Sukces Polaka. Tak wysoko w Toyocie nie zaszedł nikt
Piotr Pawlak, dotychczasowy dyrektor generalny Toyoty w Norwegii, od 1 maja obejmie stanowisko prezesa nowego klastra Toyota Northern Europe. To ogromny sukces Polaka.

W skrócie
- Piotr Pawlak został prezesem klastra Toyota Northern Europe, obejmującego kraje nordyckie i bałtyckie.
- Toyota, pod przewodnictwem Piotra Pawlaka, stała się liderem na rynku pojazdów elektrycznych w Norwegii.
- Region TNE przoduje w Europie pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych.
- Więcej ważnych informacji znajdziesz na stronie głównej Interii
Nie będzie zaskoczeniem, że 9 na 10 sprzedawanych nowych samochodów w Norwegii to pojazdy zeroemisyjne. Jeszcze niedawno na rynku dominowała Tesla, jednakże liderem stała się Toyota pod przewodnictwem Piotra Pawlaka. Kiedy Polak 1 stycznia 2023 r. objął stanowisko dyrektora generalnego Toyota Norge, marka zajmowała dopiero 4. miejsce po zakończeniu 2022 r. Sukcesy Pawlaka zostały docenione przez władze japońskiej marki i od 1 maja obejmie on stanowisko lidera klastra TNE, który obejmuje cztery kraje nordyckie oraz trzy bałtyckie.
Piotr Pawlak prezesem nowego klastra Toyota Northern Europe
Celem zmiany organizacyjnej jest stworzenie zrównoważonego modelu biznesowego w regionie o najwyższym poziomie elektryfikacji na świecie oraz wskazanie innym rynkom, jak skutecznie przeprowadzić transformację na pojazdy elektryczne. Japoński producent od 1 maja utworzy nowy klaster, który zintegruje działalność koncernu. TNE będzie odpowiedzialne za sprzedaż marek Toyota i Lexus w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Litwie, Łotwie oraz Estonii.
To wielki zaszczyt prowadzić organizację Toyoty w najbardziej zelektryfikowanym regionie Europy. Korzystając z doświadczeń i wiedzy zdobytej w Norwegii w zakresie pojazdów elektrycznych, jestem pewny, że możemy odnieść sukces w przejściu na pojazdy elektryczne na innych rynkach nordyckich
Region TNE nie tylko należy do najbardziej zelektryfikowanych w Europie, ale również przoduje pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych. Piotr Pawlak podkreśla, że "TNE jest strategicznym obszarem dla Toyoty w kontekście spełniania wymogów dotyczących CO2”. Szacuje się, że pojazdy elektryczne będą stanowiły ponad 50 proc. sprzedaży w całym regionie już w 2026 r., dlatego kluczem do sukcesu będzie "budowanie ekosystemu dla pojazdów elektrycznych, zapewnianie najlepszych doświadczeń klientów, w tym ładowania oraz specyficznej strategii marketingowej dla pojazdów elektrycznych”.

Toyota rozpoczyna ofensywę samochodów elektrycznych. Debiutują nowe modele
Japoński gigant motoryzacyjny konsekwentnie rozwija swoją ofertę pojazdów elektrycznych. Na rynku zaprezentowane zostały trzy elektryczne pojazdy - kompaktowy SUV Urban Cruiser, odświeżona wersja popularnego C-HR+ oraz flagowy model w segmencie elektryków - bZ4X. Każdy z tych samochodów ma nie tylko przyciągnąć nowych klientów, ale również umocnić pozycję marki na rynku pojazdów elektrycznych. Toyota nie zamierza poprzestawać na tych premierach. Do końca 2026 r. w ofercie pojawią się trzy kolejne modele elektryczne.
To druga już integracja rynków stworzona przez Toyotę
Toyota Northern Europe to druga tego typu integracja rynku wdrożona przez japońską markę. Ze sporymi sukcesami funkcjonuje już od 2015 r. Toyota Central Europe, której główna siedziba mieści się w Warszawie. W skład tego regionu wchodzą Polska, Węgry, Czechy i Słowacja.