprzez plebiscyt i nawiązuje do hiszpańskiego miasta Tarragona. To trzeci SUV - obok SEATA Ateca i SEATA Arona - produkowany przez hiszpańskiego producenta.
Samochód bazuje na niemieckim Volkswagenie Tiguanie Allspace – oba pojazdy mają podobny kształt nadwozia i takie same drzwi. Są też produkowane w tej samej fabryce w Wolfsburgu.
SEAT Tarraco – generacje
Pierwsza i na razie jedyna generacja SEAT-a Tarraco jest produkowana od 2018 roku. Występuje w kilku wersjach silnikowych z jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi o niewielkiej jak na gabaryty tego pojazdu pojemności. Od 2021 roku w sprzedaży znajduje się też hybryda. Jest to największy SUV oferowany przez hiszpańskiego producenta – ma 4,75 m długości, 1,83 m szerokości, 1,65 m wysokości i rozstaw osi wynoszący 2,79 m. W sprzedaży dostępne są wersje 5- i 7-osobowe.
SEAT Tarraco – dane techniczne
- SEAT Tarraco I – pojemność silników: 1,4–2 l; moc silników: 150–245 KM; napęd na przednie lub wszystkie koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, 7b DSG.
SEAT Tarraco – opinie kierowców
Kierowcy najbardziej doceniają nowoczesny, nieco agresywny design pojazdu oraz świetne aktywne zawieszenie, które minimalizuje nieprzyjemne drgania i sprawia, że auto dobrze się prowadzi.
Problemem jest za to układ hamulcowy, który jest zdecydowanie za słaby jak na tak ciężki samochód. Użytkownicy krytykują też kiepskiej jakości systemy elektroniczne zainstalowane w pojeździe, w tym nawigację, kamerę cofania czy sterowanie głosowe. Wszystkie one działają wolno i nieintuicyjnie.
Silniki, mimo niewielkiej pojemności, sprawdzają się dobrze przy spokojnej jeździe. Kierowcy nie zalecają jednak bardziej dynamicznego poruszania się tym samochodem – od razu odczuwa się brak mocy i gwałtowny wzrost spalania do trudnych do zaakceptowania poziomów (dużo ponad 10 l/ 100 km).
Użytkownicy krytykują też kiepskiej jakości nagłośnienie. Mimo tego, że fabrycznie w wyposażeniu znajdują się głośniki renomowanej marki (Beats), nie zapewniają one oczekiwanej jakości dźwięku i są pierwszym elementem, który właściciele chcą zmienić w tym pojeździe.