Reklama

Ford Mustang

Ford Mustang doczekał się wielu generacji i każda z nich na trwałe zapisała się w historii motoryzacji. /materiały prasowe
  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    1964

Ford Mustang to samochód, który produkowany jest nieprzerwanie od 1964 roku. Amerykański producent aut stworzył ikonę, która do dziś jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli pony car klasy średniej.

Historia Forda Mustanga

Historia Forda Mustanga zaczęła się ponad pół wieku temu. Jako pierwszy z taśmy produkcyjnej wyjechał w 1964 roku biały kabriolet, stworzony na bazie Mustanga Falcona. Była to propozycja sportowego samochodu w przystępnej cenie. O popularności, jaką zdobył, najlepiej świadczy fakt, że zaledwie po dwóch latach od rozpoczęcia produkcji z fabryki wyjechał milionowy egzemplarz. Ford Mustang I został poddany dwóm liftingom, które obejmowały m.in. zmianę profilu nadwozia.

Znacznej modyfikacji uległa kolejna generacja Forda Mustanga. Producent musiał dostosować się do nowych, restrykcyjnych wymogów obejmujących np. ograniczenie prędkości i emisji spalin.

Przez kolejne dziesięciolecia Ford wypuszczał kolejne generacje Mustangów – każda z nich na trwałe zapisała się w historii motoryzacji.

Ford Mustang – generacje

Pierwsza generacja Forda Mustanga była produkowana w latach 1964–1973 jako hardtop, kabriolet, fastback oraz coupé.

Druga generacja Forda Mustanga była dostępna w sprzedaży od 1974 do 1978 roku w dwóch typach nadwozia: coupé oraz fastback.

Trzecia generacja Forda Mustanga była oferowana w latach 1979–1993 w trzech typach nadwozia: kabriolet, coupé, fastback.

Czwarta generacja Forda Mustanga była produkowana od 1993 do 2004 roku w dwóch typach nadwozia: coupé oraz kabriolet.

Piąta generacja Forda Mustanga była oferowana w latach 2004–2014, podobnie jak poprzednik, w dwóch typach nadwozia: coupé oraz kabriolet.

Szósta generacja Forda Mustanga była produkowana w latach 2014–2023, w dwóch typach nadwozia: coupé oraz kabriolet.

Siódma generacja Forda Mustanga to sportowe coupé w zupełnie nowej odsłonie, produkowane od 2023 roku. Pod maską zamontowany jest nowy silnik V8 oraz cyfrowy kokpit, który znacznie różni się od tego, który był w samochodach poprzedniej generacji.
 

Ford Mustang – dane techniczne

  • Ford Mustang I – pojemność silników: 2,8-7,0 l; moc silników: 101–370 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualne 3b i 4b, automatyczna 3b;
  • Ford Mustang II – pojemność silników: 2,3–4,9 l; moc silników: 84–141 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualna 4b, automatyczna 3b;
  • Ford Mustang III – pojemność silników: 2,3-5,0; moc silników: 85–235 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualne 4b i 5b, automatyczne 3b i 4b;
  • Ford Mustang IV – pojemność silników: 3,8–5,4 l; moc silników: 150–385 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b, automatyczna 4b; 
  • Ford Mustang V – pojemność silników: 4,0–5,8 l; moc silników: 210–670 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualne 5b i 6b ,automatyczne 5b i 6b;
  • Ford Mustang VI – pojemność silników: 2,3–5,2 l; moc silników: 305–533 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualna 6b, automatyczne 6b, 8b, 10b;
  • Ford Mustang VII – pojemność silników: 5,0 l; moc silników: 450–460 KM; napęd na tylne koła; skrzynie biegów: manualna 6b, automatyczna 10b.

Ford Mustang – opinie kierowców

Ford Mustang doceniany jest przede wszystkim ze względu na charakterystyczną sportową stylizację i doskonałe osiągi. Awaryjnością cechują się sprzęgło, a także skrzynia biegów, co jednak nie jest niczym dziwnym w samochodach, w których pod maską zamontowane są silniki z wysokim momentem obrotowym.

Użytkownicy Forda Mustanga wskazują także na duże zużycie paliwa oraz niską jakość materiałów używanych do wykończenia wnętrza.

Wiadomości

Zdjęcia