Wiemy, ile kosztuje nowy Ford Mustang w Polsce. Czy warto było tyle czekać?

Grubo po ponad roku od światowej premiery wreszcie się jest - nowy Ford Mustang wjechał właśnie do polskiej oferty. Najnowsza, siódma odsłona ikony jest jeszcze mocniejsza, lepiej się prowadzi i ma bogatsze wyposażenie. Efekt? Jest również o wiele droższa.

Ford Mustang siódmej generacji wjeżdża do Polski
Ford Mustang siódmej generacji wjeżdża do Polskimateriały prasowe

Nowy Ford Mustang debiutuje w Polsce

Nowy Ford Mustang siódmej generacji debiutuje na polskim rynku. Najwyższy czas, ponieważ światowa premiera miała miejsce połowie września ubiegłego roku podczas Salonu Samochodowego w Detroit. Europejscy entuzjaści amerykańskiego sportowca musieli więc swoje odczekać. Najnowszy model wjeżdża na polski rynek w dwóch wersjach nadwozia - Fastback i Convertible - dostępnych łącznie w sześciu konfiguracjach.

Nowy Ford Mustang - co się zmieniło?

Najnowsza, siódma generacja Forda Mustanga (S650) nadal wygląda jak Mustang - to dobrze! Styliści poprawili to i owo, by nowa generacja przypominała miejscami swoich protoplastów z lat 60. i 70. Mamy więc nieco groźniejszy pas przedni z nowymi, LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz pokaźnych rozmiarów grill. Mustang wciąż ma nieprzyzwoicie długą maskę oraz nisko opadającą szybę.

Kabina jest bardziej cyfrowa i oferuje naprawdę sporo miejsca. Deska rozdzielcza jest zdominowana przez dwa ogromne wyświetlacze (12,4" i 13,2") - jeden pełni rolę konfigurowalnych wskaźników, a drugi służy do obsługi nowego systemu multimedialnego SYNC4. Na szczęście wieloma funkcjami wciąż będzie można sterować z poziomu fizycznych przycisków. Tunel środkowy zaprojektowano z kolei tak, by zmieścił się w nim lewarek manualnej, 6-biegowej skrzyni i dwa duże kubki.

Nowy Ford Mustang Dark Horsemateriały prasowe

Nowy Ford Mustang - moc i osiągi

Na polskim rynku dostaniemy Forda Mustanga wyłącznie z 5-litrowym, wolnossącym V8, który generuje moc  446 KM i 540 Nm momentu obrotowego przy 5100 obr./min. Klienci będa mieli do wyboru wersje Fastback oraz Convertible z miękkim, składanym dachem. Domyślnie auto występuje z 6-biegową skrzynią manualną, jednak za dopłatą otrzymamy 10-biegową przekładnie automatyczną.

W podrasowanej, nowej wersji wyposażenia Dark Horse, wolnossąca jednostka generuje nieco większą moc 453 KM, jednak moment obrotowy pozostaje bez zmian. Ta będzie dostępna zarówno ze skrzynią manualną, jak i automatyczną.

Ford Mustang będzie dostępny z 6-biegową skrzynią manualną i 10-biegową skrzynia automatycznąmateriały prasowe

Nowy Ford Mustang - bogate wyposażenie w standardzie

Nowy Ford Mustang jest w standardzie bogato wyposażony. Każda wersja wyposażenia dostępna w Polsce posiada już automatyczną, dwustrefową klimatyzację, podgrzewaną kierownicę, sportowe przednie fotele, projekcyjne reflektory LED, adaptacyjny tempomat, tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania i system nagłośnienia B&O z 10 głośnikami, cyfrowym procesorem dźwięku i wzmacniaczem o mocy 860 W.

Do wyposażenia standardowego należą również przednie tarcze wentylowane z lakierowanymi zaciskami 6-tłoczkowymi Brembo oraz tylne tarcze wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi oraz elektryczny hamulec postojowy z funkcją Drift oraz Auto Hold. Na wyposażeniu każdego auta znajdziemy także system Line lock - system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych) oraz funkcję Launch Control. Kierowca ma do wyboru sześć trybów jazdy: Normal, Sport, Slippery, Track, Drag Strip oraz Custom.

Pakiet Performance, który na amerykańskim rynku występuje jako opcja, w Europie należy do wyposażenia standardowego obydwu wersji. Zawiera on między innymi przednie zawieszenie ze wzmocnionymi sprężynami i rozpórką kielichów amortyzatorów, tylne zawieszenie ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia czy aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy.

Ford Mustang będzie dostępny w Polsce w dwóch wersjach nadwozia - Fastback oraz Convertiblemateriały prasowe

Nowy Ford Mustang - rasowy wariant Dark Horse

Wersja “Dark Horse" to pierwsza nowa wersja wyposażenia w rodzinie Mustanga od ponad 20 lat. To propozycja dla entuzjastów sportowej jazdy. Standardem dla tej wersji jest sportowa manualna skrzynia biegów Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia (dla wersji z manualną skrzynią biegów) albo dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów (dostępna dla wersji z automatyczną skrzynią biegów). Wariant Dark Horse w wyposażono także w aktywne zawieszenie o dynamicznej charakterystyce pracy MagneRide oraz chłodnicę tylnego mechanizmu różnicowego.

Lepsze podzespoły to nie wszystko. Dark Horse wyróżnia się także nietuzinkowym wyglądem. Względem “zwykłego" wyróżnia go: inny przedni zderzak, górna i dolna krata wlotu powietrza, nakładki na progi czy tylny zderzak w stylizacji Dark Horse, emblematy "Dark Horse" na pokrywie bagażnika oraz błotnikach przednich, specjalny wzór 19-calowych felg ze stopów lekkich czy projekcyjne reflektory LED z czarnym tłem.

Ford Mustang

Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe
Ford Mustangmateriały prasowe

Nowy Ford Mustang - ceny w Polsce

Ceny najnowszej generacji “rumaka" zaczynają się w Polsce od 303 500 zł za wersję Fastback. Z kolei za wersję Converbile trzeba zapłacić co najmniej 323 500 zł. Rasowa odmiana Dark Horse w nadwoziu Fastback została wyceniona na 358 500 zł. Do każdej z tych cen należy doliczyć 15 tys. zł, jeżeli interesuje nas 10-biegowy automat.

Kiedy poprzednia generacja wchodziła na rynek w 2015 roku, jej ceny zaczynały się od 148 400 zł za wersję Fastback z 4-cylindrowym silnikiem EcoBoost o pojemności 2,3-litra (317 KM). Z kolei odmiana GT z 5-litrowym V8 (421 KM) i skrzynią ręczną startowała z poziomu 169 400 zł. Po faceliftingu w 2019 roku wariant EcoBoost 2.3 (290 KM) występował już tylko i wyłącznie z 10-biegowym automatem i kosztował wówczas 170 300 zł. Za odświeżoną odmianę GT z wolnossącym V8 (450 KM) z 6-biegową skrzynią manualną trzeba było zapłacić co najmniej 195 300 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas