BAIC wchodzi do Polski. Gdzie i za ile kupimy chińskie samochody?
Kolejny producent z Państwa Środka z impetem wchodzi na polski rynek. Marka BAIC, jeden z liderów azjatyckiego rynku motoryzacyjnego, zaprezentował właśnie trzy modele w bogatych specyfikacjach i bardzo atrakcyjnych cenach. Co to za auta i gdzie będzie można je kupić?
Spis treści:
BAIC wchodzi na polski rynek. Co to za marka?
BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co), to jeden z najsilniejszych producentów na motoryzacyjnym rynku azjatyckim, który ma za sobą lata doświadczeń. Choć niektórzy mogą słyszeć o tej marce po raz pierwszy, w prawdzie ma ona na karku aż 65 lat. Od momentu założenia koncernu w 1958 roku, wyprodukowano już ponad 31 milionów samochodów. Sprzedaje auta w Chinach i wielu krajach azjatyckich, w Ameryce Południowej oraz Środkowej, a także w Afryce. Teraz przyszedł czas na podbój Starego Kontynentu - w tym także Polski!
BAIC w Polsce. Na początek trzy modele
BAIC to trzeci producent, zaraz po Voyah i MG, który zamierza zdominować polski rynek. Czy ma na to szanse? Oferta wygląda naprawdę atrakcyjnie. W ofercie producenta znajdziemy trzy bogato skonfigurowane modele - BAIC Beijing 3, BAIC Beijing 5 oraz BAIC Beijing 7. Jak się pewnie domyślacie, im większy numer, tym większe i droższe auto.
BAIC Beijing 3 - crossover segmentu B
BAIC Beijing 3 to miejski crossover, który zawalczy o klienta w segmencie B SUV. Auto jest napędzane przez 4-cylindrowy benzynowy silnik 1,5 T o mocy 150 KM z momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, który za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej przenosi moment obrotowy na przednią oś. Podczas polskiej premiery Beijing 3 znalazł został porównany do Dacii Duster, Hyundaia Bayon, Skody Kamiq oraz Suzuki Vitara. W tym zestawieniu chińska nowość wypadła najlepiej, a na dodatek miażdży konkurentów ceną. BAIC Beijing 3 kosztuje w Polsce dokładnie 78 900 zł. Jest jedna konfiguracja i jedna lista wyposażenia. Co zatem wybiera klient? Wyłącznie kolor nadwozia.
Model | BAIC Beijing 3 | Dacia Duster | Hyundai Bayon | Skoda Kamiq | Suzuki Vitara |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | R4, 1.5 T | R3, 1.0 T | R3, 1.0 T | R3, 1.0 T | R4, 1.4 T |
Moc | 150 KM | 90 KM | 100 KM | 110 KM | 129 KM |
Długość | 4325 mm | +16 mm | -145 mm | -84 mm | -150 mm |
Szerokość | 1830 mm | -26 mm | -55 mm | -37 mm | -55 mm |
Wysokość | 1640 mm | 0 | -150 mm | -87 mm | -30 mm |
Rozstaw osi | 2570 mm | +106 mm | +10 mm | +81 mm | -70 mm |
BAIC Beijing 5 - modny, kompaktowy SUV
BAIC Beijing 5 to kompaktowy crossover, który swoim oryginalnym designem ma wygryźć konkurencję w segmencie C SUV. Ten model również napędza 4-cylindrowy silnik benzynowy, jednak w tym wydaniu dysponuje mocą 177 KM i maksymalnym momentem obrotowym 310 Nm. Moment obrotowy na przednie koła jest przenoszony za pomocą 7-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Model rywalizuje z takimi modelami jak Hyundai Tucson, Jeep Compass, Renault Austral czy Skoda Kodiaq. Od wszystkich tych aut, z wyjątkiem reprezentanta Czech, Beijing 5 jest dłuższy, szerszy, wyższy i ma większy rozstaw osi. Cena? Chiński kompakt kosztuje w Polsce 127 900 zł. Auto ma 5-letnią gwarancję z limitem do 100 000 km.
Model | BAIC Beijing 5 | Hyundai Tucson | Jeep Compass | Renault Austral | Skoda Kodiaq |
---|---|---|---|---|---|
Silnik | R4, 1.5 T | R4, 1.6 T | R4, 1.5 T | R4, 1.3 T | R4, 1.5 T |
Moc | 177 KM | 150 KM | 130 KM | 160 KM | 150 KM |
Długość | 4620 mm | -120 mm | -206 mm | -110 mm | +77 mm |
Szerokość | 1886 mm | -21 mm | -12 mm | -61 mm | -4 mm |
Wysokość | 1680 mm | -30 mm | -56 mm | -36 mm | +1 mm |
Rozstaw osi | 2735 mm | -55 mm | -99 mm | -68 mm | +55 mm |
BAIC Beijing 7 - rodzinny flagowiec
BAIC Beijing 7 to flagowy, rodzinny SUV, który wygrywa w zestawieniu z Fordem Kuga, Renault Espace, Seatem Tarraco i SsangYongiem Torres. Pod jego maską także pracuje 4-cylindrowy “benzyniak", jednak w tym wydaniu generuje moc 188 KM i oferuje 275 Nm. Moment obrotowy jest przenoszony na przednią oś przez 7-biegową przekładnie dwusprzęgłową. Ceny tego modelu poznamy w pierwszym kwartale 2024 roku.
Model | BAIC Beijing 7 | Ford Kuga | Renault Espace | Seat Tarraco | SsangYong Torres |
---|---|---|---|---|---|
Długość | 4745 mm | -131 mm | -23 mm | -10 mm | -45 mm |
Szerokość | 1892 mm | -9 mm | -49 mm | -53 mm | -2 mm |
Wysokość | 1715 mm | -49 mm | -70 mm | -57 mm | -5 mm |
Rozstaw osi | 2800 mm | -90 mm | -62 mm | -10 mm | -120 mm |
BAIC debiutuje w Polsce. Sieć liderska będzie rosła
Na ten moment sieć dilerska obejmuje 10 salonów w całej Polsce. W pierwszym kwartale przyszłego roku w kraju otworzy się 10 kolejnych. W późniejszym czasie otworzy się 15 następnych. Według tego, co usłyszeliśmy na polskiej premierze, w 2025 roku nad Wisłą będzie 35 punktów sprzedaży.
Miasto | Rok |
---|---|
Warszawa | 2023 |
Opole | 2023 |
Gorzów Wielkopolski | 2023 |
Wrocław | 2023 |
Szczecin | 2023 |
Zielona Góra | 2023 |
Konin | 2023 |
Kraków | 2023 |
Łódź | 2023 |
Gdynia | 2023 |
Białystok | 2024 |
Bielsko-Biała | 2024 |
Katowice | 2024 |
Kielce | 2024 |
Lublin | 2024 |
Olsztyn | 2024 |
Poznań | 2024 |
Rzeszów | 2024 |
Trójmiasto | 2024 |
Warszawa | 2024 |
Bydgoszcz | 2025 |
Częstochowa | 2025 |
Ełk | 2025 |
Katowice | 2025 |
Koszalin | 2025 |
Kraków | 2025 |
Legnica | 2025 |
Płońsk | 2025 |
Poznań | 2025 |
Radom | 2025 |
Słupsk | 2025 |
Toruń | 2025 |
Wałbrzych | 2025 |
Warszawa | 2025 |
Warszawa | 2025 |