Sztuczna inteligencja w Android Auto. Co potrafi Gemini?
Sztuczna inteligencja podbija wszystkie dziedziny życia, a w niedalekiej przyszłości pojawi się również w Android Auto. Żegnaj Asystencie Google, witaj Gemini!

Spis treści:
Pierwsze informacje dotyczące wprowadzenia Gemini do Android Auto pojawiły się na początku bieżącego roku, jednakże wówczas zarejestrowano jedynie kilka zmian w kodzie źródłowym. Finalnie nie pojawiły się jakiekolwiek nowości w systemie, co nie oznaczało, że plan rozbudowy Android Auto o sztuczną inteligencję został zawieszony.
Jakie zmiany wprowadzi AI w Android Auto?
Google stopniowo odchodzi od Asystenta Google, który wypierany jest przez narzędzie AI. Gemini pojawia się w najróżniejszych platformach należących do amerykańskiego przedsiębiorstwa i niebawem oficjalnie zadebiutuje także w Android Auto.
Gemini to chatbot Google zdolny do przetwarzania ludzkiego języka i generowania własnych odpowiedzi. Jego najnowsza wersja zaprojektowana została tak, aby pytania można było zadawać w trakcie rozmowy, bez konieczności oczekiwania na udzielenie odpowiedzi. W praktyce będzie to osobisty asystent kierowcy, który odpowiadałby na wszystkie zadawane pytania dokładnie tak, jak zrobiłby to pasażer. Za pomocą głosu można będzie również sterować aplikacjami.
Gemini będzie współpracować z Google Maps i innymi aplikacjami
Zamysł wdrożenia Gemini do Android Auto jest stosunkowo bardzo prosty i informatycy pracują nad tym, aby kierowca nie musiał odrywać rąk od kierownicy. Pomoże zatem nie tylko w wyborze optymalnej trasy, poinformuje głosowo o utrudnieniach na drodze, ale będzie współpracować także z aplikacjami pogodowymi czy multimedialnymi. Wydając odpowiednie komendy kierowca będzie mógł zarządzać zatem najprawdopodobniej wszystkimi aplikacjami, które zainstalowane są na jego smartfonie.
Zobacz również:
Kierowcy liczą na większą integrację z pojazdem
Android Auto na dobre zagościł już w najróżniejszych pojazdach, a kierowcy liczą nie tylko na samo dodanie możliwości korzystania ze sztucznej inteligencji, ale przede wszystkim optymalizację pod specyfikę samochodu. Zmotoryzowani chcieliby, aby Gemini potrafił uwzględniać rodzaj pojazdu, a także dobierać odpowiednią trasę i informować o najróżniejszych ograniczeniach.
Jedno kliknięcie dzieli od wirtualnego doradcy
Poniższy film przedstawia testową wersję Android Auto z funkcją sztucznej inteligencji, która aktualnie jest w fazie testów. Na dole interfejsu dodany został niewielki wskaźnik informujący kierowcę o gotowości AI do działania. Wystarczy go nacisnąć, aby wzbudzić Gemini i móc korzystać ze wszystkich dobroci sztucznej inteligencji. Najprawdopodobniej rozpoczęcie rozmowy z chatbotem będzie możliwe również po kliknięciu przycisku na kierownicy.
Oficjalna data wprowadzenia aktualizacji Android Auto z Gemini nie została jeszcze podana, więc należy uzbroić się w cierpliwość. Najprawdopodobniej asystent AI zostanie wdrożony jeszcze w tym roku.
Co potrafi Gemini?
Zasada działania Gemini jest bardzo prosta - wystarczy zadać pytanie, aby chatbot na nie odpowiedział, korzystając z informacji, które już zna lub pobierając je z innych źródeł. Obecnie używany jest niemalże we wszystkich dziedzinach życia i w niedalekiej przyszłości stanie się również asystentem kierowców. Miejmy nadzieję, że zoptymalizowany zostanie pod kątem jazdy samochodem, motocyklem czy pojazdem ciężarowym.